2021-11-07, 17:23
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Så det enda viktiga är frasen "you're only as good as your last game"? Så där bygger man inte ett solitt lagbygge.

Det har jag inte ens hintat om... allt jag skriver är att han är i mycket bra form just nu (minus andra målet igår).
Citera
2021-11-07, 18:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Och nu sparkar man Farke. Man kan fråga sig varför han fick vara kvar om han ändå skulle sparkas trots tre poäng.
Haha ja så typiskt just efter att jag skrev det och hyllade Norwich för att dom arbetar långsiktigt och respektfullt. Tråkigt. Nu kan dom gått väl åka ned dom också. Man har seriens sämsta trupp med Brentford. Man kräver mirakel av Farke. Ge honom bättre material då istället. Och timingen som du säger. Obegripligt. Se nu när Bruce eller någon annan i merry go round gänget tar över. Farke själv bör inte ha några svårigheter att få jobb. Har gjort ett bra jobb med Norwich. Lär vara het på marknaden i the championship. Hade tänkt säga Middlesbrough nu när Warnock också fick sparken igår men det blev Wilders där.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Norwich ligger fortsatt hopplöst sist trots trean och ledningen kanske hoppas att få ut mer av truppen med en annan man. Man har ändå gjort en del signings i sommar för runt 5-10m£ styck, vilket får anses vara en del pengar i Norwichs fall: Rashica, Tzolis, Sargent, Ben Gibson, Giannoulis, Lees-Melou, Angus Gunn. Plus Kabak, Billy Gilmour, Brandon Williams och Normann på lån.
Norwich vann Championship med 6p i fjol. Watford och Brentford lyckas bättre än dem i PL.

Men nej, jag tror inte detta räddar Norwich. De ryker. Farke har ändå vad det tycks gjort ett ganska bra jobb.

Man sålde sin bästa spelare i somras. Ersättarna var billiga per spelare, och inte av någon högre Premier League kvalite. Sämst trupp med Brentford som sagt. Watford har bättre förutsättningar så den jämförelsen kör jag inte. Men visst Brentford. Man kan även gå tillbaka till deras senaste sejour då Sheffield United gjorde succe, med lika svag trupp som Norwich då. Men Sheffield united då, och Brentford nu överpresterar. Som sagt man kräver mirakel av sina tränare annars sparkas dom.

Men gå tillbaka och kika på Sheffield united. Succe första säsongen. Andra säsongen presterar man normalt och åker ur. Wilders sparkas i ett desperat försök att rädda kontraktet. Gick inte och då får man börja om. Inte bara i the championship men hela lagbygget som Wilders byggt upp. Nu är man på 18 plats i the championship, riskerar åka ur. Hade man haft kvar Wilders hade man mest troligt varit högre upp, med ett färdigt lagbygge att jobba vidare på.

Just detta Norwich gjorde senaste sejouren. Man stod bakom sin tränare och konstaterade att truppen inte var bra nog. Åkte ur, men hade allt på plats med Farke för att inte behöva bygga om, utan ta steget rakt upp igen. Nu gör man misstaget att sparka Farke och börja om med lagbygget, och riskerar göra samma resa som Shffield United till nästa säsong i the championship.
Citera
2021-11-07, 19:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Vet inte hur du får det till 90%. Ingen seriös källa har heller skrivit något, flera engelska medier? The sun och express är vad jag ser på första sidan, tänker inte gå längre bak och leta eftersom hade någon seriös källa skrivit det hade det varit bland det första man hittar på google.

Snälla rara länka vart det står att arsenals styrelse är just nu i Italien och försöker få igenom denna affär, snälla jag ber dig.

Inget officelt, affären är klar till 90%, arsenal i italien i just detta nu. Du blir bara värre och värre, så jäkla tråkigt.

