2021-11-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Men bäst är väl att först vaccinera sig o sen få covid19?

Tror det var det som dr John sa iallafall.

För att minska spridning?
Jag kan inse att det kan vara bättre för ens egens sjukdomsförlopp.
Citera
2021-11-07, 19:42
Medlem
Citat:
Du kommer ju inte ens ihåg vad du skrev haha snacka om borta

Du hade totalt fel eftersom du har noll koll o sen när du får kommentarer så ändrar du dig. Är du kanske politiker?
Jag kommer ihåg vad jag skrev och det var inte det du påstod. Pinsamt av dig att att du tror att du kunde komma undan på ett så simpelt vis.
Citera
2021-11-07, 19:43
Medlem
Citat:
Men bäst är väl att först vaccinera sig o sen få covid19?

Tror det var det som dr John sa iallafall.
Herregud lyssnar du verkligen på Dr John som inte ens är en medicinsk doktor?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-07 kl. 19:47.
Citera
2021-11-07, 19:46
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Förstår inte riktigt ditt osammanhängande inlägg men jo, det bedrivs både studier om biverkningar såväl som vaccinets effektivitet.

Oja, därför man mörkar och tystar dödsfall som ramlar in från höger till vänster där friska, vältränade individer dör, får hjärtproblem med mycket annat?

Du är uppenbarligen bara intresserad av en sida av forskningen, dvs den positiva aspekten.

Jag länkar något som totalt skakar till korthuset och du replikerar inte. Annars är du väldigt snabb på hanen.

Jag ser dig heller inte diskutera faran med mutationer som sker genom vaccinerade. Det är ju farligare än något annat.

Men.

Vaccinet skyddar inte mot smitta.
Vaccinerade smittar.
Vaccinerade blir sjuka.
Vaccinerade kan ge det till varandra.
Vaccinerade är den grupp som sprider smittan mest.

Skyddar mot svår sjukdom, va? Mot den lilla promille som faktiskt blivit svårt sjuka av det. Värt att vaccinera hela jävla världen med ett undermåligt vaccin.

Dessutom ökar risken för mutationer som sagt och eftersom smittan aldrig kommer stoppas utan fortsätta (flockimmunitet är omöjligt) gör det vaccinationerna ännu dummare.
Citera
2021-11-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Handläggs betyder ju inte att de utreds.

Jo
Citera
2021-11-07, 19:47
Medlem
Citat:
Jo
nej
Citera
2021-11-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Oja, därför man mörkar och tystar dödsfall som ramlar in från höger till vänster där friska, vältränade individer dör, får hjärtproblem med mycket annat?

Du är uppenbarligen bara intresserad av en sida av forskningen, dvs den positiva aspekten.

Jag länkar något som totalt skakar till korthuset och du replikerar inte. Annars är du väldigt snabb på hanen.

Jag ser dig heller inte diskutera faran med mutationer som sker genom vaccinerade. Det är ju farligare än något annat.

Men.

Vaccinet skyddar inte mot smitta.
Vaccinerade smittar.
Vaccinerade blir sjuka.
Vaccinerade kan ge det till varandra.
Vaccinerade är den grupp som sprider smittan mest.

Skyddar mot svår sjukdom, va? Mot den lilla promille som faktiskt blivit svårt sjuka av det. Värt att vaccinera hela jävla världen med ett undermåligt vaccin.

Dessutom ökar risken för mutationer som sagt och eftersom smittan aldrig kommer stoppas utan fortsätta (flockimmunitet är omöjligt) gör det vaccinationerna ännu dummare.

Vilka mutationer syftar du på? Om du anser att dessa orsakas av vaccinet får du gärna komma med en källa till motsvarande påstående och inte bara ditt sedvanliga svammel.
Citera
2021-11-07, 19:54
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ha ha, det tog.

Spelar ingen roll hur många jag anger, du är inte intresserad av sanningen eller fakta. Att jag skrev lite hastigt tar du som en sanning, mr dela med hela befolkningen när du ska räkna ut IFR. Vi har haft någonstans mellan 70 och 80K som legat inne för covid19 och jag skulle nog vilja påstå att en hel del av dem har lungpåverkan. Sen har du 15K som avlidit pga av att de inte kunnat andas, men det skiter väl du i för de dog med covid och inte av covid enligt dig. Blir ju bara trams från din sida när du ska hugga hejvilt.

Du verkar redan vara i helvetet så ilsken som du är.

Edit:
Du kanske bor i Österrike, då förstår jag om du är arg.

