2021-11-07, 11:19
Medlem
Vad jag förstått så tillhör jag de mindre begåvade eftersom att jag tror att SE kan vara mördaren. För att göra det ännu värre har jag sedan många år haft en tanke på att CP trots allt låg bakom. Dessutom ser jag indicier mot CA och även märkligheter kring agerandet från polisen. Vad vill jag ha sagt med detta? Tja, det vore intressant att höra från experterna som avslöjat att SE har alibi om ni aldrig ändrat åsikt om vem som kan vara gärningsmannen. Blir mycket prat om SEkt, flockmentalitet osv. Visst, men hur är ni själva?
Citera
2021-11-07, 12:19
Medlem
Crime-boy2s avatar
Att det skulle ringts ett samtal till en jourhavande präst från fjällstugan är lögn. En präst har absolut tystnadsplikt och är inte heller skyldiga att vittna i domstol.
Citera
2021-11-07, 12:26
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Fast nog är det flera som tänkt själv och beskrivit ett tänkbart förlopp med SE som mördare? Naturligtvis faller allt pga avsaknad av bevis och också att de allra flesta motståndarna är 100% säkra på att han är oskyldig. Det blir ju rundgång och snudd på meningslöst.

Nu handlade det här specifikt om en fråga.
Som tydligen var väldigt svår att besvara.

Lades Palme i framstupa sidoläge?
Om inte, hur förklaras nedan vittnesuppgifter?

Karin Johansson: "De har lagt honom i framstupa sidoläge"
Anders Ersson: "Sällskapet hoppade ur och lade mannen i framstupa sidoläge"
Stefan Glantz: "Han vände mannen med andras hjälp i framstupa/sidoläge"
Citera
2021-11-07, 12:28
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vem eller vilka är "man" som du kritiserar hela tiden?

Spela inte dum! SE-förespråkare och framförallt du...
Du kunde ju själv inte besvara den enkla frågan utan krumbukter och fokus på andra uppgifter..
Citera
2021-11-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nu handlade det här specifikt om en fråga.
Som tydligen var väldigt svår att besvara.

Lades Palme i framstupa sidoläge?
Om inte, hur förklaras nedan vittnesuppgifter?

Karin Johansson: "De har lagt honom i framstupa sidoläge"
Anders Ersson: "Sällskapet hoppade ur och lade mannen i framstupa sidoläge"
Stefan Glantz: "Han vände mannen med andras hjälp i framstupa/sidoläge"

Förmodligen placerades han i framstupa sidoläge. Om inte så kan uppgifterna förklaras med missförstånd/missuppfattning pga chock?
Citera
2021-11-07, 14:12
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jo men Om du läser det förhör med honom som hölls den 1/3 ,timmar efter mordet så beskriver han en man han såg titta in i biografen. En man med en hel del likheter med SE och som inte alls hade några likheter med CP. Frågan är förstås varför han sedan sagt att det var CP som han såg, det är en relevant fråga.

Konstigt att Mårten Palme inte då på alla år säger att det var Stig Engström, då hans nuna har varit känd sedan dag ett.
Citera
2021-11-07, 14:45
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Förmodligen placerades han i framstupa sidoläge. Om inte så kan uppgifterna förklaras med missförstånd/missuppfattning pga chock?

I fallet Glantz och Ersson så skulle man ju kunna tänka sig att de samtalade om händelsen efteråt...
Men i detta fall är det ingen iakttagelse utan något de själv företog vilket gör det mer sannolikt att de faktiskt lagt Palme i framstupa sidoläge.
Och sedan har vi Karin J som också hon har samma bild... i form av denna iakttagelse.

Bengt P. likaså men där är frågan hur vet eller om han såg att Palme legat i framstupa.

Denna uppgiften och allt stöd den får borde tillhöra de vi skulle kunna(t) se som säkerställda...
Citera
2021-11-07, 14:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Konstigt att Mårten Palme inte då på alla år säger att det var Stig Engström, då hans nuna har varit känd sedan dag ett.

Mårten Palme har pekat ut 8 olika personer. (Enligt Expressen 1989-06-21)
”Michael Townley, Österrikaren, Jugoslaven, Italienaren, Okänd man, Kurden, Fantomen och 42-åringen(CP)”

Nu görs det rätt stort nummer av hans sk. utpekande av (Nr. 9) SE.
Citera
2021-11-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
I fallet Glantz och Ersson så skulle man ju kunna tänka sig att de samtalade om händelsen efteråt...
Men i detta fall är det ingen iakttagelse utan något de själv företog vilket gör det mer sannolikt att de faktiskt lagt Palme i framstupa sidoläge.
Och sedan har vi Karin J som också hon har samma bild... i form av denna iakttagelse.

Bengt P. likaså men där är frågan hur vet eller om han såg att Palme legat i framstupa.

Denna uppgiften och allt stöd den får borde tillhöra de vi skulle kunna(t) se som säkerställda...

Jag vet inte om du svarade på frågan om SE sprungit in i gränden? Du analyserade vittnesmål osv men vad kom du fram till? Ja eller nej?
Citera
2021-11-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kan tyckas så ja. Mårten sade själv i veckans brott special, samma kväll som pressträffen att han känt igen Stig i rapport men att han tänkt nej men mördaren gör ju inte så, träder fram i media som vittne. Om det är en efterhandskonstruktion kan vi ju inte veta förstås.
Citera
2021-11-07, 15:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag vet inte om du svarade på frågan om SE sprungit in i gränden? Du analyserade vittnesmål osv men vad kom du fram till? Ja eller nej?
Det finns ett vittne på Bohemia som sett en man komma in helt kort strax efter mordet. SE kab ha lufsat efter polisen i gränden och varit inne på Bohemia för att lugna ned sig.
Citera
2021-11-07, 15:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Jag vet inte.
Jag ser orsaken till löpturen som det främsta argumentet för att den faktiskt skedde.
Poliserna sprang iväg utan att ha fått ett signalement och där SE hade ett från självaste Lisbeth.

Samtidigt är kronologin märklig där löpturen bör ha företagits efter att YN anlänt till mordplatsen (annars borde hon sagt att hon mött en springande man). Men hennes uppgift är att Palme redan har syrgasmask på sig när hon och Ahmed kommer fram till mordplatsen.

Att ingen beskrivit en springande man(SE) spring är såklart och märkligt.

För att vara lite mer konkret så uppfattar jag ändå denna uppgift som en idiotisk lögn i det fall SE skulle vara GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in