2021-11-09, 14:02
Medlem
Nu har jag varit borta från denna skräptråd, från den dag jag fick kännedom om, att Esbjörn tvingades ingå en förlikning med med den person som missbrukat gällande rätt i Jordabalken för att avhända honom egendom till underpris.

Det suger extra att vara medborgare i ett land där vi inte har ett rättsväsende för alla medborgare, där det sker saker som inte borde få ske i en rättsstat. När det sker är det till politikernas förvåning. Och för element som Ebba Busch att vinna billiga poäng på ingenting och noll kunskap.

Att Ebba Busch är stark och kaxig när hon diskuterar gäng och skjutningar, är ett bottennapp i politiskt bondfångeri.

Sverige är ett land där utanförskap visar sig nu, med starka rektioner vi inte är vana med. Svensken förväntas gå med knuten näve i byxfickan. Den som klagar kallas rättshaverist, och det ingår i Ebba Buschs kalkyl när hon missbrukar sin ställning till att kriga mot en enskild medborgare. Där bytet är motpartens egendom. En åldrig som inget har att sätta emot när maktens fula tryne visar sig.

Att var rättslös enligt Ebba Busch är per definition, att inte få sin vilja igenom. Så som den skitjänta hon är, missbrukar hon begreppen för att komma åt egendom som inte är hennes.

Man ska ge faan i andra människors egendom vare sig det är fastigheter, klockor eller iPhones. När något ägs av andra människor, är det deras egendom. En sak fru Busch inte förstår. men regera vill hon!

Egendom som har en ägare, är inte Ebba Buschs egendom. I Sverige är man i skapt läge rättslös om någon annan vill äga det man äger.

Go ahead. Make my day.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-11-09 kl. 14:04.
2021-11-09, 14:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
En otroligt anmärkningsvärd sak i Esbjörns överklagande är att han själv påstår att han inte fått någon egen kopia på den hemligstämplade bilagan som ska förklara vilken rätt han har till fastigheten under en begränsad tid.

Stämmer hälften av det Esbjörn påstår så är detta otroligt anmärkningsvärt, det börjar närma sig mer ett brottsmål än en tvist.

Har sagt det hela tiden, mäklarludret Lullmaa och Majkgård har försökt att blåsa Esbjörn, nu hittade de några skrupelfria advokater som har undanhållit dokumenten som han har undertecknat.
2021-11-09, 14:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag har berört det innan i tråden och gör det igen: jag hoppas att Säpo eller vem som utreder sånt här kikar på om Esbjörn eller nån av hans förtrogna har fått några stora ”gåvor” på bankkontot under tiden detta pågått.

Vem skulle givit honom dessa ”gåvor” menar du? Sossarna?

Esbjörn känner sig, med all rätt, lurad och vill ha upprättelse. Att Slebba inte släppt detta för länge sen är det största mysteriet. Nu kanske denna skitgrej får KD att ramla ur riksdagen.
2021-11-09, 14:10
Medlem
Q6s avatar
Advokaterna skickade väl över sin räkning samtidigt som Lullmaa med generalfullmakten berättade att deras räkning gick jämt upp med vad som fanns kvar på kontot efter att hon hade gjort vissa utbetalningar.

Gick inte riktigt som de hade förespeglat honom.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Problemet var ju bara att Esbjörn inte ångrade sig dag ett.
Vilket framkommit tidigare i tråden.
Se det så här då, EB skulle aldrig gjort affär med en skraltig och virrig gamling. Framförallt inte när han inte ens hade annonserat ut att han ville sälja, utan det handlade mer om "operation övertalning".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Underbart!
Ebba och KD är så rökta, det enda folk kommer associera KD med framöver är detta unkna husköpet. Gränsen på 4 procent känns riktigt jobbig för KD nu.
Instämmer, en riktigt bra nyhet. Den ljugande partiledaren ska inte kunna slingra sig undan vare sig det grova förtalet eller överkörningen av Esb. En seger för demokratin om hon som vuxen får lära sig det hon inte gjorde som barn, att ljuga och luras är fult.
Sjukt att halva KD curlar henne hur fan hon än ljuger och beter sig.

Hur ska någon få tilltro till politiker om dom kommer undan som tvetungade Ebba Busch.

Esbjörn Bolin borde nomineras till året hjälte
Senast redigerad av 90510 2021-11-09 kl. 14:16.
2021-11-09, 14:12
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Har sagt det hela tiden, mäklarludret Lullmaa och Majkgård har försökt att blåsa Esbjörn, nu hittade de några skrupelfria advokater som har undanhållit dokumenten som han har undertecknat.

Jag brukar läsa igenom dem handlingar jag signerar. Är det bara jag?

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vem skulle givit honom dessa ”gåvor” menar du? Sossarna?

Esbjörn känner sig, med all rätt, lurad och vill ha upprättelse. Att Slebba inte släppt detta för länge sen är det största mysteriet. Nu kanske denna skitgrej får KD att ramla ur riksdagen.

Först ska man utreda om dessa ”gåvor” finns. Hittar man nåt så får man utreda vidare.
2021-11-09, 14:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Först ska man utreda om dessa ”gåvor” finns. Hittar man nåt så får man utreda vidare.

Vad är det man ska ”utreda”? Vilket brott snackar vi om?
2021-11-09, 14:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag undrar hur anti-Ebba gänget ställer sig till detta. Dessa har ju hyllat de två advokaterna till skyarna som åtog sig fallet efter Binninges avhopp. Har dessa två advokaterna förvandlats till två skurkar i deras ögon, nu när Esb har ändrat sig igen?

Bra att du uppmärksammade detta.

Esbjörn påstår uppenbarligen att dessa gudabenådade advokater har blåst honom mot hans vilja.
2021-11-09, 14:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Noterar att Esbjörns nya ombud förekommer på lexbase, Esbjörn verkar ha en dragningskraft till dömda ombud.

https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=Sture&Search%5Bsurname% 5D=Tersaeus&Search%5Bpersonal_id%5D=19521003&Searc h%5Bcity%5D=Särö&

Har ST varit med i RO?

Nej men sambon….
2021-11-09, 14:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Esbjörn har alltså - igen - skrivit under ett avtal han nu vill backa från?

Jag ser ett mönster här...
2021-11-09, 14:22
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Esbjörn får både både uppläst och möjligt att läsa köpeavtal, köpebrev samt förlikningsavtal men anser sig ändå ha rätten att ångra sig även om han har skrivit på.

SÄPO borde ta sådant här på allvar och undersöka, luktar smutsig valkampanj lång väg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in