Du har bevisat din låga nivå gång på gång.

Blir kul sen när vaccinerna renderar i mutationer som är allvarliga och farligare.

För du vet väl att risken är större för mutation nu när vi vaccinerar än innan? Men de är okej alltså, att vaccinera hela mänskligheten, barn och hela köret mot något som knappt drabbar 1% av världens befolkning nämnvärt. Om ens det.

Att dö av eller med covid är 2 skilda saker. Det är redan bevisat från CDC att läkare fick pengar för varje dödsfall de sa berodde på covid.

De fick även en summa för varje gång de diagnostiserade någon med covid.

Kolla CDC:s hemsida, finns i PDF. World economic forum har också riktigt smaskiga artiklar och dokument för s.k "antivaxxers".

Men okej.

Vi riskerar svåra mutationer på grund av ett vaccin som inte ens är effektiva i några månader, där flertalet har blivit stoppade, oändligt många allvarliga biverkningar, dödsfall och triljoner dollar till Läkemedelsbolagen.

Justja, man smittar också som vaccinerad, men "mindre". Man blir också mindre sjuk. Men de skyddar inte från smitta.

Läkemedelsbolagen har 0 ansvar för om du dör eller får skador av vaccinet.

Politiker säger att du ska ta ansvar och vaccinera dig men de hjälper dig inte om du blir sjuk.

Sjuk ironi.
Citera
2021-11-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Det är ju ingalunda uteslutet Leland1979...den som lever får se!
Är du jabbad...en, två injektioner?!

Ingenting är uteslutet men ganska osannolikt. Självklart är jag vaccinerad med två doser. Jag förmodar att du inte vågat ännu..
Citera
2021-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Herregud lyssnar du verkligen på Dr John som inte ens är en medicinsk doktor?
Dr Campbell är medicine doktor. Han är däremot inte läkare.
Citera
2021-11-07, 20:05
Medlem
barkies avatar
Citat:
Vilka mutationer syftar du på? Om du anser att dessa orsakas av vaccinet får du gärna komma med en källa till motsvarande påstående och inte bara ditt sedvanliga svammel.

Om vaccinerade fortfarande smittar och blir sjuka har viruset ännu fler vägar att åstadkomma farligare mutationer. Det varnades det om redan i augusti, bland annat i en presskonferens med Englands Tegnell.

Det är också väldigt basic kunskap som du, vaccinvurmare numbero1, borde känna till.
Citera
2021-11-07, 20:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du har bevisat din låga nivå gång på gång.

Blir kul sen när vaccinerna renderar i mutationer som är allvarliga och farligare.

För du vet väl att risken är större för mutation nu när vi vaccinerar än innan? Men de är okej alltså, att vaccinera hela mänskligheten, barn och hela köret mot något som knappt drabbar 1% av världens befolkning nämnvärt. Om ens det.

Att dö av eller med covid är 2 skilda saker. Det är redan bevisat från CDC att läkare fick pengar för varje dödsfall de sa berodde på covid.

De fick även en summa för varje gång de diagnostiserade någon med covid.

Kolla CDC:s hemsida, finns i PDF. World economic forum har också riktigt smaskiga artiklar och dokument för s.k "antivaxxers".

Men okej.

Vi riskerar svåra mutationer på grund av ett vaccin som inte ens är effektiva i några månader, där flertalet har blivit stoppade, oändligt många allvarliga biverkningar, dödsfall och triljoner dollar till Läkemedelsbolagen.

Justja, man smittar också som vaccinerad, men "mindre". Man blir också mindre sjuk. Men de skyddar inte från smitta.

Läkemedelsbolagen har 0 ansvar för om du dör eller får skador av vaccinet.

Politiker säger att du ska ta ansvar och vaccinera dig men de hjälper dig inte om du blir sjuk.

Sjuk ironi.

Nu bor vi i Sverige och här registrerar vi fallen på rätt sätt om än alldeles för långsamt.

Mutationer får man vid en hög smittspridning där man ger viruset möjlighet att mutera. Vaccination minskar risken för att smittas, ergo mindre möjligheter till mutation.

Sen att du ska bedöma min nivå är lite skrattretande, du menar alltså att din nivå ligger på en högre nivå med massor av vetenskapliga fakta? Bara för att du skiter ur dig långa inlägg sätter dig inte på en hög nivå, det är innehållet som räknas, eller får du betalt per ord för att skriva här? Dina inlägg osar mest av rädsla för ett vaccin som du ändå inte kommer att ta, mycket märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in