2021-11-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Det finns ingen kausalitet mellan dina två utsagor, du kanske inte är medveten om det?
Du kan mycket väl vara med på jakt och få skjuta med annans vapen, så länge den andra personen hela tiden finns bredvid dig och övervakar ditt handhavande av det tillfälligt utlånade vapnet. Konstigt att dina jägare inte har berättat för dig om denna möjlighet. Kanske är det så att de, i likhet med Lydias skånska jaktlag som inte ha med henne, "dina" jägare kanske inte vill ha med dig..?

OnT: Du skriver att du inte är upprörd över att den instabila och psyksjuka Lydia beviljades vapenlicens. Konstig inställning. Har "ditt" jaktlag inte inför dina öron diskuterat vilka principer som bör gälla för utfärdande av vapenlicenser? Vet de om din hållning i frågan?

För de jägare jag känner och umgås med är samtliga mycket tydliga att de inte vill ha 'happy-go-lucky'- jägare ute i skogarna. Skulle de här ha läst om hur den, för beviljande av vapenlicens, klart olämpliga Lydia fick licens för inte mindre än tre jaktvapen, hade de gått i taket. Men du, du sitter istället bara lugnt kvar under din korkek.. ja, ja..

Jag utgår från att myndigheten som beviljar vapenlicens sköter sitt arbete i enlighet med reglementet.

Läkare har dessutom obligatorisk anmälningsplikt om en patient är olämplig att köra bil eller handha vapen. När jag nyss vårdades på sjukhus informerades jag skriftligen att jag inte fick köra bil eller handha ev vapen under 2 veckor.
Senast redigerad av Remark 2021-11-07 kl. 15:53.
2021-11-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
OT:

Du slog dig själv för bröstet alldeles nyss och påstod att du inte nedvärderar någon......
Man svarar som man själv blir behandlad... Om du känner dig kränkt ber jag dig om ursäkt.
En fråga till.. Hur vet du att inget av L s ex har skrivit här?
2021-11-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja precis, enkelt att kontrollera. Precis lika enkelt (om viljan finns) att kontrollera andra saker. Som exempelvis grannar som sett L blåslagen. Lägenhetsinnehavaren som har skrivit att E ringt och hotat m.m. Enkla saker som går att undersöka om viljan finns.
Det KAN ju faktiskt vara så att hon ramlat själv när hon verkar vara full ganska ofta. Har man 2.0 i promille och kan stå på benen så har man druckit ganska länge/mycket
Vsrför hotade E lägenhetsägaren? Ville han hjälpa L eller vad?
2021-11-07, 15:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Förhören med LB målar upp en bild av EF som kanske inte är helgjutet positiv. De är förvisso en partsinlaga över hur förhållandet såg ut men en del av påståendena lär ju polisen ha kunnat kontrollera i mobilerna LB och EF hade

Exakt, det är det man saknar. Jag tycker mig se en röd tråd. Det är hennes saker som hon återkommer till hela tiden, även bland det sista hon säger före skotten.

Verkar som E tagit något (gömt) eller förstört något som verkligen var superviktigt för henne....kanske hon ville ha detta med sig innan hon lämnade bostaden?

Men min spekulation!

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har du tänkt på att exen kanske inte skriver här med hänsyn till hennes barn?

Har du tänkt på att exen kanske inte skriver här för att det ska misstolkas, förvridas och användas av några fylleskvallerkärringar?
2021-11-07, 15:33
Medlem
Citat:
Exakt, det är det man saknar. Jag tycker mig se en röd tråd. Det är hennes saker som hon återkommer till hela tiden, även bland det sista hon säger före skotten.

Verkar som E tagit något (gömt) eller förstört något som verkligen var superviktigt för henne....kanske hon ville ha detta med sig innan hon lämnade bostaden?

Men min spekulation!

Har du tänkt på att exen kanske inte skriver här för att det ska misstolkas, förvridas och användas av några fylleskvallerkärringar?
Jag är ingen fylleskvallerkärring
Är du ?
2021-11-07, 15:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Man svarar som man själv blir behandlad... Om du känner dig kränkt ber jag dig om ursäkt.
En fråga till.. Hur vet du att inget av L s ex har skrivit här?

Jag skrev inte att jag VET.....

Citat:
Jag är ingen fylleskvallerkärring
Är du ?

OT:

Jag är ju inte med i ert skvallergäng. Eller har du missat det?
2021-11-07, 15:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vart någonstans i FUP står det att Lydia var instabil och psyksjuk när hon ansökte om vapenlicens?.
Det har jag totalt missat.

Ja, vi är flera som tydligen missat det.
2021-11-07, 15:43
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att jag VET.....

OT:

Jag är ju inte med i ert skvallergäng. Eller har du missat det?
OT. Ganska grova påhopp att kalla oss för skvallerfyllegäng
Sånt förekommer inte ens i min krets... Men du kanske är van vid sånt...
Vilka menar du är med i mitt skvallerfyllegäng här?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-07 kl. 15:46.
2021-11-07, 15:44
Medlem
Citat:

Men min spekulation!

Ja det är kloka tankar och funderingar.
Och även med att L´s ex kan inte vilja skriva här inne eftersom det är en så hatisk stämning så att om ett ex skulle skriva här inne så blir personen stämplad som ren idiot för att personen varit tillsammans med henne och kanske även fortfarande tycker att hon är en trevlig person, utöver det som har hänt alltså. Kan ju mycket väl vara så.
2021-11-07, 15:44
Medlem
Citat:
OT. Ganska grova påhopp att kalla oss för skvallerfyllegäng
Sånt förekommer inte ens i min krets... Men du kanske är van vid sånt...
Vilka menar du är med i mitt skvallerfyllegäng här?
2021-11-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Det finns ingen kausalitet mellan dina två utsagor, du kanske inte är medveten om det?
Du kan mycket väl vara med på jakt och få skjuta med annans vapen, så länge den andra personen hela tiden finns bredvid dig och övervakar ditt handhavande av det tillfälligt utlånade vapnet. Konstigt att dina jägare inte har berättat för dig om denna möjlighet. Kanske är det så att de, i likhet med Lydias skånska jaktlag som inte ha med henne, "dina" jägare kanske inte vill ha med dig..?

OnT: Du skriver att du inte är upprörd över att den instabila och psyksjuka Lydia beviljades vapenlicens. Konstig inställning. Har "ditt" jaktlag inte inför dina öron diskuterat vilka principer som bör gälla för utfärdande av vapenlicenser? Vet de om din hållning i frågan?

För de jägare jag känner och umgås med är samtliga mycket tydliga att de inte vill ha 'happy-go-lucky'- jägare ute i skogarna. Skulle de här ha läst om hur den, för beviljande av vapenlicens, klart olämpliga Lydia fick licens för inte mindre än tre jaktvapen, hade de gått i taket. Men du, du sitter istället bara lugnt kvar under din korkek.. ja, ja..

Jag är totalt ointresserad av att jaga varför jag vänligt men bestämt tackat nej till de erbjudande jag fått att låna vapen. Om mitt intresse skulle väckas så vill jag ha egen licens. Jag nöjer med att tillaga köttet och äta det.
2021-11-07, 15:49
Medlem
Citat:
Är den jag?
Det är fler i denna tråd som vittnat om hennes framfart. Är allt bara fantasier menar du?
Det tror jag inte, men...
... hon har också en i mina ögon, med min erfarenhet, helt normal sida. Det är den alla förståsigpåare här inne - varav säkert bara tre av tio vet vad de pratar om - glömmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in