2021-11-09, 14:20
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
HOSPITALS IN BELGIUM ARE NOW REPORTING THAT 100% OF THEIR COVID CASES ARE DOUBLE “VACCINATED
https://www.bitchute.com/video/tXJST7sgEFOZ/
Nej, du har fel. Personen på videon refererar till antalet patienter på universitetssjukhuset i Gent. Inget annat. Ingen nämner heller att patienterna skulle vara "dubbelvaccinerade" utan endast "vaccinerade".
Citera
2021-11-09, 14:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Det vore intressant med en direkt jämförelse av mängd D i olika matvaror.
Den här mjölken är tydligen från Arla.

https://www.arlafoods.co.uk/overview/news--press/2017/pressrelease/vitamin-d-enriched-fresh-milk-launched-in-asda-1743222/
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Tveksamt om deras lockdown hade någon större effekt på D-vitamin-nivåerna, dessutom är mycket av maten i Storbritannien D-vitaminberikad precis som här. Det betyder inte att de inte har en generell D-vitaminbrist i befolkningen, i synnerhet på vintern, men jag tror inte att den orsakats av någon lockdown (varav de två senaste inträffat mitt i vintern där man ändå inte tillgodogör sig något D-vitamin via solljuset utomhus).
Vilken mat i UK är d-vitaminberikad? Inte mjölken i alla fall. Tror inte det är sant att man inte tillgodogör sig något solljus vintertid, man kan ju behöva solkräm.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Öh vad brukar snabbt hända med små droppar i luften? Måste jag verkligen berätta det för dig?
Och för de dropparna funkar ett FFP3 bra. Även ett FFP2 ger hyfsat skydd.

Ja berätta gärna mer, Din historier är jättekul.
Har du kommit på hur många svenskar som troligen fått antikroppar från covid?
Hade det varit många som du gissar hade nog FHM framfört det som kompletterande skydd.
De gissade som du gör nu under 2020 men har hållt tyst om det sedan då det visade sig inte vara så många.
Har du kollat nyligen om du har några antikroppar kvar? Du kanske inte ens fick några när du var sjuk.

Vaccin ger enklaste sättet att skaffa sig skyddet. Men det är du inte tillräckligt smart för att förstå.
Jag kommer snart få 3:e dosen.
Hur ska du göra för att förstärka ditt skydd, gå ut och pussa på någon sjuk?
Citera
2021-11-09, 14:24
Medlem
Sunimods avatar
Nu varnar Anders Tegnell för att återinföra restriktioner igen.
Så jäkla tråkigt att det inte är klokt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2021-11-09, 14:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu har en kvarts miljard människor gått åt världen över i Covid19.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kvarts-miljard-smittade-av-covid

Frågan är hur lång livslängd de har kvar efter att ha blivit smittade med detta helt "ofarliga" virus...
5, 10 år kanske i snitt?
Citera
2021-11-09, 14:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet inte om jag skulle kalla det för vetenskap. Gäller som sagt att ha koll på de kausala orsakssambanden här.

Du får kalla det vad du vill, jag fortsätter ta mina D-vitamintillskott då det har visat sig att D-vitamin hjälper immunförsvaret vid luftvägsinfektioner. Jag kan nämna en anekdot om en granne och hans fru. Grannen äter D-vitamintillskott och har gjort så i många år, frugan vägrar, tycker inte det behövs. De fick covid19 samtidigt, han hade feber ett par dagar, hon åkte in på akuten med andnöd, skickades hem och åkte på blodpropp i hjärnan och akuten igen. Sen säger det iofs ingenting utan är som sagt en anekdot. Att ta extra D-vitamin på vintern i Sverige är bara positivt, sen ska man ju som allt annat inte överdosera. Att över 70% på IVA har brist tycker jag är ganska talande.
Citera
2021-11-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hade det varit många som du gissar hade nog FHM framfört det som kompletterande skydd.
De gissade som du gör nu under 2020 men har hållt tyst om det sedan då det visade sig inte vara så många.

Som sagt så har de officiella smittsiffrorna varit mycket lägre än verklighetens. FHM hade inte fel, flockimmunitet är dock inte av eller på för en hel befolkning utan den uppnås mer och mer dag för dag.
Citera
2021-11-09, 14:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får kalla det vad du vill, jag fortsätter ta mina D-vitamintillskott då det har visat sig att D-vitamin hjälper immunförsvaret vid luftvägsinfektioner. Jag kan nämna en anekdot om en granne och hans fru. Grannen äter D-vitamintillskott och har gjort så i många år, frugan vägrar, tycker inte det behövs. De fick covid19 samtidigt, han hade feber ett par dagar, hon åkte in på akuten med andnöd, skickades hem och åkte på blodpropp i hjärnan och akuten igen. Sen säger det iofs ingenting utan är som sagt en anekdot. Att ta extra D-vitamin på vintern i Sverige är bara positivt, sen ska man ju som allt annat inte överdosera. Att över 70% på IVA har brist tycker jag är ganska talande.

Kan tänka mig att 70% av patienterna på IVA har sämre tandhälsa än snittet också. Ser det inte som särskilt talande för det.
Citera
2021-11-09, 14:36
Medlem
Nu vill man ha covid-pass istället för att testa vaccinerade.
Citera
2021-11-09, 14:37
Medlem
Citat:

Frågan är hur lång livslängd de har kvar efter att ha blivit smittade med detta helt "ofarliga" virus...
5, 10 år kanske i snitt?
Skärp dig! Det är 250 miljoner officiellt smittsde men i verkligheten så är det givetvis betydligt gler minst 5 gånger så många världen runt!
Gå och läs på lite om virus och infektioner och inse att vi levt med detta i väldigt många år utan att mänskligheten utraderats!
Citera
2021-11-09, 14:38
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

5, 10 år kanske i snitt?

Men ge dig nu för fan!
Jag känner hur många som helst som haft covid. Inte en enda av dessa har något som helst problem nu i efterhand.
Har såklart hört om bekantas bekanta som fortfarande har lite problem, men att alla som haft covid, har 5-10 år kvar att leva är ju helt löjligt.

Du är lika galen som antivaxxarna som tror att alla som vaccinerar sig kommer falla ner döda om 5-10 år.

Varför är det bara extremer som gör sig hörda nu för tiden?
Är det inte Tegnell som spelar ner faran i allt, så är det mongoloiderna i vetcov som skriker om nerstängning..

Vart är alla sunda människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in