Fhl: Berätta åter igen vad som hände efter att du sträckte dig efter hammaren. Du säger att du slog henne på skallen ett par gånger och hon dog, bara slocknade framför dig.
Jag slog henne mest på höger sidan, det jag kommer mest ihåg var att hammaren gick rakt igenom, det var där allt blev helt svart. Jag måste ha använt vänsterarmen, jag tror jag slog först med högerarmen, tog över hammaren till vänster sida. Jag kommer ihåg att hon släppte tag om fingret när jag slog henne första gången, efter huvudet spräcktes så blev det bara så svart.
sida 870
Fhl: Hur många slag hade du slagit innan det gick rakt igenom med hammaren?
4-5 gånger, jag vet knappt längre.
Fhl: Från det att du slog första slaget fram tills de 4-5 slagen, vad blev effekten på Elin då?
Jag vet inte, jag vet ingenting längre.
Fhl: När uppfattade du att Elin blev stilla?
Det måste ha varit vid första slaget tror jag.
Fhl: Du tittade på henne, beskriv Elin då
Hon var stilla, helt stilla. Hon låg där helt stilla,
sida 872
Fhl: Berätta åter igen vad som hände efter att du sträckte dig efter hammaren. Du säger att du slog henne på skallen ett par gånger och hon dog, bara slocknade framför dig.
Jag slog henne mest på höger sidan, det jag kommer mest ihåg var att hammaren gick rakt igenom, det var där allt blev helt svart. Jag måste ha använt vänsterarmen, jag tror jag slog först med högerarmen, tog över hammaren till vänster sida. Jag kommer ihåg att hon släppte tag om fingret när jag slog henne första gången, efter huvudet spräcktes så blev det bara så svart.
sida 870
Fhl: Hur många slag hade du slagit innan det gick rakt igenom med hammaren?
4-5 gånger, jag vet knappt längre.
Fhl: Från det att du slog första slaget fram tills de 4-5 slagen, vad blev effekten på Elin då?
Jag vet inte, jag vet ingenting längre.
Fhl: När uppfattade du att Elin blev stilla?
Det måste ha varit vid första slaget tror jag.
Fhl: Du tittade på henne, beskriv Elin då
Hon var stilla, helt stilla. Hon låg där helt stilla,
sida 872
Du måste vara medlem för att kunna kommentera