2021-11-07, 12:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast nu pratar jag om hur du svartmålar Lena här i tråden, använder fula tillmälen om henne, vilket det inte finns en minsta anledning till att göra.

Det är din bild, din tolkning, din sanning, såsom du ser det du läser.

Du säger att det är sanningen, men du accepterar inte att det finns andra uppfattningar än din.

Också menar du på det viset att barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar" eftersom det är Lenas fel allt att vi kan läsa i FUP.

Genom dina fula ord smutsar du ner minnet för de anhöriga!

När jag läser dina ord här ovan, så blir det tydligare att du ändå vet att vi alla har brister och saker som vi kanske inte är så stolta över. Du säger om dig själv att du kan vara en "bitch", samtidigt som du påtalar vikten av att "städa undan" inför döden.

Vad tänker du städa undan för dina anhöriga att slippa veta?

Metoden är alltså att dölja hur du är?
Eller ska vi arbeta för att bli bättre?

Tycker du att det är ok att folk tolkar fritt efter sina egna bilder och därefter kallar folk för fula tillmälen?

De som har dött borde tänkt på det innan, städat undan, annars får de efterlevande acceptera att tillmälen skrivs om den som den som de efterlevande barnen/föräldrarna älskat, med sina fel och brister, sina psykiska problem och svårigheter att navigera i livet.

Nä, vet du vad.

Jag tycker att det finns något som är väldigt viktigt.
Och det är att inte lägga sten på börda för barnen.

Du kan tycka vad du vill, tolka FUP och Lena efter din måttstock.

Men barnen/föräldrarna förtjänar inte att du vräker ut din galla över dom.

Jag har inte vräkt ut någon galla över dem!!! Jag tycker synd om dem!

Citat:
Också menar du på det viset att barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar" eftersom det är Lenas fel allt att vi kan läsa i FUP.

Var har jag skrivit att "barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar""? Skylla sig själva för vad?!

Citat:
Vad tänker du städa undan för dina anhöriga att slippa veta?

Metoden är alltså att dölja hur du är?

Jag har ett privatliv som inte angår någon annan vare sig jag lever eller är död.

Citat:
Jag tycker att det finns något som är väldigt viktigt.
Och det är att inte lägga sten på börda för barnen.

Sten på börda för barnen är om omgivningen endast tillåter en positiv bild av LW. Om det inte är "tillåtet" för dem att även prata om det som inte var bra, det som var jobbigt.

Jag tycker att alla älskarinnor är subbor. Det är inte endast riktat mot LW.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-07 kl. 13:03.
Citera
2021-11-07, 13:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Förutom HD.
Citera
2021-11-07, 13:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förutom HD.

? Var får du det ifrån?

Varför skulle jag inte tycka det?

Men jag tror inte att LW mördades för att HD var älskarinna åt JS.
Citera
2021-11-07, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
? Var får du det ifrån?

Varför skulle jag inte tycka det?

Men jag tror inte att LW mördades för att HD var älskarinna åt JS.
För att du inte ger dig på HD och kallar henne subba när hon de facto var älskarinna inklusive otrogen dvs tog en gift man.

Du har en selektiv moral.
Citera
2021-11-07, 14:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, självklart avslöjade hon hon inte nån otrohet innan skilsmässa.
Det sprack utan att HD tog kontakt med LW som erkände som i mars 2017.

Så klart hon begriper att hon är en faktor rent generellt.

Men hon skriver inte ett konkret ord om att hon och SD har upptäckts såsom efter adevent.

Hon talar enbart om att SD gjort bort sig och snokat i mail samt att HD träffat JS.

Noll inblandning till att HD begär skilsmässa.
Några axplock av mina citat i spoilern.

