2021-11-09, 14:41
Medlem
GeleZachas avatar
Börjar bli rätt orolig för att fascist-passet kommer bli verklighet i Sverige, så frågan är vad man som ovaccinerad ska göra då (att ta vaccinet är inte ett alternativ, kommer stå upp för mig själv och inte vika ner mig)? Borde man fly landet till nåt ställe där det inte behövs? Eller ta till alla medel och kämpa emot? Hur skulle ni andra ovaccinerade göra om det blir verklighet?
Citera
2021-11-09, 14:42
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu är det ju inte Pfizer som slutar testa utan FHM, snacka om att blanda äpplen och päron.

Angående Europa kan vi ju ta ett land som Rumänien som exempel 30,7% vaccinerade, det blir ju lite svårt att säga att vaccinet inte hindrar smitta i det fallet då majoriteten är ovaccinerade.

Jag har inte anmält en kommentar på väldigt länge, vet inte var du fick det ifrån.

Länkar till bitchute och konspirationssidor betackar jag mig för.

Att sätta epitetet kommunist och vänstertroll på mig rimmar illa då jag röstar SD och gillar Trump, men visst i din värld så är jag säkert det.

Haha de gör du inte. Du är så vänster som det går.

Pfizer slutat testa? Är du ignorant eller har du svårt att läsa? Pfizer har fuskat i testfaserna av vaccinet och undanhåller data och låtit inkompetent personal sköta det. Läkare världen över skriver under för att det ska stoppas tills man förstår graden av det. Har inget med FHM ATT GÖRA.

Att FHM slutat testa vaccinerade är bara för att rädda ansiktet för sig själva. De vet likt väl som vilket normal människa som helst att vaccinet sprider mer smitta än folk med naturlig immunitet.

Länkarna var peer reviewed och är baserade på just den "fakta" du och dina gelikar vill ha. Eller ja, ni vill ha de så länge de följer ert narrativ.

Gå och vaccin hetsa någon annanstans. Kör upp 10 booster doser i arslet samtidigt.
Citera
2021-11-09, 14:43
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Men ge dig nu för fan!
Jag känner hur många som helst som haft covid. Inte en enda av dessa har något som helst problem nu i efterhand.
Har såklart hört om bekantas bekanta som fortfarande har lite problem, men att alla som haft covid, har 5-10 år kvar att leva är ju helt löjligt.

Du är lika galen som antivaxxarna som tror att alla som vaccinerar sig kommer falla ner döda om 5-10 år.

Varför är det bara extremer som gör sig hörda nu för tiden?
Är det inte Tegnell som spelar ner faran i allt, så är det mongoloiderna i vetcov som skriker om nerstängning..

Vart är alla sunda människor?

Håller helt med. Var har alla normalbegåvade människor i tråden tagit vägen?
Det är bara idioter kvar snart som tävlar om det är viruset eller vaccinet som ska orsaka den stora massdöden.
Sanningen är att inget av dom har gjort det eller kommer göra det.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Som sagt så har de officiella smittsiffrorna varit mycket lägre än verklighetens. FHM hade inte fel, flockimmunitet är dock inte av eller på för en hel befolkning utan den uppnås mer och mer dag för dag.
Vi har inget som kan kallas flockimmunitet och den har visat sig ligga betydligt högre nu för deltan än den ursprungliga mutationen.

FHM hade tokfel om flockimmuniteten. Vårt skydd består i huvudsak av antikroppar folk fått av vaccineringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Nu vill man ha covid-pass istället för att testa vaccinerade.
2 tokstollar från Liberalerna och Moderaterna vill det iaf. Lustigt nog de partier som ofta säger sig vara emot förbud och vill öka individernas friheter! Men ändå är de första att föreslå förbud och restriktioner i realiteten
Citera
2021-11-09, 14:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan tänka mig att 70% av patienterna på IVA har sämre tandhälsa än snittet också. Ser det inte som särskilt talande för det.

