2021-11-08, 16:55
Medlem
jeranisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonInLeo
Det där är en specialtur skulle jag tro.
Kollar du normala turer så måste du alltid stanna i LA eller San Fransisco

Varför kommer du dragandes med så har gammal skåpmat? Blev du plattskalle nyligen eller? Detta hanterades till döds 2015/2016 när Eric Dubay publicerade sin ökända video "200 proofs earth is NOT a spinning ball".

Det har dessutom tagits upp otaliga gånger i denna tråd av liknande dråpliga dårar som du. Jag förstår att du blev hög på dopamin när du "upptäckte konspirationen" och nu vill öppna andras ögon som någon slags profet. Tyvärr kommer du bara bli besviken likt alla andra på grund av att få är lika lättlurade som du.

Låt mig påminna dig om något som kallas källkritik. Börja med alla dessa YouTube videor du länkar till. De bekräftar det du tror på och tillhör inte "etablissemanget" men försök ändå vara kritisk. Jorden är inte platt bara för att NASA påminner om NAZI eller betyder "lögn" på hebreiska. Jorden är inte platt bara för att FNs logga påminner om Gleasons projektion. Jorden är inte platt bara för att upp är upp, ned är ned och skillnad i densitet skapar tyngdacceleration.

Berätta varför jorden är platt! Svar som att den "ser platt ut" undanbedes vänligen men bestämt.
Senast redigerad av jeranism 2021-11-08 kl. 16:58.
Citera
2021-11-08, 16:59
Medlem
MoonInLeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Du tror inte att det ligger lite ekonomi bakom rutterna? Att de flyger som de gör kan bland annat bero på att ett land inte tillåter ett visst lands flyg i sitt luftrum. Det kan också vara så att rutten är upplagd för att få med så många betalande passagerare som möjligt.
Har själv valt längre rutt av många olika anledningar än just kortast sträcka. Ser inte riktigt hur en eller flera flygrutter bevisar en platt jord alls, bevisar heller inte en rund för den delen.

Däremot vågar jag satsa pengar på att den kapten som navigerar efter platt jord aldrig kommer nå sitt mål medans den som navigerar efter en glob kommer fram korrekt.

Jag är med på det bettet I videon: Piloter som får frågan: https://www.bitchute.com/video/K3LdmsEJkEWy/

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Var det ditt svar? Tror du på allvar att den flyget är någon ”special tur”?

Titta, här är någon som hittar på att han flyger denna rutten: https://youtu.be/NiG-rpK1OBI

Försök åtminstone anstränga dig om du ska låtsas tro på platt jord. Rutten finns, det är liksom inget att diskutera.

Så menar du att alla människor som flugit denna rutt är en del av konspirationen? Vill gärna att du faktiskt svarar mig på den frågan.

Visst var horisonten i ögonhöjd när han filmade ut genom fönstret
Citera
2021-11-08, 17:22
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Visst var horisonten i ögonhöjd när han filmade ut genom fönstret

Va? Kan du inte svara på min fråga istället?

Jag ställer den igen…

Så menar du att alla människor som flugit denna rutt är en del av konspirationen? Vill gärna att du faktiskt svarar mig på den frågan.

Låt mig gissa, du kommer inte svara mig. Istället kommer du skriva något annat helt osammanhängande som inte ens rör min fråga.
Citera
2021-11-08, 17:40
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Och vad är detta för nonsense... väx upp. Han har aldrig varit med i någon netflixserie inte ens i närheten.

https://metro.co.uk/2019/02/27/flat-earthers-accidentally-prove-earth-round-netflix-documentary-8772206/

At the end of the documentary, from 2018 but now streaming on Netflix, Jeran Campanella, who co-hosts a flat-earther YouTube channel, conducted an experiment with a torch.

Länk till Netflix: https://www.netflix.com/se/title/81015076?s=i&trkid=13747225&vlang=sv&clip=81071389
Citera
2021-11-08, 17:40
Medlem
jeranisms avatar
Citat:
Och vad är detta för nonsense... väx upp. Han har aldrig varit med i någon netflixserie inte ens i närheten.

Är du full eller bara obotligt korkad? Jeran Campanella (jeranism) var med i Behind the Curve:

Behind the Curve - Netflix

I slutet av denna "dokumentär" gör han ett experiment som bekräftar att jorden är rund. Detta kommenterar han med att det är "interesting" men då han är en lögnaktig bondfångare beter han sig som om det aldrig inträffat.

Du förstår, han och alla andra plattprofeter på YouTube tjänar annonspengar och Patreon på sådana som du. Men, nog om detta.

