2021-11-08, 10:32
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Har Tesla verkligen ett P/E tal på 400??????

Du kan öppna valfri sida som ger bolagsinformation så hittar du siffror för lite allt möjligt. Prova öppna yahoo finance och knappa in Tesla.

Sedan om Tesla har över 300-400 i P/E tal är helt oväsentligt närmaste 10 åren.
Citera
2021-11-08, 10:47
Medlem
wwrs avatar
Här står det att TSLA fallit 9% i tidig handel i Frankfurt efter det att Elon låtit Twitterföljarna (!) bestämma att han skall sälja 10% av sitt innhav. Han äger visst 23% av aktierna.
Citat:
Tesla shares fall after Elon Musk’s Twitter poll backs sell-off plan

Tesla’s Frankfurt-listed shares fell about 9% in early trading on Monday as investors prepared for the chief executive Elon Musk’s proposed sale of about a tenth of his holdings in the electric carmaker after his Twitter poll.
https://www.theguardian.com/technology/2021/nov/08/tesla-shares-fall-elon-musk-twitter-poll-sell-off-plan
Senast redigerad av wwr 2021-11-08 kl. 10:49.
Citera
2021-11-08, 10:52
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Förutsatt att man sålde i tors/fre.
Annars kan det nog bli klurigt när börsen öppnar när "alla" väntar in dippen.

Sälja för över 1100 borde väl bli svårt, eller?
Som sagt amatör, men för att kunna sälja så måste väl nån vilja köpa....
Jag förstod inte ditt inlägg riktigt.
Jag gratulerade dom med en kortposition, alltså dom som tjänar pengar på att kursen går ner. Jag tror dock att nedgången blir kortvarig.
Citera
2021-11-08, 11:31
Medlem
Powrs avatar
-5% på pre market i skrivande stund. Var det allt? Inte ens värt att köpa dippen ju. Får se hur veckan spelas ut.
Citera
2021-11-08, 15:35
Medlem
illuminas avatar
Köpte mer idag. Kommer fortsätta köpa om det går ner mer
Citera
2021-11-08, 15:48
Medlem
Jag är väldigt ny på aktier, tror ni man ska sälja nu? Snackas ju om kursras i tidningarna vad betyder det? Även om 10000, inte är avgörande för min överlevnad såklart så är det inte kul det går ner 90%, jag ligger ju 800kr plus nu så. Hur ska jag göra?
Citera
2021-11-08, 15:59
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mac4EVER-
Jag är väldigt ny på aktier, tror ni man ska sälja nu? Snackas ju om kursras i tidningarna vad betyder det? Även om 10000, inte är avgörande för min överlevnad såklart så är det inte kul det går ner 90%, jag ligger ju 800kr plus nu så. Hur ska jag göra?
Tror du på Tesla långsiktigt? I så fall så utnyttjar man nedgångar till att öka sin position.
Om du är osäker och blir rädd för varje negativ artikel så är det kanske bättre att parkera pengarna i någon index fond. Lycka till med ditt beslut, själv så köper jag mer.
Citera
2021-11-08, 16:05
Medlem
Citat:
Kommer nog iofs inte gå ner 90% här och nu, men att kursen kan gå ner en del får du nog vara beredd på, med tanke på din vinst har du gått in i aktien på en historiskt ganska hög nivå, du får vara beredd på att det ändå finns en ganska stor risk i investeringen du gjort.

Men samtidigt är det inte en jättestor summa, och du säger att det inte är avgörande för din överlevnad, så tror du på det är det väl bara att stanna kvar, men jag hoppas du köpt dem baserat på något mer än att någon sagt att Tesla ska till månen eller dylikt...

Som Illumina sa kan du ju alltid använda nedgångar till att fylla på mer, men var försiktig med det, och gör det inte förhastat, vad som för tillfället känns som en rejäl nedgång kan alltid bli värre...
Citera
2021-11-08, 16:14
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av David86
Kommer nog iofs inte gå ner 90% här och nu, men att kursen kan gå ner en del får du nog vara beredd på, med tanke på din vinst har du gått in i aktien på en historiskt ganska hög nivå, du får vara beredd på att det ändå finns en ganska stor risk i investeringen du gjort.

