2021-11-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Nej för där har dom ett ansikte att gå på.

Offlinekonto har dom inte ett skit. Så om personen köper monero för över till offlinekontot och sen för jag över därifrån till mig så är det säkrare?

I mitt exempel skulle jag lagt till att pengarna var DNA märkta och att du kan maskera dig så mycket du vill. Så fort du handlar för dina DNA märkta pengar kommer man att veta att dom kom från den ursprungliga knarkhandlaren.
Citera
2021-11-07, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boynk
I mitt exempel skulle jag lagt till att pengarna var DNA märkta och att du kan maskera dig så mycket du vill. Så fort du handlar för dina DNA märkta pengar kommer man att veta att dom kom från den ursprungliga knarkhandlaren.

Nej för hade löst det problemet genom att.handla varor kontant på blocket. Då kan dom spåra bäst dom vill. Hade aldrig kunnat hitta. Inte ens FBI eller cia
Citera
2021-11-07, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boynk
Ledsen, du verkar inte förstå tekniken och då är det inte lönt att försöka förklara skillnaden mellan Monero och Bitcoin.

Din ursprungliga fråga var om transaktionen du skulle göra gjorde det ospårbart och svaret är nej.
Vill du ta emot pengar vars ursprung du inte på något sätt vill få sammankopplat med dig via ditt coinbasekonto är det Monero som gäller.

Okej men då ljuger ALLA sidor på internet om just offlinekonton. Och väldigt konstigt att kriminella organisationer använder sig av denna metod. Utan att åka fast.
Citera
2021-11-07, 14:13
Citat:
Okej men då ljuger ALLA sidor på internet om just offlinekonton. Och väldigt konstigt att kriminella organisationer använder sig av denna metod. Utan att åka fast.

Var tror du ordet "chain" i blockchain kommer ifrån?
Citera
2021-11-07, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Var tror du ordet "chain" i blockchain kommer ifrån?

Men kan du förklara hur det går att spåra till ett konto som inte är registrerat? Vem ska polisen knacka på hos? Finns inget IP inget namn ingenting. Så hur åker man fast?
Citera
2021-11-07, 14:23
Citat:
Men kan du förklara hur det går att spåra till ett konto som inte är registrerat? Vem ska polisen knacka på hos? Finns inget IP inget namn ingenting. Så hur åker man fast?

Hur använder du dessa bitcoins offline?

Titta på en vanlig fysisk sedel t.ex. den har ett serienummer.

Folk har faktiskt åkt dit genom dessa.

Principen är den samma.
Citera
2021-11-07, 15:10
Medlem
Max Powers avatar
Citat:

"Bitcoin från brottslig verksamhet" > "offlineplånbok" > chloemm

"Bitcoin från brottslig verksamhet" > chloemm

Vad är skillnaden mellan dessa? Ingen av dessa bevisar att du gjort något brottsligt. Båda bevisar att de bitcoin som kommer från en brottslig verksamhet har skickats till dig. I en polisutredning är det ingen skillnad.
Citera
2021-11-07, 15:36
Medlem
Citat:

Men då så, gör som du vill.
Citera
2021-11-07, 18:06
Medlem
Citat:

Suck, fattar man inte grundläggande saker som dessa så bör du nog hålla dig riktigt långt borta från allt som heter krypto. Håll dig till det du kan, cash.

Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
"Bitcoin från brottslig verksamhet" > "offlineplånbok" > chloemm

"Bitcoin från brottslig verksamhet" > chloemm

Vad är skillnaden mellan dessa? Ingen av dessa bevisar att du gjort något brottsligt. Båda bevisar att de bitcoin som kommer från en brottslig verksamhet har skickats till dig. I en polisutredning är det ingen skillnad.

Läs ovan.
ALLA seriösa kryptobörser använder sig av företag för blockkedjeanalys. De kollar vart du skickar dina krypto efter de lämnar börsen, och de kollar plånboken du skickar ifrån när du sätter in på deras börs.
De skannar alla adresser som du skickar/tar emot.
Så det kvittar om du skickar Binance -> offline wallet -> offline wallet 2-> DN
Det är busenkelt för dem att se ledet du skickat dina krypto, och detta görs av deras mjukvara per automatik. Sen blir man avstängd.

Detta är bra och talar för att branschen tar langare och torskar på allvar. Jag förstår verkligen inte varför folk insisterar på att använda btc, absolut sämsta tänkbara om man vill undgå att spåras.
Citera
2021-11-07, 19:17
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
ALLA seriösa kryptobörser använder sig av företag för blockkedjeanalys. De kollar vart du skickar dina krypto efter de lämnar börsen, och de kollar plånboken du skickar ifrån när du sätter in på deras börs.
Det är busenkelt för dem att se ledet du skickat dina krypto, och detta görs av deras mjukvara per automatik. Sen blir man avstängd.

Detta är bra och talar för att branschen tar langare och torskar på allvar. Jag förstår verkligen inte varför folk insisterar på att använda btc, absolut sämsta tänkbara om man vill undgå att spåras.

Jo, jag vet. Frågan var riktad till TS, så att vi kan bena ur vad han inte förstår.
Citera
2021-11-09, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Jo, jag vet. Frågan var riktad till TS, så att vi kan bena ur vad han inte förstår.

Skicka från x konto till mixer i 24 timmar ut till Y konto är det ospårbart?
Citera
2021-11-09, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Suck, fattar man inte grundläggande saker som dessa så bör du nog hålla dig riktigt långt borta från allt som heter krypto. Håll dig till det du kan, cash.

Läs ovan.

Även om man använder sig av en mixer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in