Varför är jorden platt?
Citera
2021-11-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
ska man bevisa något ska det gå att replikera. bygger på att massa attraherar massa. cavendish är inget bevis då det fastnar i labbet. ingenting kommersiellt har replikerats

Ok. Replikera en solnedgång över en platt jord då. Ska bli spännande att se.

Edit: Du får använda ett labb om det blir enklare. Jag är inte petig.
Senast redigerad av LudwigVon 2021-11-08 kl. 17:48.
Citera
2021-11-08, 17:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Godmidda'

Hade du varit intresserad hade du sett att tiden det tar är helt off. 35h med ~2h paus i usa? kontra 14h direktflyg?
Är ju två byten i USA på dom flesta av dom flygningar som finns på länken. Är inte Santiago -USA med två timmars uppehåll och sedan direkt på någon av dem.
Citera
2021-11-08, 18:25
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har du inte förstått att trycket på jorden är olika beroende på var du är?

Har du aldrig hört talas om barometer? Med den kan du se att trycket är lite olika, bland annat med höjden. Trycket på jorden är inte densamma överallt.

Det är korrekt att tryck varierar men gravitation behöver inte vara förklaringen. Vad jag menar är att massa som attraherar annan massa konstigt nog inte replikerats i mindre skala.

Här erkänner dom att ingen lyckats på 350 år

"The gravitational constant of the Universe, G, was the first constant to ever be measured. Yet more than 350 years after we first determined its value, it is truly embarrassing how poorly known, compared to all the other constants, our knowledge of this one is. We use this constant in a whole slew of measurements and calculations, from gravitational waves to pulsar timing to the expansion of the Universe. Yet our ability to determine it is rooted in small-scale measurements made right here on Earth. The tiniest sources of uncertainty, from the density of materials to seismic vibrations across the globe, can weave their way into our attempts to determine it. Until we can do better, there will be an inherent, uncomfortably large uncertainty anywhere the gravitational phenomenon is important. It’s 2018, and we still don’t know how strong gravity actually is."

https://www.forbes.com/sites/startswithabang/2018/09/06/scientists-admit-embarrassingly-we-dont-know-how-strong-the-force-of-gravity-is/
Citera
2021-11-08, 18:56
Medlem
Citat:
Hmm, det var religionen som försökte tysta bevis på att jorden är rund, inte vetenskapen.

Frågan duckas friskt men jag ställer den igen. UHF signaler går rakt fram, varför når de inte runt hela jorden om den är platt? Varför fortsätter de ut i rymden istället för att nå mottagaren. Förklara det om jorden är platt samt förklara avstånd som inte kan stämma om man inte förhåller sig till en glob.
Har du bevis för att UHF signaler fortsätter ut i 'rymden'?

Hur bevisar avstånd på jorden att den skulle vara sfärisk?

Citat:
Antar att du flugit minst en gång i livet, tror du den piloten navigerar efter något annat än en sfärisk jord? Om ja, hur kommer de fram och hur får de bränslet att räcka?
Vilken kraft måste flygplan övervinna för att kunna flyga, vart kommer eran kraft från som de övervinner? Varför är inte det som jag förhåller mig till med gravitation jämnt över jorden om den är platt? Vad orsakar den ojämna kraft enlig en platt jord?
På vatten navigerar man efter Mercator projektioner, kanske gör piloter det också.

Vad är gravitation för en kraft?

Citat:
Vill man prompt ha rätt så som ni plattjordare verkar vilja så blundar man för samtliga upprepningsbara bevis och duckar för att producera egna bevis för sin egen teori.

Vänligen visa ett upprepningsbart bevis för att jorden är sfärisk!
Citera
2021-11-08, 18:57
Medlem
Citat:
Tror du missförstått sagan om kejsaren och kläderna, passar mer in på plattjordare som hellre tror än producerar bevis. Vetenskapen producerar bevis på löpande band, då kommer ni direkt med att de är förfalskade osv. Detta trots att många av deras bevis går att upprepa hemma.

Så vem tror egentligen blint för att inte verka dum?
Vänligen visa ett av dessa bevis som enligt dig produceras på löpande band!
Citera
2021-11-08, 19:09
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Det är korrekt att tryck varierar men gravitation behöver inte vara förklaringen. Vad jag menar är att massa som attraherar annan massa konstigt nog inte replikerats i mindre skala.

Här erkänner dom att ingen lyckats på 350 år

Och vad exakt är det du tror de misslyckats med? Hur är det med läsförståelse?
Citera
2021-11-08, 19:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
På vatten navigerar man efter Mercator projektioner, kanske gör piloter det också.
Inga flyg navigerar efter Mercator då det blir en omväg. Flyget vill inte bränna mer bränsle än nödvändigt och förlänga restiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in