2021-10-29, 14:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är bara att titta på Kina hur de agerar, trots allt de som skapade viruset.

Ja, de stänger ned så fort smittspridningen tar fart. Knappast utan anledning. De vet väl vilken skit de släppt lös.
Citera
2021-10-29, 14:22
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om de dog "av vaccinet" var de inte kärnfriska från början.

Källa på det tack.
Citera
2021-10-29, 14:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Alla kommer att smittas. Förr eller senare oavsett vaccin. Vaccinet hjälper allvarlig sjukdom hos riskgrupper.

Där tror jag du har fel. ÄR tillräckligt många vaccinerade med tillräckligt effektiva vaccin kommer sjukdomen att tryckas tillbaks så mycket att den mer eller mindre utrotas i den utvecklade delen av världen. På samma sätt som TBC och böldpest. När hörde du talas om någon som fick pesten senast? För 300 år sedan dog halva Sveriges befolkning i skiten.
Citera
2021-10-29, 14:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Nej inte skrämande utan bra då det inte finns någonting som tyder på att det skulle vara så.
Du verkar fortfarande inte förstå att ALLA kommer bli infekterade oavsätt om du är vaccinerad eller inte. Om inte idag så i morgon, om en månad eller ett år.
Viruset kommer ingen undan men vaccinet däremot som du älskar det är valfritt.
Därav min inställning att vaccin är bra för alla som vill över 18 men ge fan i barnen då dom inte behöver det.

Min inställning är att vaccinet är betydligt ofarligare än viruset. Min inställning är att om tillräckligt många är vaccinerade försvinner den allmänna smittspridningen i samhället. Försvinner smittspridningen kommer inte alla att drabbas, utan vi får möjligen enstaka fall hos folk som varit ute och rest.
Citera
2021-10-29, 14:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
I USA så stoppade man ju tredje sprutan. Med rösttalet 16-2. PGA. av biverkningarna.
Die dumme schweden......

Har jag inte hört tals om. Bidra gärna med en länk.
Citera
2021-10-29, 14:30
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Absolut! Andelen med både infektion och vaccin lär vara stor i Sverige. De får ett i det närmaste steriliserande skydd. Kan förklara Sveriges bättre siffror mot våra grannar.

Nu får du väll ändå ta och läsa på.

Varje exponering för spikprotein förstör immunförsvaret. Skit samma om det
är exponering via SARS-2 el. vaccinet.

Har varit känt så länge på flashback vid detta laget, att det bara är löjligt
att du lobbar som du gör.

(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV

(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
2021-10-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Där tror jag du har fel. ÄR tillräckligt många vaccinerade med tillräckligt effektiva vaccin kommer sjukdomen att tryckas tillbaks så mycket att den mer eller mindre utrotas i den utvecklade delen av världen. På samma sätt som TBC och böldpest. När hörde du talas om någon som fick pesten senast? För 300 år sedan dog halva Sveriges befolkning i skiten.

Vi får börja vaccinera alla när dessa effektiva inns vaccin har producerats då.
Om ni hysteriker inte stod och skrek om mer vaccin varje dag som hungriga fågelungar kanske läkemedelsindustrin hade incitament att forska mer på det.
Citera
2021-10-29, 14:36
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Har jag inte hört tals om. Bidra gärna med en länk.

FDA rejects widespread booster shots of Pfizer COVID vaccine in the US, votes to give third shot to those at high risk
https://www.abc.net.au/news/2021-09-18/us-panel-backs-covid-19-boosters-only-for-elderly-high-risk/100473136
Citera
2021-10-29, 14:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
I USA så stoppade man ju tredje sprutan. Med rösttalet 16-2. PGA. av biverkningarna.
Die dumme schweden......
Nej, helt fel. Jag förstår inte hur någon kan vara så komplett urblåst att hävda det du gör. Man stoppade inte tredje sprutan; man röstade NEJ till en booster för de personer som vär mellan 18 och 64 år. Skälen som angavs var att man inte ansåg att Pfizer tillhandahållit tillräckliga bevis för att de första två doserna inte gav tillräckligt skydd (konsensus var att de två första doserna gav ÖVER 90% skydd mot allvarlig sjukdom och död och att man därför inte kunde ge tillräckligt bevis för att en tredje dos var motiverad).

Man angav också som skäl att det var viktigare att vaccinera den del av populationen som ännu inte fått NÅGON dos. Några biverkningar har aldrig legat till grund för några beslut med avseende på en booster.

Summa sumarum är att det är DU som är "Die dumme Flashback-skribent".

Och som vanligt tillhandahåller jag en referens till de påståenden jag gör här (i motsats till dig som bara snackar skit).

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-authorizes-booster-dose-pfizer-biontech-covid-19-vaccine-certain-populations
Citera
2021-10-29, 14:37
Medlem
Intressant att det är mer eller mindre dött lopp i AB's poll om Sverige agerat "Bra" eller "Dåligt" under pandemin. 40000 svarande än så länge. Pollen blir nog dock lite påverkad med tanke på att frågeställningen sker i samband med en artikel fullständigt matad med negativ kritik kring hanteringen.
Jag skulle nog dock säga att dem allra flesta jag pratar med nog varken tycker att Sverige agerat bra eller dåligt utan snarare "okej". Det är dock bra att pandemin belyser problematiken kring att timanställda far runt mellan olika boenden inom SÄBO och inte har råd att sjukskriva sig. Den belyste även problematiken kring trångboddhet i svenska utanförsskapsområden.
Citera
2021-10-29, 14:40
Medlem
Citat:
FDA rejects widespread booster shots of Pfizer COVID vaccine in the US, votes to give third shot to those at high risk
https://www.abc.net.au/news/2021-09-18/us-panel-backs-covid-19-boosters-only-for-elderly-high-risk/100473136

Är det inte ungefär (exakt?) som Sverige gör?

De i riskgrupper samt över 65 år får tredje dos om de vill.
Citera
2021-10-29, 14:43
Medlem
Citat:

Böldpest ploppar väl upp här och där än idag?

Nu skiljer det ju lite mellan sjukdomarna också. Böldpest sprids av bakterier och dessa bakterier har vi effektiva mediciner mot (finns inget vaccin mot böldpest)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in