28 feb:
" hon sa för en vecka sen att "nä, det här går inte, jag har inget förtroende för dig". skrev under papper och pratade med barn och de närmaste samma kväll.
-men det finns två saker till:
han gjorde bort sig.
så otroligt skönt att det var han och inte jag. "

" nu var det definitivt inte så
nu var det hon som träffat nå nannan"

" jag behövde inte slå för att det skulle jämnas ut, inte hämnas. det redde sig självt"

5 mars
" Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop. Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena."

9 mars:
" Skulle inte riktigt vilja kalla det skadeglädje. Men nån sorts känsla att där nånstans, där börjar saker att bli så som de borde vara. Och det utan min medverkan. Han hade på egen hand ordnat hennes misstro den gången. Hon satte ned foten och meddelade att hon inte får tillbaka förtroendet fö honom."

Den här världskatastrofen om avslöjad kontakt eller otrohet har inte skett. Det finns varken före skilsmässan som nån konkret orsak och inte efter.
Det som ses är att HD blev galen efter adevent.
Sen ses inget avslöjande, ingen mer storm.

Det är vad jag skriver om.

Det HD uppger är rakt inte i paritet med vad LW säger.

Varav jag undrar om HD har en annan strategi än 2017 då otroheten avslöjades.
Att hon har en mer dold och laidback attityd då öppet drama ( inför JG, SD, LW) uppenbart inte haft effekt.

LW tror att det är lugnt efter loggandet. HD tar loggarna men väntar tills hon mördats

LW tror att att hon inte är orsak till skilsmässa.

SD tror inte HD har sex med JS och är fortsatt vettskrämd att hela sista året ska komma på bordet.
LW i sin tur tycks tro att hon har ett verksamt hotkort.

Den som förefaller ha bäst koll över läget är HD.

MT:
Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört." (ab 149)

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

JG:
" I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)

CH:
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

" Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)

JS:
" Innan separationen var det uttalat från Hanna att hon ville ge det en chans till, precis innan separationen under början av -18.

Det som gör att droppen rinner över är att Stefan fortsätter umgås med Lena."

"Hannas mående var upp och ner under våren. Det som påverkade henne var separationen,
Stefans otrohet som fortsatt, sveket och Lena."(ab 150)

Jag skrev:
"Ja LW är inte hjärntvättad. Hon är väldigt klarsynt.
Trots att de delat samma skithög?"

Och menar att LW är helt klar över hur SD agerar.
Att han är grundlurad av HD ang JS.

Att SD inte hjärntvättat henne, planterat sina tankar i hennes hjärna eller manipulerat till den milda grad att han lägger orden i hennes mun.

Likt du påstår har skett med HD som framställs som en marionett i händerna på SD.
Han styr en hel del av det hon gör och säger enligt dig.

Det hon inte är klarsynt i är det som HD undanhåller...

Som sagt, det finns inget som (be)visar att HD undanhåller att hon vet om en otrohet i mina ögon.
Hon misstänker liksom tidgare och att SD ljuger och inte bra med T är en del i skilsmässan.

Det är inget nytt på jorden så att säga.

Vi tror helt enkelt olika och därmed sätter jag punkt här för mig i den här diskussionen.
Jag vet att du alltid måste ha sista ordet.
Citera
2021-11-07, 14:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Som sagt, det finns inget som (be)visar att HD undanhåller att hon vet om en otrohet i mina ögon.
Hon misstänker liksom tidgare och att SD ljuger och inte bra med T är en del i skilsmässan.

Det är inget nytt på jorden så att säga.

Vi tror helt enkelt olika och därmed sätter jag punkt här för mig i den här diskussionen.
Jag vet att du alltid måste ha sista ordet.
Finns inget som som LW pratar om i dimension världskatastrof i samband med skilsmässan.
Inget konkret avslöjande om otrohet som hon är inblandad i.
Hon säger att SD gjort bort sig alldeles på egen hand; att han är livrädd att allt ska komma fram.

