2021-09-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Klubb i Stockholm låter som en oskön plats att ta MDMA på oavsett om du åker fast eller inte, ifall du hade sagt att det var ett rave hade det varit en annan sak. Ifall du blir tagen blir det med största sannolikhet pissprov och sen en ringa narkotikadom. Jag hade inte chansat i alla fall.

I dagens läge hade jag aldrig käkat en hel knapp ifall jag inte hade tagit den tidigare och vetat hur hårt den slog på mig. Börja alltid med en halv och vänta minst en timme innan du fyller på, ifall du känner att du behöver det.

Det är med största sannolikhet en kombination av festande, droger, och dålig sömn. Ät och sov ordentligt så kommer du snart vara på banan igen. Brain zaps ("blixtrar") är någonting annat, om du någonsin upplever det kommer du förstå vad folk menar (det verkligen "blixtrar" i kroppen, svårt att beskriva det men om man upplever det så vet man).
okok, tack. Ja jag tänkte att det också hade med dålig sömn att göra. De kändes liksom som man skulle svimma alt blodsockerfall. Idag känns det iaf bättre. Har varit som vanligt idag och igår.
Citera
2021-10-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tog mdma i lördags! I tisdags började jag känna mig lite skum i huvudet till och från. Det började på eftermiddagen och känslan påminner om en nicotinkick alt att man får blodsockerfall typ. Väldigt svårt att beskriva känslan, men kort och gott man blir lite yr för en sekund sen försvinner det och så kmr det och går några ggr om dagen. Ni vet man blir lite yr i huvudet när man vänder huvudet för fort. Sen dess har den känslan kommit och gått tills skrivande stund.

Kan det bero på mdma från i lördags? Är det de här som folk kallar för "blixtrar". Eller är det något annat? Kanske att jag sov dåligt i i helgen med tanke på all fest. Är 28 år.

Detta hände mig när jag tog ca 420mg esh på en kväll, det höll på i drygt en vecka och gick sedan över utan vidare effekter. För min del tror jag det berodde på en för stor dos mdma. Kan vara samma för dig.
Citera
2021-10-13, 11:38
Medlem
Tja! Lite frågor att hoppas få hjälp med. Beställt hem 2 g kristaller. Bara testat mdma 2 gånger genom åren. E upp till 10 gånger genom åren. Däremot är jag en frisk blandare vad gäller övriga droger, Benz, Opiater, Lyrica mm men huvud drogen är Tramadol/Oxy. Har hög tolerans på precis ALLT !( förutom cannabis) brukat droger i 10 år regelbundet. Ska tilläggas jag står på antidepressiva (mirtazapin) Med detta sagt, är det farligt att stå på detta när jag intar MDMA? Låt säga jag håller mig till mirtazapin och min Benzo på morgonen och skippar resten, kanske skippar det dagen innan tom för säkerhets skull, om jag kör MD på kvällen sen?
Sen lite dummare frågor:
Tänkte ta med min närmre vän så det kommer ju va avslappnat, hur ska vi lättast ta det och vilken mängd? Bomba har jag förstått, ej snorta? Hon är helt nybörjare, vad gäller på MD och E tex. Vad ska vi ha till hands (förutom massa vatten det vet jag) finns det ngt som boostar/hämmar ruset?
Alla övriga tips tas emot av erfarna.
Givetvis har jag försökt läst in mig på det ordentligt, men brukar få bäst tips av de mer erfarna på ämnet givetvis.
Tack för ev hjälp!
Citera
2021-10-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tja! Lite frågor att hoppas få hjälp med. Beställt hem 2 g kristaller. Bara testat mdma 2 gånger genom åren. E upp till 10 gånger genom åren. Däremot är jag en frisk blandare vad gäller övriga droger, Benz, Opiater, Lyrica mm men huvud drogen är Tramadol/Oxy. Har hög tolerans på precis ALLT !( förutom cannabis) brukat droger i 10 år regelbundet. Ska tilläggas jag står på antidepressiva (mirtazapin) Med detta sagt, är det farligt att stå på detta när jag intar MDMA? Låt säga jag håller mig till mirtazapin och min Benzo på morgonen och skippar resten, kanske skippar det dagen innan tom för säkerhets skull, om jag kör MD på kvällen sen?
Sen lite dummare frågor:
Tänkte ta med min närmre vän så det kommer ju va avslappnat, hur ska vi lättast ta det och vilken mängd? Bomba har jag förstått, ej snorta? Hon är helt nybörjare, vad gäller på MD och E tex. Vad ska vi ha till hands (förutom massa vatten det vet jag) finns det ngt som boostar/hämmar ruset?
Givetvis har jag försökt läst in mig på det ordentligt, men brukar få bäst tips av de mer erfarna på ämnet givetvis.
Tack för ev hjälp!

