Citat:
Fast nu pratar jag om hur du svartmålar Lena här i tråden, använder fula tillmälen om henne, vilket det inte finns en minsta anledning till att göra.
Det är din bild, din tolkning, din sanning, såsom du ser det du läser.
Du säger att det är sanningen, men du accepterar inte att det finns andra uppfattningar än din.
Också menar du på det viset att barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar" eftersom det är Lenas fel allt att vi kan läsa i FUP.
Genom dina fula ord smutsar du ner minnet för de anhöriga!
När jag läser dina ord här ovan, så blir det tydligare att du ändå vet att vi alla har brister och saker som vi kanske inte är så stolta över. Du säger om dig själv att du kan vara en "bitch", samtidigt som du påtalar vikten av att "städa undan" inför döden.
Vad tänker du städa undan för dina anhöriga att slippa veta?
Metoden är alltså att dölja hur du är?
Eller ska vi arbeta för att bli bättre?
Tycker du att det är ok att folk tolkar fritt efter sina egna bilder och därefter kallar folk för fula tillmälen?
De som har dött borde tänkt på det innan, städat undan, annars får de efterlevande acceptera att tillmälen skrivs om den som den som de efterlevande barnen/föräldrarna älskat, med sina fel och brister, sina psykiska problem och svårigheter att navigera i livet.
Nä, vet du vad.
Jag tycker att det finns något som är väldigt viktigt.
Och det är att inte lägga sten på börda för barnen.
Du kan tycka vad du vill, tolka FUP och Lena efter din måttstock.
Men barnen/föräldrarna förtjänar inte att du vräker ut din galla över dom.
Det är din bild, din tolkning, din sanning, såsom du ser det du läser.
Du säger att det är sanningen, men du accepterar inte att det finns andra uppfattningar än din.
Också menar du på det viset att barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar" eftersom det är Lenas fel allt att vi kan läsa i FUP.
Genom dina fula ord smutsar du ner minnet för de anhöriga!
När jag läser dina ord här ovan, så blir det tydligare att du ändå vet att vi alla har brister och saker som vi kanske inte är så stolta över. Du säger om dig själv att du kan vara en "bitch", samtidigt som du påtalar vikten av att "städa undan" inför döden.
Eller ska vi arbeta för att bli bättre?
Tycker du att det är ok att folk tolkar fritt efter sina egna bilder och därefter kallar folk för fula tillmälen?
De som har dött borde tänkt på det innan, städat undan, annars får de efterlevande acceptera att tillmälen skrivs om den som den som de efterlevande barnen/föräldrarna älskat, med sina fel och brister, sina psykiska problem och svårigheter att navigera i livet.
Nä, vet du vad.
Du kan tycka vad du vill, tolka FUP och Lena efter din måttstock.
Men barnen/föräldrarna förtjänar inte att du vräker ut din galla över dom.
Jag har inte vräkt ut någon galla över dem!!! Jag tycker synd om dem!
Citat:
Var har jag skrivit att "barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar""? Skylla sig själva för vad?!
Citat:
Jag har ett privatliv som inte angår någon annan vare sig jag lever eller är död.
Citat:
Sten på börda för barnen är om omgivningen endast tillåter en positiv bild av LW. Om det inte är "tillåtet" för dem att även prata om det som inte var bra, det som var jobbigt.
Jag tycker att alla älskarinnor är subbor. Det är inte endast riktat mot LW.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-07 kl. 13:03.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-07 kl. 13:03.