Citat:
Ursprungligen postat av
s44m
Hur kan man dra en poll gällande ett sånt beslut?
Ena dagen kan du köpa en Tesla med bitcoins nästa dag inser dom oj, du detta var inte miljövänligt så vi stoppar bitcoin köpen....REALLY?! Kom ni på detta i efterhand?
Det var Teslas styrelse som då köpte Bitcoin. Inte Elon Musk. Men Elon hatar "saker som inte behövs". Alltså banker behövs inte och Elon begriper att Bitcoin/Krypto är samma sak som valuta/dollar fast bättre. Tänk er tex IKEA som får in 100 olika valutor varje dag. De måste växla hos banken och förlorar säkert 1 miljard i menlösa avgifter varje år. (låght räknat) Bankerna är alltså artificiella och maniupulerar dessutom med valutorna och har monopol på att pressa/mina nya pengar.Absolut kommer Tesla att acceptera Bitcoin som betalning inom 5 år. Då kan BTC rusa till dollarns marcetcap. dvs 1000 ggr till.
Att Bitcoin blir världens största "valuta" är faktiskt den mest sannolika utvecklingen ty ingen bank, politiker, hedgefond eller annat kan styra Bitcoin. Idag är Bitcoins "marketcap" typ skr. Jag tror seriöst att BTC kommer att lägga sig side by side med Euro, Dollar i ett 5-10 års perspektiv. I n g e n har makten över bitcoin eller tex dogecoin. Det begriper geniet Elon Musk. En valuta är bara en psykologisk överenskommelse. Precis som Krypto/Bitcoin. - Det är bara poäng. Se på skr som sjunkit 40% mot den danska kronan på 40 år. Hur bra är det att pensionspara i skr? Bitcoin dissas av meduia som ägs direkt eller indirekt av narcisstiska bankirer. Vore en befrielse för alla att bli av med dessa menlösa fästingar. - BTC skapades med "revolt" mot bankirerna i sinnet. BTC skapades för att rövknulla bankväsendet.
Bitcoins skapare är hemlig etc. - Om Elon Musk skapat Bitcoin skulle jag inte bli ett dugg förvånad.
Fortfarande kallas denna tråd för Tesla Motors fast det var snart ett decennium Tesla Motors bytte namn och inrikting. Tesla motors existerar inte längre. Tesla är främst ett energibolag. De flseta trådar här handlar bvara om bilar fast Tesla tom skall bygga restauranger, laddstationer. leverera energi,. solceller, försäkringar, taxi etc etc etc. Så biter sig vissa fast i "BILARNA"