2021-11-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
För er som undrar blir kinesernas nya kraftverk helt säkert av typen Hualong one. De laddar just sin andra hembyggda reaktor med bränsle. Alla komponenter tillverkas inom landet. Väl de drar igång kan det gå jävligt fort.

Den första hembyggda reaktorn med det komiska namnet "Fuqing 6" levererar redan energi för fullt.
Så tredje generationen och fortsatt behov av vitamin U.

Fasen att jag inte tog tag i att köpa eros, nu moonar den utan mig!
Du får snart byta ut brunsprutarn!
Citera
2021-11-08, 19:26
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Eros resources Upp 21 % hittills idag, gick 10% någon dag tidigare. Det var din djupanalys som gjorde att jag köpte några stycken fastän jag egentligen bara ville veta mer om den.

Ska försöka hitta några fler såna här små uranisar och posta dom här, det dröjer bara någon dag så drar dom iväg. Det är nästan spooky

De har i och för sig fått ett av de tillstånd de behöver för en gruva, men jag tror det är mitt inlägg som gjort det mesta

Kul att hjälpa till! Vi är som en enda stor mysfamilj här som bjuder på sköna tips och hurrar för våra gemensamma framgångar! Väldigt trevliga breda uppgångar över lag idag och spotpriset går och rätt håll.
Citera
2021-11-08, 19:36
Medlem
Andomarns avatar
Gratulerar till er som är investerade i Rolls Royce.

https://www.bbc.com/news/business-59201945

"Reactor designer Rolls-Royce will announce that a consortium of investors will back plans for a new smaller nuclear reactor project.

As part of its 10 point green energy plan, the government has already announced it would provide £210m in funding if that could be matched by private capital.

An announcement that money has been raised could come as soon as Tuesday.

Around 21% of Britain's electricity supply is provided by nuclear power."
Citera
2021-11-08, 20:37
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
För er som undrar blir kinesernas nya kraftverk helt säkert av typen Hualong one. De laddar just sin andra hembyggda reaktor med bränsle. Alla komponenter tillverkas inom landet. Väl de drar igång kan det gå jävligt fort.

Den första hembyggda reaktorn med det komiska namnet "Fuqing 6" levererar redan energi för fullt.
Så tredje generationen och fortsatt behov av vitamin U.

Fasen att jag inte tog tag i att köpa eros, nu moonar den utan mig!

Tror inte det är omöjligt att den kan ha ett ryck till i sig, när man börjar forska i de här mindre bolagen så ser man att de kan ha en del värden i sig, de har fått vara kreativa när det varit tuffa tider.

Hade tänkt lägga till en ännu en bubblare, men de är upp 15% idag så det kanske är för opportunistisk, dessutom har jag inget löst att handla med. Återkommer kanske i frågan
Citera
2021-11-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andomarn
Gratulerar till er som är investerade i Rolls Royce.

https://www.bbc.com/news/business-59201945

"Reactor designer Rolls-Royce will announce that a consortium of investors will back plans for a new smaller nuclear reactor project.

As part of its 10 point green energy plan, the government has already announced it would provide £210m in funding if that could be matched by private capital.

An announcement that money has been raised could come as soon as Tuesday.

Around 21% of Britain's electricity supply is provided by nuclear power."

Härliga nyheter! Jag investerade i Rolls Royce för ca 2v sedan. Tänker hålla de länge
Citera
2021-11-09, 21:16
Medlem
brolinlevers avatar
Okej, återkommer med mitt "minijunior"-förslag idag, U308 , bara namnet borde ju tilltala reddit och annat löst folk. De har också en del värden gömda som kan falla ut vid stigande uranpris. Du får också en liten stek i CUR, där de har ca 700.000 aktier. Sedan så heter deras gruvprojekt "Berlin", vilket känns som bonuspoäng av någon anledning. Market cap är 11 miljoner cad, -10 % idag.

De påminner om en liten variant av Western Uranium and Vanadium, då de också hoppas få uran på köpet vid bryt av batterimetaller och fosfat

http://www.u3o8corp.com/projects/colombia/berlin-project/
Citera
2021-11-09, 21:19
Medlem
BigJoeys avatar
Rolls Royce är väl för stora för att kunna få nå?

