2021-11-07, 19:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Vad känner du kring Malin Hilgendorf då?

Jag har ingen aning om ifall hon varit älskarinna åt någon gift man.
Citera
2021-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
/.../
Jag tycker att alla älskarinnor är subbor. Det är inte endast riktat mot LW.

En liten tanke... borde du inte rikta din avsky mot de otrogna männen? Till syvende og sist så är det ju dom som är svikarna: "I nöd och lust, tills döden skiljer oss åt".
Senast redigerad av Picasso2 2021-11-07 kl. 20:05.
Citera
2021-11-08, 01:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gör dig inte dum. Jag vet nämnligen att du inte är det.
Du förstår mycket väl att jag menar att varken barnen eller föräldrarna blir "hjälpta" av, utan tvärtom stjälpta av "din sanning".

Tror du verkligen att de tycker att de blir hjälpta av att höra dig ställa sig till doms över Lena genom att kalla henne för subba och asiathora?????

Tänk dig in i motsvarigheten.
Din sambo/man/dotter/som/syster/bror/mor/far som du älskar dör av någon anledning.

Efteråt kommer personer till dig och berättar "sanningen", dvs det som de själva ser som sanningen. För du förstår väl att bara för att någon tycker illa om någon, eller en sida som någon har, betyder det inte att det är en univerell sanning?

T ex skulle någon komma för att säga "sanningen" om hur snål släktingen var. Då tycka sig har befogenhet att kalla din son för snåljåp, girigburk eller liknande kränkande tillmälen (vilket är väldigt mycket snällare än att kalla någon för det du har gjort).

Medan någon annan skulle ha sin "sanning" om din son och kalla honom ynkrygg av någon anledning. Osv.

En tredje har en annan erfrenhet av snåljåpen och ynkryggen, och det var att han inte var så smart. Tyckte den personen. Så han framförde sin sanning om idioten.

Allt lite vridet för att du ska se vad jag menar.

Tror du att du skulle må bra av att höra deras sanning?

De skulle säga som du; att de anhöriga mår inte bra av att man glorifierar döda, utan det är bättre de får veta sanningen. Grirgburk, kräk, feg, ynkrygg, idiot...

För du kan väl se att min "sanning" inte överensstämmer med din "sanning" om Lena?

Dvs att jag är mycket mer förlåtande mot Lena, även om jag inte tycker att hon gjorde alla rätt eller var perfekt.

Jag kan se förklaringar och förstå varför hon hamnade i en sådan sits, även om jag inte är Lena. Jag skulle kanske inte hamna i exakt samma sits, men absolut i en annan där jag gör fel, är dum, brister i min mänslkilighet. För att jag har mina egna brister, svagheter, dvårigheter.

Liksom du.

Fast frågan var ställd retoriskt, dvs det borde vara dubbelmoral att prata om att dölja /städa undan sitt skräp innan man dör, dvs inte vara beredd att sanningen kommer fram. Istället borde man kanske erkänna sina brister, försöka jobba med dom. Om det är fr svårt möjligen söka hjälp? Dvs om andra kommer att lida för nu och i framtiden så att säga.

Men här gör du dig till den allenarådande som har den absoluta sanningen.
Barnen har säkert läst i FUP, pratat med andra och fått hjälp att förstå den sanning som de orkar bära, som de kan förstå och som kan förklara mycket av det som hände.

Jag tror inte alls att de flesta ser samma sanning som du tycker dig ha.
Inte ens många.

Jag tror att många ser att Lena hade stora skador efter att ha blivit adoperad i sen ålder och inte kunnat få knyta an i den kritiska första tiden i livet. Hon visste själv att hon hade en stark separationsångest, vilket gjorde henne till ett lätt offer för SD att manipulera med sitt on-off, värme -kyla.

Det första en sådan person som SD gör, är att verka väldigt mån om, vara nyfiken på, fråga, och luska ut var dina svagheter är. När det behövs, vrider han om...allt för att få det han behöver.

Som vanligt skjuter du budbäraren.

Redan vid första polisanmälan så visste LW att hon skulle bli betraktad som en slampa om affären blev allmänt känd. Det var därför hon tog tillbaka anmälan. Men hon avslutade inte affären. Det var hon som utsatte sina föräldrar och barn för detta.