Att jag ska ha sista ordet tycks gå på repeat som skitargument.
Men tack för all del.
Citera
2021-11-07, 15:32
Medlem
Citat:

Var har jag skrivit att "barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar""? Skylla sig själva för vad?!

Jag har ett privatliv som inte angår någon annan vare sig jag lever eller är död.

Sten på börda för barnen är om omgivningen endast tillåter en positiv bild av LW. Om det inte är "tillåtet" för dem att även prata om det som inte var bra, det som var jobbigt.

■ Jag tycker att alla älskarinnor är subbor. Det är inte endast riktat mot LW.

■ Fisken var en gift man, så visst kan man få lov till att säga att Fisken hade H*nna Davidss*n som sin älskarinna och hon var sålunda, enligt dig, en så kallad "Subba" det vill säga en sl*mpa, sl*na, s*tmara eller s*tkärring.

■ H*nna Davidss*n satte sina klor i en man som hon mycket väl visste om var en gift man, det rörde henne inte i ryggen.

■ St*fan Davidss*n och H*nna Davidss*n är av exakt samma skrot och korn, båda lika manipulativa, båda lika falska och icke rättskaffens personer var av den ena inte längre är i livet.

■ Jag undrar vilken gift man som H*nna Davidss*n skall lägga väntarna på nästa gång mån tro ?

■ H*nna Davidss*n tycks inte sky några som helst medel för att uppnå sina mål och för att få sin vilja fram.

■ Citat H*nna Davidss*n: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/ ... ja precis, den viljan fick hon ju fram lätt som en plätt.

■ H*nna Davidss*n hoppades inte enbart på att hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m skulle vara död, det var också hennes stora önskan och till och med hennes vilja.

■ H*nna Davidss*n, hon tar för sig både lite här och lite där utan att bry sig det minsta lilla, bara hon själv får må bra så tycks resten kunna kvitta.

■ Jag undrar hur Fiskens fru kände det inom sig när H*nna Davidss*n hade krokat fast hennes make på kroken med hjälp av sitt manipulativa bete ?

■ Den stackars lättmanipulerade Fisken fångades in i H*nna Davidss*n:s nät med slug listighet och han trodde på den äkta kärleken ifrån H*nna Davidss*n:s sida, men tyvärr, där bet han sig i fenan (tummen) ... H*nna Davidss*n ville bara tillfredsställa sina egna behov utan det minsta lilla hänsynstagande till att Fisken redan var gift och hade en maka och dessutom ingick hämnd i hennes spel.

@Smokey, du har fortfarande inte svarat på mina tidigare till dig ställda frågor beträffande H*nna Davidss*n.

En ny fråga till Smokey, vad anser du om H*nna Davidss*n:s tidigare
meganska kärleksbombningar ?

Mvh/JM.
Citera
2021-11-07, 15:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Gör dig inte dum. Jag vet nämnligen att du inte är det.
Du förstår mycket väl att jag menar att varken barnen eller föräldrarna blir "hjälpta" av, utan tvärtom stjälpta av "din sanning".

Tror du verkligen att de tycker att de blir hjälpta av att höra dig ställa sig till doms över Lena genom att kalla henne för subba och asiathora?????

Tänk dig in i motsvarigheten.
Din sambo/man/dotter/som/syster/bror/mor/far som du älskar dör av någon anledning.

Efteråt kommer personer till dig och berättar "sanningen", dvs det som de själva ser som sanningen. För du förstår väl att bara för att någon tycker illa om någon, eller en sida som någon har, betyder det inte att det är en univerell sanning?

T ex skulle någon komma för att säga "sanningen" om hur snål släktingen var. Då tycka sig har befogenhet att kalla din son för snåljåp, girigburk eller liknande kränkande tillmälen (vilket är väldigt mycket snällare än att kalla någon för det du har gjort).

Medan någon annan skulle ha sin "sanning" om din son och kalla honom ynkrygg av någon anledning. Osv.