U308 Corp verkar ju som något bra. Vågar man köpa?
Citera
2021-11-09, 21:39
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Eros resources Upp 21 % hittills idag, gick 10% någon dag tidigare. Det var din djupanalys som gjorde att jag köpte några stycken fastän jag egentligen bara ville veta mer om den.

Ska försöka hitta några fler såna här små uranisar och posta dom här, det dröjer bara någon dag så drar dom iväg. Det är nästan spooky

De har i och för sig fått ett av de tillstånd de behöver för en gruva, men jag tror det är mitt inlägg som gjort det mesta

Spooky är namnet, jag hann knapp nämna U308 förrän de gick från -10 till +2 % , på 10 minuter. följer Någon vårt forum och köper aktier på mycket lösa b(r)oliner?

Förlåt, kunde inte låta bli att lägga till en värdelös ordvits
Senast redigerad av brolinlever 2021-11-09 kl. 21:43.
Citera
2021-11-09, 21:50
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigJoey
Rolls Royce är väl för stora för att kunna få nå?

U308 Corp verkar ju som något bra. Vågar man köpa?

Jag ser att det är stor spread nu, så ska du köpa så lägg kurs på 0,45
Citera
2021-11-09, 22:25
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Spooky är namnet, jag hann knapp nämna U308 förrän de gick från -10 till +2 % , på 10 minuter. följer Någon vårt forum och köper aktier på mycket lösa b(r)oliner?

Förlåt, kunde inte låta bli att lägga till en värdelös ordvits
Det är många som kommer få storhetsvansinne under kommande uranbullen

Rätt coolt att public service så vitt jag vet, och jag lyssnar rutinmässigt på studio ett, har gjort evighetslånga reportage från skottland dagligen men fortfarande helt utan att nämna ordet kärnkraft.

Ser att Denison och EFR vände till grönt till slut, verkar vara sjukt starkt nu. Kollar man på TA-grafer på EFR så har det redan smällt fett i taket och då har vi över halva nov och hela dec kvar. De andra aktierna ser ut att ha en bit kvar upp om man går på sånt. Rätt schysst när spotten knappt rör sig ett skit
Citera
2021-11-09, 22:49
Medlem
Eftersom det tågade så fint igår förväntade jag mig en dip idag men så blev det ej. Så jag fick fomo och köpte energy fuels för hela min pott jag hade tänkt snitta ut.

Dracula har en rätt bra video om energy fuels för er som också är inne i den aktien. Här https://youtu.be/RwRGDG8uEV4
Citera
2021-11-09, 22:51
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det är många som kommer få storhetsvansinne under kommande uranbullen

Rätt coolt att public service så vitt jag vet, och jag lyssnar rutinmässigt på studio ett, har gjort evighetslånga reportage från skottland dagligen men fortfarande helt utan att nämna ordet kärnkraft.

Ser att Denison och EFR vände till grönt till slut, verkar vara sjukt starkt nu. Kollar man på TA-grafer på EFR så har det redan smällt fett i taket och då har vi över halva nov och hela dec kvar. De andra aktierna ser ut att ha en bit kvar upp om man går på sånt. Rätt schysst när spotten knappt rör sig ett skit

Jag har inte fått storhetsvansinne, om du nu menade mig, men det är tredje gången jag skriver om något pyttebolag och kursen rör sig. Det var ändå menat med glimten i ögat, men vi får se, jag har ett par stycken småttingar inom sektorn kvar att nämna, går de upp direkt efter så måste det väl betyda något? Knappast att jag har någon förmåga att se botten i en kurs eller toppen för den delen, för det är jag sämst på.

Det övriga du säger om media är helt sinnessjukt och har varit länge. Enda anledningen att ha PS enligt mig är ju att det ska ge bredd samt vara någorlunda opartiskt. Ändå känns det som det totala haveri som denna omställning till grön el blivit, inte har lett till det räfts och rättarting det borde ha gjort. Det finns så många ingångar för olika publikationer att köra, men ändå är det ganska tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in