Från FUP vet vi en liten, liten del. Hennes anhöriga vet givetvis så mycket mer. Vi vet att alla barnen hade problem i relationen med sin mamma. Om de inte tillåts att bearbeta och prata om det, av sådana som dig, så är det inte bra för dem. Om de känner krav från omgivningen att bara tänka på och prata om det som var positivt.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-08 kl. 02:26.
Citera
2021-11-08, 09:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Redan vid första polisanmälan så visste LW att hon skulle bli betraktad som en slampa om affären blev allmänt känd. Det var därför hon tog tillbaka anmälan. Men hon avslutade inte affären. Det var hon som utsatte sina föräldrar och barn för detta.

Från FUP vet vi en liten, liten del. Hennes anhöriga vet givetvis så mycket mer. Vi vet att alla barnen hade problem i relationen med sin mamma. Om de inte tillåts att bearbeta och prata om det, av sådana som dig, så är det inte bra för dem. Om de känner krav från omgivningen att bara tänka på och prata om det som var positivt.

Du är ingen budbärare.

Det är ditt eget "budskap" som du för fram, en egen tolkning.

Tror du att ett barn önskar få ditt budskap där modern kallas för slampa, asiathora och subba?
Det skulle hjälpa dom?

Genom att du kallar dig "budbärare" som kommer med sanningen, kan jag inte annat än säga att du tar dig friheten att bestämma hur verkligheten ska tolkas. Inte bara friheten, utan du tror att du har makten att säga "sanningen".

Som tur är har andra ochså en frihet att tolka det vi läst och hört.

Jag är säker på att både barnen och andra runt om dom är kloka(re), mer förstående, är vidsyntare och har en förlåtande inställnng. Deras kärlek till sin mor kommer att övervinna sådant hat, fördömanden och intolerans som finns i tråden. Det kommer att foga dom samman, övervinna människors illvilja och göra dom mognare, större som människor.

Jag har sett att många barn som genomgått liknande situationer, ibland väljer yrken där de jobbar inom områden som berör trauman som deras.

Jag är också övertygad om att ingen av Lenas nära på något som helst sätt ser dina "budskap" som något att ta hänsyn till alls.

Tillägg:

Glömde att säga att anledningen till att utredningen om ofredande lades ner var att Lena inte ville medverka längre.

Din "tolkning" av anledningen, är precis så enögd som dina andra "sanningar".

Lena uppgav flera anledningar, var en var skammen. Andra skäl var att hon var rädd för honom, visste inte vad han skulle kunna ta sig till, att han skulle bli fysisk mot henne om anmälan kom fram. Ett annat var att hon visste att han hade bilder/filmer som hon var rädd att han skulle kunna förstöra hennes liv med. Hon misstänkte också att han skulle förstöra hennes liv inte bara genom att offentliggöra blder/filmer, utan snacka skit om henne och förstöra hennes liv genom att få vänner att vända henne ryggen.

Allt dett blev sant.

Han förstörde hennes liv. Han fick vänner att vända henne rygen. Han dödade henne.

A 161/9 ff
"Är du rädd för honom?
Ja.
Vad är du rädd ska hända?
Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen.
Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så"har han ju sagt att han har en film när vi har sex
."

//
"Jag sa aldrig att jag har anmält honom, han kommer känna sig lurad när han får veta att jag
gjort anmälan
"
//
"Jag är vettskrämd för att det ska bli en process, det kan krossa min tillvaro.
Mitt hopp är att det går att ta sig vidare utan denna process.
"
//
"Jag känner skam och blir det en process så kommer den skammen exponeras.
Jag är rädd för vad han ska ta sig till om detta leder till något, jag vet inte om han kan bli
fysisk mot mig
."
//
"Om han nu blir kallad till förhör och blir varse om detta så kommer hans förföljelse av mig
inte bli ringa längre och då vet jag inte hur min säkerhet kommer bli men det jag är säkert på
är att hans elakheter kommer att växa mot mig.
Jag är rädd at min bekantskapskrets vänder mig ryggen om han skulle berätta om elakheter
om mig.
"

Du kan bespara mig din "sanning". Att det var Lena själv som förstörde sitt liv.
Det är din tolkning och min är en helt annan.

Oärlighet har jag väldigt svårt för.
Och du vet vad jag menar.
Senast redigerad av notknapparen 2021-11-08 kl. 10:28.
Citera
2021-11-08, 10:01
Medlem
Citat:

■ Redan vid första polisanmälan så visste LW att hon skulle bli betraktad som en slampa om affären blev allmänt känd.

■ 1: ) Det var därför hon tog tillbaka anmälan.

Men hon avslutade inte affären. Det var hon som utsatte sina föräldrar och barn för detta.

Ditt inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag vill ändå få sagt mitt i detta fallet.