Men samtidigt är det inte en jättestor summa, och du säger att det inte är avgörande för din överlevnad, så tror du på det är det väl bara att stanna kvar, men jag hoppas du köpt dem baserat på något mer än att någon sagt att Tesla ska till månen eller dylikt...

Som Illumina sa kan du ju alltid använda nedgångar till att fylla på mer, men var försiktig med det, och gör det inte förhastat, vad som för tillfället känns som en rejäl nedgång kan alltid bli värre...

Jag tror inte på elbilar om 5 år men ett tag gör jag. Har hållt på med avanza och aktier i 3 månader och fram till idag när det sjönk hade jag tjänat 3000kr på 25000kr som jag spridit på olika aktier, varav en tesla aktie som kostade 9200kr. Borde kanske sälja då. 800kr är alltid nått😃
Citera
2021-11-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det var Teslas styrelse som då köpte Bitcoin. Inte Elon Musk. Men Elon hatar "saker som inte behövs". Alltså banker behövs inte och Elon begriper att Bitcoin/Krypto är samma sak som valuta/dollar fast bättre. Tänk er tex IKEA som får in 100 olika valutor varje dag. De måste växla hos banken och förlorar säkert 1 miljard i menlösa avgifter varje år. (låght räknat) Bankerna är alltså artificiella och maniupulerar dessutom med valutorna och har monopol på att pressa/mina nya pengar.Absolut kommer Tesla att acceptera Bitcoin som betalning inom 5 år. Då kan BTC rusa till dollarns marcetcap. dvs 1000 ggr till.

Att Bitcoin blir världens största "valuta" är faktiskt den mest sannolika utvecklingen ty ingen bank, politiker, hedgefond eller annat kan styra Bitcoin. Idag är Bitcoins "marketcap" typ skr. Jag tror seriöst att BTC kommer att lägga sig side by side med Euro, Dollar i ett 5-10 års perspektiv.
I n g e n har makten över bitcoin eller tex dogecoin. Det begriper geniet Elon Musk. En valuta är bara en psykologisk överenskommelse. Precis som Krypto/Bitcoin. - Det är bara poäng. Se på skr som sjunkit 40% mot den danska kronan på 40 år. Hur bra är det att pensionspara i skr? Bitcoin dissas av meduia som ägs direkt eller indirekt av narcisstiska bankirer. Vore en befrielse för alla att bli av med dessa menlösa fästingar. - BTC skapades med "revolt" mot bankirerna i sinnet. BTC skapades för att rövknulla bankväsendet.

Bitcoins skapare är hemlig etc. - Om Elon Musk skapat Bitcoin skulle jag inte bli ett dugg förvånad.

Fortfarande kallas denna tråd för Tesla Motors fast det var snart ett decennium Tesla Motors bytte namn och inrikting. Tesla motors existerar inte längre. Tesla är främst ett energibolag. De flseta trådar här handlar bvara om bilar fast Tesla tom skall bygga restauranger, laddstationer. leverera energi,. solceller, försäkringar, taxi etc etc etc. Så biter sig vissa fast i "BILARNA"
Det är väl bara att förbjuda bitcoin?
Citera
2021-11-08, 16:46
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Hähä, ännu en välhängd krigare äntrar scenen! Kollat en del på Mav och är sugen på att sticka in kniv i sufflén ?
En mani driven av call options i övervikt och manipulation.
Men jag vill ändå höja ett brunt varningens finger, the market can stay retarded longer than you can stay liquid.

Hatten av för att du har bollarna. Jag rör varken Tesla eller andra memestocks på den korta sidan. För oberäkneligt.
Jag ska köra min 240 tills jag dör. Synd Greta.

Hehe, jajamen, enough is enough. Mina Bear går helt OK. Nu har precis den första Lucidkunden fått leverans. Fortsatt slutsats: Bearish Tesla.
Citera
2021-11-08, 18:01
Medlem
raskenss avatar
-3% än så länge. Antar han inte har börjat sälja ut än. Kanske många Teslaentusiaster stödköper en del nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in