Benzo tar ju bort effekten av MDMA:t. Hur mycket är svårt att säga, är nog väldigt individuellt. Men kan tänka mig att du måste passa på benzon åtminstone någon vecka för att få likvärdig effekt på MDMA:t som en person som inte går på benzo skulle få. Hur det ligger till med mirtazapin vet jag inte, men generellt sätt är det så att antidepressiva och ångestdämpande läkemedel tar bort det mesta av effekten hos MDMA. Sen om kombination är ofarlig, det vet jag inte. Jag skulle personligen låta det gå minst en vecka utan benzo/ mirtazapin innan jag tar MDMA. Helst längre.

Sen när det gäller din kompis så är ju en tumregel att ta 1--1.5 mg/ kg kroppsvikt. Dvs om hon väger 70 kg så bör hon ta en dos på 70 - 105 mg. Att bomba är att föredra då effekten kommer lite långsammare och snällare än att snorta.

Vatten och lite god frukt är bra att ha till hands. En bra spellista på Spotify eller Youtube är trevligt också. Om ni känner för det så brukar det vara väldigt skönt att gå ut och gå en sväng, gärna i skogen om det finns möjlighet. Bäst är isf att vänta tills strax efter peaken, annars kan det bli lite väl spretigt
Citera
2021-10-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duaneallman
Benzo tar ju bort effekten av MDMA:t. Hur mycket är svårt att säga, är nog väldigt individuellt. Men kan tänka mig att du måste passa på benzon åtminstone någon vecka för att få likvärdig effekt på MDMA:t som en person som inte går på benzo skulle få. Hur det ligger till med mirtazapin vet jag inte, men generellt sätt är det så att antidepressiva och ångestdämpande läkemedel tar bort det mesta av effekten hos MDMA. Sen om kombination är ofarlig, det vet jag inte. Jag skulle personligen låta det gå minst en vecka utan benzo/ mirtazapin innan jag tar MDMA. Helst längre.

Sen när det gäller din kompis så är ju en tumregel att ta 1--1.5 mg/ kg kroppsvikt. Dvs om hon väger 70 kg så bör hon ta en dos på 70 - 105 mg. Att bomba är att föredra då effekten kommer lite långsammare och snällare än att snorta.

Vatten och lite god frukt är bra att ha till hands. En bra spellista på Spotify eller Youtube är trevligt också. Om ni känner för det så brukar det vara väldigt skönt att gå ut och gå en sväng, gärna i skogen om det finns möjlighet. Bäst är isf att vänta tills strax efter peaken, annars kan det bli lite väl spretigt
Tack för svar!
Ja det där med Benzo och antidepressiva blir lite rörigt ju, då man är inkörd på det, och det är ens dagliga medicin. Känns konstigt om man ska gå en hel vecka utan och må piss och va på avtändning, för att få en nice kväll på mdma. Hur nice kan det bli om man mår skit i hela kroppen och varit utan sin medicin ex en vecka?!
Men jag förstår grejen fullt ut. Kan vara en förklaring till att när jag sist tog mdma bara låg och grät NonStop i flera timmar, såg hela livet passera förbi. Då hade jag inte slutat ta mina mediciner, bara minskat två dagar innan typ.
Kan man ta 1-2 glas vin till? Eller förstör det på ngt sätt?
Känns som att denna kväll måste planeras väldigt noga, det är inte att bara köra hur som när som.
Citera
2021-10-15, 00:56
Medlem
Citat:
Tack för svar!
Ja det där med Benzo och antidepressiva blir lite rörigt ju...