■ 1: ) Att L*na Wesstr*m tog tillbaka sin anmälan berodde inte på att hon trodde att hon skulle bli betraktad som en sl*mpa, det berodde på att L*na Wesstr*m var rädd för konsekvenserna om anmälan inte togs tillbaka.

Du har fortfarande inte svarat på mina tidigare ställda frågor beträffande H*nna Davidss*n.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-08, 10:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ditt inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag vill ändå få sagt mitt i detta fallet.

■ 1: ) Att L*na Wesstr*m tog tillbaka sin anmälan berodde inte på att hon trodde att hon skulle bli betraktad som en sl*mpa, det berodde på att L*na Wesstr*m var rädd för konsekvenserna om anmälan inte togs tillbaka.

Du har fortfarande inte svarat på mina tidigare ställda frågor beträffande H*nna Davidss*n.

Mvh/JM.

Precis. Konsekvensen av att alla fick reda på affären. "Jag är en pastor". "Det skulle vara förödande för mitt liv", typ. Fritt från minnet från hennes samtal med polisen.
Citera
2021-11-08, 10:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Du är ingen budbärare.

Tror du att ett barn önskar få ditt budskap där modern kallas för slampa, asiathora och subba?
Det skulle hjälpa dom?

Genom att du kallar dig "budbärare" som kommer med sanningen, kan jag inte annat än säga att du tar dig friheten att bestämma hur verkligheten ska tolkas. Inte bara friheten, utan du tror att du har makten att säga "sanningen".

Jag är säker på att både barnen och andra runt om dom är kloka(re), mer förstående, är vidsyntare och har en förlåtande inställnng. Deras kärlek till sin mor kommer att övervinna sådant hat, fördömanden och intolerans som finns i tråden. Det kommer att foga dom samman, övervinna människors illvilja och göra dom mognare, större som människor.

Jag har sett att många barn som genomgått liknande situationer, ibland väljer yrken där de jobbar inom områden som berör trauman som deras.

Jag är också övertygad om att ingen av Lenas nära på något som helst sätt ser dina "budskap" som något att ta hänsyn till alls
.

Du skjuter budbäraren eftersom du försvarar precis allt LW gjorde och hittar på dåliga ursäkter för allt. Medan du dömer mig för att jag skriver om det du vill sopa under mattan.
Citera
2021-11-08, 10:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Du är ingen budbärare.

Det skulle hjälpa dom?

Jag är också övertygad om att ingen av Lenas nära på något som helst sätt ser dina "budskap" som något att ta hänsyn till alls.

Tillägg:

Glömde att säga att anledningen till att utredningen om ofredande lades ner var att lena inte ville medverka längre.

Din "tolkning" av anledningen, är precis så enögd som dina andra "sanningar".

Lena uppgav flera anledningar, var en var skammen. Andra skäl var att hon var rädd för honom, visste inte vad han skulle kunna ta sig till, att han skulle bli fysisk mot henne om anmälan kom fram. Ett annat var att hon visste att han hade bilder/filmer som hon var rädd att han skulle kunna förstöra hennes liv med. Hon misstänkte också att han skulle förstöra hennes liv inte bara genom att offentliggöra blder/filmer, utan snacka skit om henne och förstöra hennes liv genom att få vänner att vända henne ryggen.

Allt dett blev sant.

Han förstörde hennes liv. Han fick vänner att vända henne rygen. Han dödade henne.

A 161/9 ff
"Är du rädd för honom?
Ja.
Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så"har han ju sagt att han har en film när vi har sex
."

//
"Jag sa aldrig att jag har anmält honom, han kommer känna sig lurad när han får veta att jag
gjort anmälan
"
//
"Jag är vettskrämd för att det ska bli en process, det kan krossa min tillvaro.
Mitt hopp är att det går att ta sig vidare utan denna process.
"
//
"Jag känner skam och blir det en process så kommer den skammen exponeras.
Jag är rädd för vad han ska ta sig till om detta leder till något, jag vet inte om han kan bli
fysisk mot mig
."
//
"Om han nu blir kallad till förhör och blir varse om detta så kommer hans förföljelse av mig
inte bli ringa längre och då vet jag inte hur min säkerhet kommer bli men det jag är säkert på
är att hans elakheter kommer att växa mot mig.
Jag är rädd at min bekantskapskrets vänder mig ryggen om han skulle berätta om elakheter
om mig.
"

Du kan bespara mig din "sanning". Att det var Lena själv som förstörde sitt liv.
Det är din tolkning och min är en helt annan.