Dålig tandhälsa brukar korrelera med sämre hälsa överlag, alternativt fattigdom. Har faktiskt ingen aning om hur det ligger till med tandhälsan hos IVA-patienterna, men den brukar vara sämre efter en vända på IVA.
Citera
2021-11-09, 14:45
Medlem
Citat:
Men ge dig nu för fan!
Jag känner hur många som helst som haft covid. Inte en enda av dessa har något som helst problem nu i efterhand.
Har såklart hört om bekantas bekanta som fortfarande har lite problem, men att alla som haft covid, har 5-10 år kvar att leva är ju helt löjligt.

Du är lika galen som antivaxxarna som tror att alla som vaccinerar sig kommer falla ner döda om 5-10 år.

Är det inte Tegnell som spelar ner faran i allt, så är det mongoloiderna i vetcov som skriker om nerstängning..

Kan väl gissa att de flesta har återgått till ett någorlunda normalt liv där det finns viktigare saker att göra än att käfta på internet om samma sak dag efter dag, år efter år?
Citera
Medlem
Citat:
Men ge dig nu för fan!

Inte verkar dom finnas i ledande positioner för världens länder iaf.
Sverige undantaget denna gång.. än så länge.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Det hindrade inte tjock-Steffe från att svassa runt på stan förra året i alla fall...
Hahaha
Ja det var han som uppfann sättet att kringgå råden.
Snabbt in och snabbt ut var hans metod.

Idioten fattade inte vad han förstörde för deras trovärdighet politiskt. Kan de sätta en sådan tok till statsminister bryr de sig inte om vad folk tycker.
Citera
2021-11-09, 14:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Haha de gör du inte. Du är så vänster som det går.

Pfizer slutat testa? Är du ignorant eller har du svårt att läsa? Pfizer har fuskat i testfaserna av vaccinet och undanhåller data och låtit inkompetent personal sköta det. Läkare världen över skriver under för att det ska stoppas tills man förstår graden av det. Har inget med FHM ATT GÖRA.

Att FHM slutat testa vaccinerade är bara för att rädda ansiktet för sig själva. De vet likt väl som vilket normal människa som helst att vaccinet sprider mer smitta än folk med naturlig immunitet.

Länkarna var peer reviewed och är baserade på just den "fakta" du och dina gelikar vill ha. Eller ja, ni vill ha de så länge de följer ert narrativ.

Gå och vaccin hetsa någon annanstans. Kör upp 10 booster doser i arslet samtidigt.

Jag är inte vänster över huvud taget, hatar kommunister.

Nu var det ju inte Pfizer per se som fuskat utan ett bolag de anlitat för att göra testerna, 1 av 153 olika trial sites.

FHM:s agenda äro outgrundlig.

Jag vaccinhetsar inte, bemöter bara felaktiga påståenden, som det fetade ovan exempelvis, vaccinet sprider ingen smitta alls hur du nu fick ihop det? Med din retorik blir en som har immunitet och tar vaccinet en smittbärare, kom igen.
Citera
2021-11-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hahaha
Ja det var han som uppfann sättet att kringgå råden.
Snabbt in och snabbt ut var hans metod.
Nu följde han ju faktiskt råden och restriktionerna så vad var egentligen problemet? Att han var sosse?
Citera
2021-11-09, 14:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja du och andra vaccinförespråkare brukar säga det, men ni har definitivt fel. Vaccin sägs skydda mot svår sjukdom och död också, men det gör dom uppenbarligen inte! Eftersom vaccinerade världen över faktiskt blivit svårt sjuka och även dött! Värt att notera att de flesta inte blir svårt sjuka eller dör i convid vare sig de tagit vaccin eller inte.
Jag är förespråkare av allt som ger rimligt skydd.
Säkerhetsbälte t.ex. använde jag till 100% långt före det blev lag om det.
Men knappast hjälm så ofta i bilen (har hänt men då var det rallybilar det handlade om samt 5-punktsbälte mm)

För mig enkelt val. Trevligare med vaccin än att i bästa fall ligga i sängen med feber en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in