2021-11-09, 10:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I Sverige får man väl glad om man får någon vård alls, och inte tvingas vänta 24 timmar i väntrummet på akuten på SÖS.

Du som är så fet, borde ha varit i kontakt med vården någon gång.

Jag har haft kontakt med vården i lite olika frågor. Varje gång imponeras jag av hur fantastiskt det fungerar..

Sen att man kan få vänta en stund om man kommer in med nageltrång är väl en sak, men när det är viktigt så får man ju vård direkt.
Citera
2021-11-09, 10:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du som är så fet, borde ha varit i kontakt med vården någon gång.

Jag har haft kontakt med vården i lite olika frågor. Varje gång imponeras jag av hur fantastiskt det fungerar..

Sen att man kan få vänta en stund om man kommer in med nageltrång är väl en sak, men när det är viktigt så får man ju vård direkt.

Tyvärr är sådana här fall oerhört vanliga.

https://www.svd.se/65-aring-dog-i-vantrummet
Citera
2021-11-09, 10:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Med bra folkhälsa menar jag ju även sjukvården. I många länder så dödar tyvärr sjukvården alltför många genom felbehandling och felmedicinering. Sverige gjorde det i början men har nu lört sig, många andra länder har inte gjort det. Sen är det annat som spelar in också men flockimmuniteten spelar uppenbarligen en större roll än de s.k. vaccin som inte är särskilt bra sådana.
FAKTA.
Kan du presentera andel som har immunitet av att varit sjuka i covid eller tänker du fortsätta presentera din gissningar?
Citera
2021-11-09, 10:43
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Tyvärr är sådana här fall oerhört vanliga.

https://www.svd.se/65-aring-dog-i-vantrummet

Läste du?

”Inom loppet av en halvtimme fick vi in åtta patienter med livshotande tillstånd,”

Hur tycker du vården skall se ut för att klara den typen av extrema händelser?

Ni Såssar förstår verkligen inte hur skatteuttaget skulle se ut om man skulle klara det!
Citera
2021-11-09, 10:54
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du vet att det finns naturlig immunitet mot Ebola också?

Bulgarien och Rumänien är på väg mot naturlig immunitet - vad tror du det skulle kosta samhället om vi får naturlig immunitet på samma sätt i Sverige?

Alla köper inte svarta rubriker i Aftonbladet som fakta.
Hela jävla covid pandemin är extremt överdriven och varenda sjukdom som försvunnit under pandemin har tillskrivits Covid-19.

Kostar samhället? Moraliskt då eller? Eftersom majoriteten är sjuka, feta och gamla så är de per definition en kostnad för samhället. Winning.

Moraliskt är dock, enligt dig, att förkasta naturlig immunitet, göda korrumperade Läkemedelsbolag som åkt dit för korruption åtaliga gånger? Du såg att Pfizer åkt dit nu för att ha fuskat med Covid-19 vaccinet och flera länders läkare skriver nu under på att de skall stoppas?

Vart är kostnaden för individen som dör eller skadas av vaccinet!? Vart är den ekonomiska Ersättningen där? Just det, tillverkarna har 0 ansvar och skadeståndsansvar. Men du ska ta ditt ansvar och ta detta "vaccin".

Snälla. Gå och var godtrogen någon annanstans. Klipp av tofsen också.
Citera
2021-11-09, 11:06
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Du tror att alla länder fångar in vartenda fall, men Sverige knappt något och att vi som enda land haft smittspridning tidigare i pandemin. Tror du verkligen på det där själv?

Jag tror vi får vänja oss vid covid vaccin svar ja. Möjligen utvecklas bättre vaccin med tiden som ger bättre varaktighet, men denna sjukdom kommer knappast försvinna.

Ibland spelar du dum när argumenten tryter, sluta med det.
Jag tror INGET land har fångat in alla smittade. Desto mer nedstänkt ett land varit desto färre smittade, väldigt enkel och självklar slutsats.

Försök svara på frågan med med hjälp av dina teorier, Vad skiljer Sverige just nu från övriga länder i Norden? Antal vaccinerade? När dom vaccinerades? När restriktionerna togs bort?

Kort och gott varför har vi mindre smitta och inlagda per capita i Sverige jämfört med övriga norden när det varit precis tvärtom hela tiden?
Citera
2021-11-09, 11:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ibland spelar du dum när argumenten tryter, sluta med det.
Jag tror INGET land har fångat in alla smittade. Desto mer nedstänkt ett land varit desto färre smittade, väldigt enkel och självklar slutsats.