Citat:

Nej, jag vet inte vad du menar. Jag är ingen tankeläsare.

Givetvis så förstörde LW sitt eget liv. Ingen tvingade henne att ha en relation med en gift man.
Citera
2021-11-08, 10:49
Medlem
Citat:

■ Precis. Konsekvensen av att alla fick reda på affären. "Jag är en pastor". "Det skulle vara förödande för mitt liv", typ. Fritt från minnet från hennes samtal med polisen.

■ Nej ❗utan de konsekvenser av vad som skulle kunna ha hänt henne själv och även barnen, speciellt den yngste sonen om hon inte hade återtagit polisanmälan. L*na Wesstr*m var en klok och förnuftig människa som tog tillbaka anmälan, hon var inte dummare än att hon förstod vad som komma skulle om hon inte tog tillbaka anmälan.

■ L*na Wesstr*m tog helt enkelt sagt det säkra före det osäkra, och det tycker jag var ett mycket klokt taget beslut av L*na Wesstr*m annars vet i Gudarna hur det hade slutat.

Du har fortfarande inte svarat på mina tidigare ställda frågor till dig om H*nna Davidss*n.

Fråga: Smokey, visste du om att Sillen var en gift man då H*nna Davidss*n la sina smutsiga och manipulativa vantar på honom ?

Mvh/JM.
Citera
2021-11-08, 11:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Nej ❗utan de konsekvenser av vad som skulle kunna ha hänt henne själv och även barnen, speciellt den yngste sonen om hon inte hade återtagit polisanmälan. L*na Wesstr*m var en klok och förnuftig människa som tog tillbaka anmälan, hon var inte dummare än att hon förstod vad som komma skulle om hon inte tog tillbaka anmälan.

■ L*na Wesstr*m tog helt enkelt sagt det säkra före det osäkra, och det tycker jag var ett mycket klokt taget beslut av L*na Wesstr*m annars vet i Gudarna hur det hade slutat.

Du har fortfarande inte svarat på mina tidigare ställda frågor till dig om H*nna Davidss*n.

Fråga: Smokey, visste du om att Sillen var en gift man då H*nna Davidss*n la sina smutsiga och manipulativa vantar på honom ?

Mvh/JM.

Citat från Notknapparens inlägg ovan:

A 161/9 ff
"Är du rädd för honom?
Ja.

Jag är vettskrämd för att det ska bli en process, det kan krossa min tillvaro.

LWs egna ord.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-08 kl. 11:07.
Citera
2021-11-08, 11:07
Medlem
Citat:

Givetvis så förstörde LW sitt eget liv. Ingen tvingade henne att ha en relation med en gift man.
Ingen tvingade den gifte mannen att vara otrogen sin hustru som var sjuk. "I nöd och lust". Hade det inte varit LW så hade det varit nån annan. Psykopater bryr sig inte, förutom hur folk utifrån ser honom. Sluta nu skuldbelägga LW. Lägg skulden där den hör hemma.
Citera
2021-11-08, 11:13
Medlem
Citat:

■ Givetvis så förstörde LW sitt eget liv. Ingen tvingade henne att ha en relation med en gift man.

■ Smokey, när tänker du ge upp och åtminstone försöka förstå verkligheten ?

■ L*na Wesstr*m förstörde inte sitt liv, det var St*fan Davidss*n som fördärvade L*na Wesstr*m:s liv och inte tvärt om.

■ St*fan Davidss*n tog kontakt med L*na Wesstr*m redan år 2005 och därefter fortsatte det.

■ St*fan Davidss*n manipulerade L*na Wesstr*m till den absolut högsta grad, han total-lurade henne och utnyttjade henne endast sexuellt för att tillfredsställa sina egna behov.

Han lovade L*na Wesstr*m guld och gröna skogar, men gräset var långt ifrån grönare på andra sidan vilket L*na Wesstr*m så småningom och till sist upptäckte, men då var allt försent, St*fan Davidss*n hade redan L*na Wesstr*m i sitt järngrepp och han kunde helt enkelt inte släppa henne, det var hans ägodel i hans liv.

■ St*fan Davidss*n förstörde inte enbart L*na Wesstr*m:s liv, han förstörde även H*nna Davidss*n:s liv och fick henne att fyllas med starka hatkänslor mot L*na Wesstr*m vilka inre känslor gav H*nna Davidss*n ett starkt motiv till att få bort sin rival från jordens yta.

■ St*fan Davidss*n förstörde även sitt eget liv, han var endast 47 år gamla då han plötsligt bestämde sig för att ta sitt eget liv.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in