Antdepp kombinerat med mdma kan vara riktigt farligt, kan ge upphov till serentogent syndrom.
Alkohol i mindre mängd är inte livsfarligt men det är inget som tillför något om du frågar mig.
Citera
2021-10-15, 08:40
Medlem
Citat:
Tack för svar!
Ja det där med Benzo och antidepressiva blir lite rörigt ju, då man är inkörd på det, och det är ens dagliga medicin. Känns konstigt om man ska gå en hel vecka utan och må piss och va på avtändning, för att få en nice kväll på mdma. Hur nice kan det bli om man mår skit i hela kroppen och varit utan sin medicin ex en vecka?!
Men jag förstår grejen fullt ut. Kan vara en förklaring till att när jag sist tog mdma bara låg och grät NonStop i flera timmar, såg hela livet passera förbi. Då hade jag inte slutat ta mina mediciner, bara minskat två dagar innan typ.
Känns som att denna kväll måste planeras väldigt noga, det är inte att bara köra hur som när som.

Förstår att du inte vill vara utan din medicin och må skit bara för att kunna ta MDMA och ( förhoppningsvis) ha en grym kväll då. Mitt råd är att skjuta upp er Molly-kväll till ett tillfälle då du inte har gått på ångestdämpande i närtid. Jag tror att det kommer vara en mycket behagligare och mer givande upplevelse då.
Om du ändå prompt bestämmer dig för att ta MD ändå så skulle jag definitivt skippa alkoholen i ditt läge. Man bör inte blanda in fler droger när man går på benzo.

Jag brukar skippa alkoholen när jag kör MDMA också, dels eftersom det sliter extra mkt på hjärnkontoret och ger upphov till stora minnesluckor ( min personliga erfarenhet).
Citera
2021-10-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extrakonto1
Antdepp kombinerat med mdma kan vara riktigt farligt, kan ge upphov till serentogent syndrom.
Alkohol i mindre mängd är inte livsfarligt men det är inget som tillför något om du frågar mig.
Berätta mer, på vilket sätt farligt? Antidepp är ju inget man går av sig över en natt, om man gått på det i flera år. Det är ingen medicin man kan "pausa" som man kan med de flesta andra.
Jahapp verkar vara omöjligt för mig att få en skön kväll på mdma, om jag inte börjar förbereda mig typ en månad i förväg.
Citera
2021-10-15, 15:56
Medlem
Nasofermens avatar
Citat:
Berätta mer, på vilket sätt farligt? Antidepp är ju inget man går av sig över en natt, om man gått på det i flera år. Det är ingen medicin man kan "pausa" som man kan med de flesta andra.
Jahapp verkar vara omöjligt för mig att få en skön kväll på mdma, om jag inte börjar förbereda mig typ en månad i förväg.

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/psykiatri/serotonergt-syndrom/
Citera
2021-10-29, 16:39
Medlem
Citat:
Sen lite dummare frågor:
Tack för ev hjälp!

Farligt att blanda SSRI medicin med MDMA. Du kan drabbas av serotonin syndrom. Livsfarligt!
Citera
2021-11-03, 18:13
Medlem
Xhamsterns avatar
Varför slog det inte?

Så, lite bakgrund; inte tagit MDMA på 3 månader. Inga andra droger (förrutom alkohol) på 2,5 månader.

I lördags hade jag laddat för en riktig mysig dag med MDMA och 2C-B. Bombar 170 mg MDMA och 10 mg 2C-B, har lagt MDMAet gamla gelatinkapslar som jag sväljer.

Efter 2,5 timmar känner jag knappt något, bara lite av 2C-Bet som jag lagt i en papperstuss. Hade ätit en ganska lätt frukost ca 2,5 timmar innan, ingen medicinering i övrigt och i god fysisk form. Provade att snorta 80 mg senare och det slog, men ville inte häva i mig för mkt för att riskera överdos.

Köpte MDMAet av en för mig välkänd kran som alltid levererar, körde regresstest idag och det blev mörklila direkt = ren MDMA.

Kan det vara så att gamla gelatinkapslar inte löser upp sig ordenligt?
Citera
2021-11-07, 18:53
Medlem
treonazs avatar
Jag har en fråga. Har brukat E ex antal gånger. Efter ett tag blev det svårare o svårare att svälja pillrena. Vet inte hur jag ska beskriva känslan. Typ som att kroppen vet om att det kanske inte är så bra det jag stoppar i mig. Jag har börjat spy direkt efter jag lyckats svälja. Ibland har jag tur o det kommer inte upp. Har någon annan detta problem? Känner mig ensam om detta har sökt runt men hittar inget :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in