// PoK
Ingen seriös källa? Nu vet inte jag vilka krav du sätter för vad en ”seriös källa” är för ngt, men Vlahovic till Arsenal finns det ett flertals rapporter om från UK, Italien, Frankrike, Serbien/Kroatien? Vi ligger helt klart i tät i fighten om Vlahovic. Och jag är nästintill 100% säker på att affären blir av.

Ramsdale, White, Ödegaard, ESR, Saka, Vlahovic m.m Vad kan stoppa oss från att vinna silverware i åren som kommer?
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har otroligt svårt se han välja Arsenal ..visst klarar ni CL plats ökar väl valet till Arsenal,. Juve,Inter., Dortmund, Chelsea, Tottenham,city,och många andra klubbar ligger nog före arsenal i förhandlingar med Vlahovic.
Det va ju otroligt nära han lämna för city i sommar,men presidenten hoppades han skulle förlänga kontraktet,men nu klart han ej gör de..tror nog city tar honom i vinter om inte det blir en lösning med Kane.
City måste värva en anfallare me klass.. Vlahovic är klass och ung..
När jag såg uppgifterna om Vlahovic till Arsenal för ca 48t sedan, så trodde jag inte helt på det. Men nu så är jag helt övertygad om att vi kommer värva Vlahovic, och att han blir en Gunner f.o.m januari.

Men tycker du verkligen att Dortmund, Inter, Tottenham och/eller Juve är mer attraktriva klubbar än vad Arsenal är? Chelsea har redan Lukaku & Werner, och Man City har vad jag vet aldrig visat ngt större intresse för Vlahovic (men jag kan dock ta fel). Däremot så har Liverpool tydligen visat intresse för Dusan.

Tror City kommer att gå för Haaland, om de inte skulle göra ännu ett försök på att värva Kane.
Citera
2021-11-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men nu så är jag helt övertygad om att vi kommer värva Vlahovic, och att han blir en Gunner f.o.m januari.
Lika säkert som att Conte skulle vara manager i Arsenal till 4e december?
Citera
2021-11-07, 19:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Mitt i all hets med sparkade tränare låt oss kostatera att Moyes gör underverk med West ham nu uppe på tredjeplats, förbi Liverpool. Välförtjänt efter all skit han fått, även från mig. United är steget för högt helt klart, men hans jobb med West ham påminner en hel del om det han gjorde med Everton en gång i tiden. Där är han en av de vassaste. 1000e matchen idag. Svårt att ogilla Moyes också, ger alltid ett gott intryck tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Även Aston Villa sparkar sin tränare…
Ännu en. Open season på tränare tydligen. Ovärdigt även denna sparkning. Villa supporterna Dean smith som tog dom från mardrömmen med Bruces tråkfotboll och förde dom från mitten i the championship till Premier league med gladfotboll istället. Har gjort det bra nu i två säsonger i högsta serien också. Visst 17 plats är inte bra nog men skiljer så lite så en eller två segrar gör enormt mycket. Verkligen ingen panik att sparka heller med de 3 sista lagen som är klart mycket sämre.

