2021-11-08, 18:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Årets Nobelpris i kemi kan kanske komma att få betydelse för energilagring i bilar. Så det kan komma att hända en del där. Tesla och andra måste säkert hålla ögonen öppna för alternativ. Marknaden kan komma att förändras.

Utvecklingen av katalytiska material är minst sagt explosiv nu. Det händer enormt stora framsteg på labben, men det tar nog några år innan det når marknaden. Fast jag tor mer på stationär teknik och transportfordon än i bilar, det händer en del på batterifronten också om några år kanske Litiumbatterier omsprungna av annan batteriteknik då har många byggt fast sig i fabriker. Inte ens Tesla vill nog gärna skrota mångmiljardinvesteringar.
Citera
2021-11-08, 18:52
Medlem
Fangfaces avatar
Vilken besvikelse. Hade hoppats på lite rea
Citera
2021-11-08, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Du kan öppna valfri sida som ger bolagsinformation så hittar du siffror för lite allt möjligt. Prova öppna yahoo finance och knappa in Tesla.

Sedan om Tesla har över 300-400 i P/E tal är helt oväsentligt närmaste 10 åren.

Varför är det helt oväsentligt?
Citera
2021-11-08, 19:07
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
-3% än så länge. Antar han inte har börjat sälja ut än. Kanske många Teslaentusiaster stödköper en del nu.
Väldigt snällt av dom att hjälpa farbror Elon tjäna mer pengar. Han behöver ju verkligen det.
Citera
2021-11-08, 19:15
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Väldigt snällt av dom att hjälpa farbror Elon tjäna mer pengar. Han behöver ju verkligen det.

Är ju 10% av Elons innehav inte av hela TSLA. Är väl typ 2,5% av bolaget dock. Vilket inte är en skitsumma.

Har amerikaner skatt på aktier som inte sålts? Har missat hela karusellen kring försäljningen senaste dygnen..
Citera
2021-11-08, 19:36
Avslutad
Citat:
-3% än så länge. Antar han inte har börjat sälja ut än. Kanske många Teslaentusiaster stödköper en del nu.

"Stödköper"? Är det för att luftslottet inte ska rasa eller för att stackars Elon inte ska förlora några pengar?
Citera
2021-11-08, 20:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBonnano
"Stödköper"? Är det för att luftslottet inte ska rasa eller för att stackars Elon inte ska förlora några pengar?

Man ska nog inte underskatta kraften i virala meme-rörelser, se bara på gamestop som tokrusade för ett år sen då Redditnördar stödköpte, dom är fortfarande rätt så högt värderade.

https://www.google.se/search?sxsrf=AOaemvKxUTQqwSskgoDlw3TzvjLfZCXHMw:16 36400034992&q=Gamestop+stock&sa=X&ved=2ahUKEwiIza6 WwYn0AhWNz4sKHYZxD3IQ7xYoAHoECAEQOw&biw=1280&bih=5 95&dpr=1.5
Citera
2021-11-08, 21:24
Medlem
Humeruss avatar
Idag börjar jag sälja av lite igen 6,1% av mitt innehav sålt nyligen.

Vad gör man inte för att följa vår gud Mr.Musk 🙏
Skämt å sido är 90% sedan jag återköp och har lite andra investeringar som jag tänkte ge mig på i närtid.

Ska göra mig av med hälften fram till jul är min plan 👍
Senast redigerad av Humerus 2021-11-08 kl. 21:27.
Citera
2021-11-08, 21:42
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Nästa år handlas Teslaaktien för 150-200 dollar, på sin höjd.

Alla aningslösa som skriver!!! Kan bubblan vara mer övertydlig?????
Citera
2021-11-08, 21:59
Medlem
Ärligt talat det här skakar min Tesla tro. Kanske säljer faktiskt. Och köper in mig igen på rea om ett tag.
Tror aktien går ned en del kommande månader. Kan lika gärna ligga i en annan aktie under tiden.
Att Elons brorsa säljer för en betydande summa och sedan går Elon ut med detta..Nä känns ju lagom seriöst.
Förstår vad folk menar nu med "Elons utspel"
Citera
2021-11-08, 23:06
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ja det är konstig varför han vill casha in, tidigare har han väl bara belånat aktierna för att få fickpengar. Skatt behöver man väl bara betala när man realiserar aktiernA men det kanske är andra affärer som beskattas.

Nån som har twitterkonto som vet hur det går?

Det är aktieoptioner (som han tidigare fått av Tesla) som skatten skall betalas för. Läste någonstans att dessa realiseras nästa år, så då måste han betala skatten nu (korrigering: innan Augusti nästa år, så han börjar sälja aktier nu) . Samt yes han har redan lån som ligger mot sina aktier. Eftersom värdet är så uppumpat nu så vågar han säkert inte låna mer, cashar ut.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-11-08 kl. 23:13. Anledning: Korrigering
Citera
2021-11-09, 01:14
Medlem
raskenss avatar
Det här klippet där Musk säger att han köpte namnet Tesla från en man i Sacramento får jag inte att gå ihop:

https://youtu.be/-0gy0p9jnN0

Tesla Motors registrerades 2003 av Everhardt och Marpenning ett år före Elon köpte in sig. Musk kan omöjligt ha nånting med namnet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in