Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Här är ett exempel på inlärd känslomässig reaktion, hypnos. Det är det här som driver konspirationen om den runda jorden.
- anklaga de som ifrågasätter den runda jorden för att vara med i sekt.
- anklaga de kritiska för tvivel om sin uppfattning men presentera inga argument för påståendet.
- anklaga den kritiska för att vara religiös.
- angrip personen och inte argumentet.
Alla de som inte ser kejsarens nya kläder är foliehattar!
Hmm, det var religionen som försökte tysta bevis på att jorden är rund, inte vetenskapen.
Frågan duckas friskt men jag ställer den igen. UHF signaler går rakt fram, varför når de inte runt hela jorden om den är platt? Varför fortsätter de ut i rymden istället för att nå mottagaren. Förklara det om jorden är platt samt förklara avstånd som inte kan stämma om man inte förhåller sig till en glob.
Antar att du flugit minst en gång i livet, tror du den piloten navigerar efter något annat än en sfärisk jord? Om ja, hur kommer de fram och hur får de bränslet att räcka?
Vilken kraft måste flygplan övervinna för att kunna flyga, vart kommer eran kraft från som de övervinner? Varför är inte det som jag förhåller mig till med gravitation jämnt över jorden om den är platt? Vad orsakar den ojämna kraft enlig en platt jord?
Vill man prompt ha rätt så som ni plattjordare verkar vilja så blundar man för samtliga upprepningsbara bevis och duckar för att producera egna bevis för sin egen teori.