Gissar också att många klubbar passar på nu med det sista landslagsuppehållet som kommer. Bästa läget att byta helt enkelt. Vad är vi uppe i nu 6 tränare? Efter knappa tredjedelen av serien. Och den som förtjänar att gå mest, Ole, sitter säkrast av någon konstig anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det går bra för Tottenham och deras grej med att byta managers 😂😂
Förstår inte hur Conte kunde ta jobbet, förstår inte varför man inte sålde Kane för den sjuka överpris summan i somras. Sorgligt att se men ändå kul på samma gång när dem sackar varenda manager
Väl tidigt att börja redan. Efter en match liksom. 0-0 mot Everton borta är ingen skam direkt. Bra nolla bakåt för ett lag som läckt. Men sen såg det lika sterilt ut framåt. Hade väl knappt ett skott på mål. Överlag en chansfattig match, om än ganska het med mycket känslor, framförallt i andra halvlek med mycket händelser.
Citera
2021-11-07, 20:16
Medlem
TilhelmWells avatar
Jag såg aldrig matchen mellan West Ham United och Liverpool för jag har druckit gravöl efter Göteborg-Malmö, och laddade innan. Men jag sa ju att West Ham under Moyes är bra. Trodde dock inte de var så bra. Nu är det därmed klart att United missar CL nästa år. Finns inte en chans att topp 4 släpper det här. Snarare lär ju försprånget bli större ju längre Ole, Phelan, Carrick McKenna m fl är kvar i United.
2021-11-07, 20:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Blev som väntat 3p för oss vs Watford. Detta är lag som The Gunners bara ska vinna över, oberoende av vad. Är ren njutning för ögat att se spelare som Ramsdale, Tierney, White, Ödegaard, ESR, Saka Laca & Auba bära den vackra Gunners-tröjan om dagen. Nu så är vi alltså obesegrade i 8 raka ligamatcher, nu så ligger vi 6p bakom serieledaren Chelsea, och 2p bakom Liverpool. Inte så illa för ett ”bottenlag som kommer ramla ur” eller en klubb som är ett ”mittenlag som bäst” Lol. Precis som jag skrev innan säsongen, så kommer Arsenal att knipa 4:e platsen. Enda hotet som kan stoppas från att hamna topp 4 är West Ham, och oss själv förstås.

Nästa match mot Liverpool på Anfield blir givetvis tuff, men efter att ha sett Liverpool mot WHU, så är jag inte alls orolig.

We Are The Arsenal !!
Citera
2021-11-07, 20:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Lika säkert som att Conte skulle vara manager i Arsenal till 4e december?
No comment

Men ärligt talat, så är det mkt mer som nu talat för att vi kommer att signa Vlahovic än vad det nånsin var att Conte skulle bli våran nya boss.
Citera
2021-11-07, 20:33
Medlem
Apnackes avatar
Är inte överraskad att torsken kom ikväll. Torsk eller kryss sa min magiska magkänsla.

Ser inte fram emot mötet mot Arsenal. Känns som att Arsenal har allt att vinna och har en uppåtgående kurva samt verkar vara en klubb i harnoni, det blir inte lätt. Tycker WHU återigen visar att dom kommer ligga kvar där uppe någonstans runt CL-platserna.

Tror och hoppas att United missar CL-plats.
Citera
2021-11-07, 20:39
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
No comment

Men ärligt talat, så är det mkt mer som nu talat för att vi kommer att signa Vlahovic än vad det nånsin var att Conte skulle bli våran nya boss.

Jasså, du ''slog vad'' om Conte med någon annan, men på denna affär är du säkrare? Betalade du vadet du förlorade?

// PoK
Citera
2021-11-07, 20:53
Medlem
Citat:
Blev som väntat 3p för oss vs Watford. Detta är lag som The Gunners bara ska vinna över, oberoende av vad. Är ren njutning för ögat att se spelare som Ramsdale, Tierney, White, Ödegaard, ESR, Saka Laca & Auba bära den vackra Gunners-tröjan om dagen. Nu så är vi alltså obesegrade i 8 raka ligamatcher, nu så ligger vi 6p bakom serieledaren Chelsea, och 2p bakom Liverpool. Inte så illa för ett ”bottenlag som kommer ramla ur” eller en klubb som är ett ”mittenlag som bäst” Lol. Precis som jag skrev innan säsongen, så kommer Arsenal att knipa 4:e platsen. Enda hotet som kan stoppas från att hamna topp 4 är West Ham, och oss själv förstås.

Nästa match mot Liverpool på Anfield blir givetvis tuff, men efter att ha sett Liverpool mot WHU, så är jag inte alls orolig.

We Are The Arsenal !!
Halva säsongen är knappt gjord lilla du.

Ni har värvat för 1.5 miljarder så utanför top 10 vore väldigt illa skött av klubben.
Citera
2021-11-07, 20:54
Moderator
zanteras avatar
Citat:

We Are The Arsenal !!

Arteta är fortfarande en sopa som bör sparkas eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in