En tredje har en annan erfrenhet av snåljåpen och ynkryggen, och det var att han inte var så smart. Tyckte den personen. Så han framförde sin sanning om idioten.

Allt lite vridet för att du ska se vad jag menar.

Tror du att du skulle må bra av att höra deras sanning?

De skulle säga som du; att de anhöriga mår inte bra av att man glorifierar döda, utan det är bättre de får veta sanningen. Grirgburk, kräk, feg, ynkrygg, idiot...

För du kan väl se att min "sanning" inte överensstämmer med din "sanning" om Lena?

Dvs att jag är mycket mer förlåtande mot Lena, även om jag inte tycker att hon gjorde alla rätt eller var perfekt.

Jag kan se förklaringar och förstå varför hon hamnade i en sådan sits, även om jag inte är Lena. Jag skulle kanske inte hamna i exakt samma sits, men absolut i en annan där jag gör fel, är dum, brister i min mänslkilighet. För att jag har mina egna brister, svagheter, dvårigheter.

Liksom du.

Citat:

Fast frågan var ställd retoriskt, dvs det borde vara dubbelmoral att prata om att dölja /städa undan sitt skräp innan man dör, dvs inte vara beredd att sanningen kommer fram. Istället borde man kanske erkänna sina brister, försöka jobba med dom. Om det är fr svårt möjligen söka hjälp? Dvs om andra kommer att lida för nu och i framtiden så att säga.

Citat:

Men här gör du dig till den allenarådande som har den absoluta sanningen.
Barnen har säkert läst i FUP, pratat med andra och fått hjälp att förstå den sanning som de orkar bära, som de kan förstå och som kan förklara mycket av det som hände.

Jag tror inte alls att de flesta ser samma sanning som du tycker dig ha.
Inte ens många.

Jag tror att många ser att Lena hade stora skador efter att ha blivit adoperad i sen ålder och inte kunnat få knyta an i den kritiska första tiden i livet. Hon visste själv att hon hade en stark separationsångest, vilket gjorde henne till ett lätt offer för SD att manipulera med sitt on-off, värme -kyla.

Det första en sådan person som SD gör, är att verka väldigt mån om, vara nyfiken på, fråga, och luska ut var dina svagheter är. När det behövs, vrider han om...allt för att få det han behöver.
Citera
2021-11-07, 17:12
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Vad känner du kring Malin Hilgendorf då?
Citera
2021-11-07, 17:48
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo, de är skyldiga till undanröjande av bevis, samt att vara korkade. Det kan inte vara så svårt att begripa att städning hos en mordmisstänkt kort efter att grannfrun han pippat har hittats ihjälslagen inte är lämpligt. Att det är otroligt dumt, på gränsen till så dumt att man kan ana medhjälp.

Eller så gjorde de städningen i full vetskap om vad de gjorde. Dvs att hjälpa en mördare komma undan.

Det var inte bara LWs cache HD fuskade med, det var alla cacher SD loggat.
HD var och är manisk och besatt av geocaching. Så till den grad att barnen ofta lämnas hemma för att hon ska cache.
Detta då en mördare går lös i kvarteret.
Hon till och med sjukskriver sig för att kunna resa runt och jaga burkar.
HD är gränslös, både i sin geocache mani och i sitt hat mot LW.

Jag fetade.
Är det så? Jobbar/jobbade hon inte skift, så hon hade tillfällen under de dagar vi andra jobbar 9-5 (eller snarare 8-17) att vara iväg?
Men frågan är rätt intressant, om man funderar på motiv och möjlighet att hålla koll på LW och SD och vad de håller på med.
Citera
2021-11-07, 18:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Gör dig inte dum. Jag vet nämnligen att du inte är det.
Du förstår mycket väl att jag menar att varken barnen eller föräldrarna blir "hjälpta" av, utan tvärtom stjälpta av "din sanning".

Tror du verkligen att de tycker att de blir hjälpta av att höra dig ställa sig till doms över Lena genom att kalla henne för subba och asiathora?????