Försök svara på frågan med med hjälp av dina teorier, Vad skiljer Sverige just nu från övriga länder i Norden? Antal vaccinerade? När dom vaccinerades? När restriktionerna togs bort?

Kort och gott varför har vi mindre smitta och inlagda per capita i Sverige jämfört med övriga norden när det varit precis tvärtom hela tiden?

Märkligt. Tidigare har du ju hävdat att nedstängningar inte leder till mindre smitta, men nu är det alltså inte så? Du är för nedstängningar nu? Som svar på dina andra frågor hänvisar jag till det jag redan skrivit.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-11-09, 11:23
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det låter rimligt, utifrån det ordning som vaccinationerna gavs. Dom äldsta åldersgrupperna vaccinerades först, vilket innebär att deras skydd håller på att gå ur nu. Det medför att en stor del av dom äldre patienterna räknas som fullvaccinerade, eftersom dom har fått åtminstone 2 doser.

Dom yngre åldersgrupperna vaccinerades senare än dom äldre. Dom individer i dom yngre åldersgrupperna som har vaccinerat sig, har alltså fortfarande ganska bra skydd. Det visar sig i form av få fullvaccinerade patienter i dom yngre åldersgrupperna.

Hur undviker man att intensivvårdsavdelningarna återigen översvämmas med patienter?
Det är knappast någon idé att försöka öka vaccinationstäckningen i dom yngre grupperna. Ifall dom inte vill ha vaccin, så är det inte så mycket att göra åt det. Det som går att påverka, är åldringarnas påfyllnadsdoser. Det är där man behöver lägga krutet nu.
Ja, det verkar som en rimligare strategi. Visst, yngre kan också drabbas hårt av biverkningar och sjukdom som inte går över. Men de äldsta löper helt andra risker. Gissar också att många av de allra äldsta är vaccinerade i januari-februari med AstraZenecas vaccin, tappar det kraft snabbare eller långsammare än Pfizers?
Citera
2021-11-09, 11:33
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Märkligt. Tidigare har du ju hävdat att nedstängningar inte leder till mindre smitta, men nu är det alltså inte så? Du är för nedstängningar nu? Som svar på dina andra frågor hänvisar jag till det jag redan skrivit.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Haha nej du lilla vän det har jag inte påstått.
Balanserade åtgärder med hela folkhälsan i åtanke, ungefär så har jag alltid sagt.
Du är välkommen att leta, jag utmanar dig att hitta ett enda inlägg där jag påstår att det inte skulle få ner smittspridningen.
Däremot är det inte värt det.

Hur var det nu vad skiljer och hur förklarar du det med din "meravaccinärlösningenpåallt"-teori?
Citera
2021-11-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kan du presentera andel som har immunitet av att varit sjuka i covid eller tänker du fortsätta presentera din gissningar?
Officiellt sägs 250 miljoner ha haft en corona infektion. Att mörkertalet är enormt fattar nog de de flesta 5-20 gånger det antalet infekterats världen över är högst troligt
Citera
2021-11-09, 11:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Haha nej du lilla vän det har jag inte påstått.
Balanserade åtgärder med hela folkhälsan i åtanke, ungefär så har jag alltid sagt.
Du är välkommen att leta, jag utmanar dig att hitta ett enda inlägg där jag påstår att det inte skulle få ner smittspridningen.
Däremot är det inte värt det.

Hur var det nu vad skiljer och hur förklarar du det med din "meravaccinärlösningenpåallt"-teori?

Först beskyller du mig för att vara smällfet och stor som ett hus och sedan kallar du mig för lilla vän.Hur ska du ha det egentligen? Vad väger du själv? 300 kg?
Vilka balanserade åtgärder med folkhälsan i åtanke har Folkhälsomyndigheten vidtagit som bringat ned smitt och dödstal har då genomförts menar du?
Citera
2021-11-09, 11:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Officiellt sägs 250 miljoner ha haft en corona infektion. Att mörkertalet är enormt fattar nog de de flesta 5-20 gånger det antalet infekterats världen över är högst troligt
Hur stor andel i Sverige?
För det är väl där du bor.

Officiell statistik anger 1177094 som varit sjuka av en befolkning på 10184431.

2020 gissade FHM precis som du på att de som fått immunitet via covid var betydligt högre.
Sedan visade det sig att det inte var så många som man gissat.

Så har du FAKTA eller fortsätter du att gissa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in