Doofy aka Ducey känns absolut helylle och jag gillar honom som person. Dock är han ofta lite överentusiastisk.
Kanske är jag bara avundsjuk då jag har en betydligt pessimistiskare syn på verkligheten.
Dracula har jag ingen bestämd åsikt om då jag nyss hittat honom. Även Huhn känns hederlig oavsett kokainkonsumtion.
Jag tänker att han har väl råd med det och förtjänar sina linor.
Ducey har pratat uran länge så han har rejäl street cred.
Jag skulle tro att det i senare innings kommer att dyka upp massor med charlataner och den typen av influencers som pumpar det som gäller för dagen.
När det gäller makro kollar jag på
Maverick of wall street varje morgon och ibland lyssnar jag på
Greg Mannarino följt av lite
stock markets with Bruce på vägen hem.
Den här uppgången påminner lite om förra gången vi hade rejs, fast inte exakt. Då började spoten röra sig utan att axierna reagerade på ett bra tag. Denna gången gick aktierna upp medan spoten gick ner.
Gemensamt för båda tillfällena är att spotrallyt tog fart i början av månaden. Om
spoten fortsätter rejsa och aktierna följer med börjar jag snickra på planer för en episk big dick swing innan opex. Köper tillbaks 2-3 veckor senare beroende på hur saker utvecklar sig.
Om det Huhn sa om utilities som bombar spoten inför månadsslut för att få sin skit billigare kan det vara vettigt att agera så.