Tänk dig in i motsvarigheten.
Din sambo/man/dotter/som/syster/bror/mor/far som du älskar dör av någon anledning.

Efteråt kommer personer till dig och berättar "sanningen", dvs det som de själva ser som sanningen. För du förstår väl att bara för att någon tycker illa om någon, eller en sida som någon har, betyder det inte att det är en univerell sanning?

T ex skulle någon komma för att säga "sanningen" om hur snål släktingen var. Då tycka sig har befogenhet att kalla din son för snåljåp, girigburk eller liknande kränkande tillmälen (vilket är väldigt mycket snällare än att kalla någon för det du har gjort).

Medan någon annan skulle ha sin "sanning" om din son och kalla honom ynkrygg av någon anledning. Osv.

En tredje har en annan erfrenhet av snåljåpen och ynkryggen, och det var att han inte var så smart. Tyckte den personen. Så han framförde sin sanning om idioten.

Allt lite vridet för att du ska se vad jag menar.

Tror du att du skulle må bra av att höra deras sanning?

De skulle säga som du; att de anhöriga mår inte bra av att man glorifierar döda, utan det är bättre de får veta sanningen. Grirgburk, kräk, feg, ynkrygg, idiot...

För du kan väl se att min "sanning" inte överensstämmer med din "sanning" om Lena?

Dvs att jag är mycket mer förlåtande mot Lena, även om jag inte tycker att hon gjorde alla rätt eller var perfekt.

Jag kan se förklaringar och förstå varför hon hamnade i en sådan sits, även om jag inte är Lena. Jag skulle kanske inte hamna i exakt samma sits, men absolut i en annan där jag gör fel, är dum, brister i min mänslkilighet. För att jag har mina egna brister, svagheter, dvårigheter.

Liksom du.

Fast frågan var ställd retoriskt, dvs det borde vara dubbelmoral att prata om att dölja /städa undan sitt skräp innan man dör, dvs inte vara beredd att sanningen kommer fram. Istället borde man kanske erkänna sina brister, försöka jobba med dom. Om det är fr svårt möjligen söka hjälp? Dvs om andra kommer att lida för nu och i framtiden så att säga.

Men här gör du dig till den allenarådande som har den absoluta sanningen.
Barnen har säkert läst i FUP, pratat med andra och fått hjälp att förstå den sanning som de orkar bära, som de kan förstå och som kan förklara mycket av det som hände.

Jag tror inte alls att de flesta ser samma sanning som du tycker dig ha.
Inte ens många.

Jag tror att många ser att Lena hade stora skador efter att ha blivit adoperad i sen ålder och inte kunnat få knyta an i den kritiska första tiden i livet. Hon visste själv att hon hade en stark separationsångest, vilket gjorde henne till ett lätt offer för SD att manipulera med sitt on-off, värme -kyla.

Det första en sådan person som SD gör, är att verka väldigt mån om, vara nyfiken på, fråga, och luska ut var dina svagheter är. När det behövs, vrider han om...allt för att få det han behöver.

När har jag kallat henne för "asiathora"?
Citera
2021-11-07, 19:09
Medlem
Citat:

■ När har jag kallat henne för "asiathora"?

Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @notknapparen.

■ Enligt medlemmen @notknapparen har du kallt L*na Wesstr*m för en As*ath*ra.

■ Enligt mig, har du aldrig någon gång kallat L*na Wesstr*m för en As*ath*ra, och ifrån min sida sagt så är det ett falskt påstående ifrån medlemmen @notknapparen.

■ Jag drar mig snabbt till minnes om att medlemmen @Gloriouslife vid några tidigare tillfällen använt ordet As*ath*ra i koppling till L*na Wesstr*m.

■ Smokey var nu vänlig och svara mig på mina tidigare ställda frågor till dig beträffande H*nna Davidss*n.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in