Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Som vanligt skjuter du budbäraren.
Redan vid första polisanmälan så visste LW att hon skulle bli betraktad som en slampa om affären blev allmänt känd. Det var därför hon tog tillbaka anmälan. Men hon avslutade inte affären. Det var hon som utsatte sina föräldrar och barn för detta.
Från FUP vet vi en liten, liten del. Hennes anhöriga vet givetvis så mycket mer. Vi vet att alla barnen hade problem i relationen med sin mamma. Om de inte tillåts att bearbeta och prata om det, av sådana som dig, så är det inte bra för dem. Om de känner krav från omgivningen att bara tänka på och prata om det som var positivt.
Du är ingen budbärare.
Det är ditt eget "budskap" som du för fram, en egen tolkning.
Tror du att ett barn önskar få ditt budskap där modern kallas för slampa, asiathora och subba?
Det skulle hjälpa dom?
Genom att du kallar dig "budbärare" som kommer med sanningen, kan jag inte annat än säga att du tar dig friheten att bestämma hur verkligheten ska tolkas. Inte bara friheten, utan du tror att du har makten att säga "sanningen".
Som tur är har andra ochså en frihet att tolka det vi läst och hört.
Jag är säker på att både barnen och andra runt om dom är kloka(re), mer förstående, är vidsyntare och har en förlåtande inställnng. Deras kärlek till sin mor kommer att övervinna sådant hat, fördömanden och intolerans som finns i tråden. Det kommer att foga dom samman, övervinna människors illvilja och göra dom mognare, större som människor.
Jag har sett att många barn som genomgått liknande situationer, ibland väljer yrken där de jobbar inom områden som berör trauman som deras.
Jag är också övertygad om att ingen av Lenas nära på något som helst sätt ser dina "budskap" som något att ta hänsyn till alls.
Tillägg:
Glömde att säga att anledningen till att utredningen om ofredande lades ner var att Lena inte ville medverka längre.
Din "tolkning" av anledningen, är precis så enögd som dina andra "sanningar".
Lena uppgav flera anledningar, var
en var skammen. Andra skäl var att hon var rädd för honom, visste inte vad han skulle kunna ta sig till, att han skulle bli fysisk mot henne om anmälan kom fram. Ett annat var att hon visste att han hade bilder/filmer som hon var rädd att han skulle kunna förstöra hennes liv med. Hon misstänkte också att han skulle förstöra hennes liv inte bara genom att offentliggöra blder/filmer, utan snacka skit om henne och förstöra hennes liv genom att få vänner att vända henne ryggen.
Allt dett blev sant.
Han förstörde hennes liv. Han fick vänner att vända henne rygen. Han dödade henne.
A 161/9 ff
"
Är du rädd för honom?
Ja.
Vad är du rädd ska hända?
Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen.
Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så"har han ju sagt att han har en film när vi har sex."
//
"
Jag sa aldrig att jag har anmält honom, han kommer känna sig lurad när han får veta att jag
gjort anmälan"
//
"
Jag är vettskrämd för att det ska bli en process, det kan krossa min tillvaro.
Mitt hopp är att det går att ta sig vidare utan denna process."
//
"Jag känner skam och blir det en process så kommer den skammen exponeras.
Jag är rädd för vad han ska ta sig till om detta leder till något, jag vet inte om han kan bli
fysisk mot mig."
//
"Om han nu blir kallad till förhör och blir varse om detta så kommer hans förföljelse av mig
inte bli ringa längre och då vet jag inte hur min säkerhet kommer bli men det jag är säkert på
är att hans elakheter kommer att växa mot mig.
Jag är rädd at min bekantskapskrets vänder mig ryggen om han skulle berätta om elakheter
om mig."
Du kan bespara mig din "sanning". Att det var Lena själv som förstörde sitt liv.
Det är din tolkning och min är en helt annan.
Oärlighet har jag väldigt svårt för.
Och du vet vad jag menar.