Citat:
Ursprungligen postat av
shoottheelks
I USA så stoppade man ju tredje sprutan. Med rösttalet 16-2. PGA. av biverkningarna.
Die dumme schweden......
Nej, helt fel. Jag förstår inte hur någon kan vara så komplett urblåst att hävda det du gör. Man stoppade inte tredje sprutan; man röstade NEJ till en booster för de personer som vär mellan 18 och 64 år. Skälen som angavs var att man inte ansåg att Pfizer tillhandahållit tillräckliga bevis för att de första två doserna inte gav tillräckligt skydd (konsensus var att de två första doserna gav ÖVER 90% skydd mot allvarlig sjukdom och död och att man därför inte kunde ge tillräckligt bevis för att en tredje dos var motiverad).
Man angav också som skäl att det var viktigare att vaccinera den del av populationen som ännu inte fått NÅGON dos. Några biverkningar har aldrig legat till grund för några beslut med avseende på en booster.
Summa sumarum är att det är DU som är "Die dumme Flashback-skribent".
Och som vanligt tillhandahåller jag en referens till de påståenden jag gör här (i motsats till dig som bara snackar skit).
https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-authorizes-booster-dose-pfizer-biontech-covid-19-vaccine-certain-populations