2021-11-07, 04:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Jag är av uppfattningen att OP har vänts till framstupa sidoläge. Jag förstår dock inte vad det har för betydelse ift SE-hypotesen.

Om SE är vittne kan hans uppgifter om ryggläge och vändning till framstupa knyta in hans ankomst till mordplatsen I en ungefärlig kronologi som ges av övriga vittnesutsagor. Men om han är GM får man väl fundera på om hans uppgifter är rimliga gissningar utifrån vad han vid tidpunkten för utsagan kan känna till.

Förstår inte alls varför det skulle ha avgörande betydning i endera riktning.

Om du läst hafsverket "Den osannolike mördaren" så inser du att detta vändande av OP är centralt i TPs fabelbygge. Jag noterade när jag läste eländet att TP hade fel om vändandet och ändå använde det som ett "bevis" på att SE "ljög". Precis som i en dammig Agatha-Christiedeckare så är den enda som kan beslås med en lögn nämligen också alltid mördaren i TPs förvrängda, men ändå lite inskränkta, begreppsvärd.
Citera
2021-11-07, 04:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Åter jag menade att vissa av er förnekare ljuger när ni ger honom alibi.
Det var det inlägget handlar om.
Gällande SE så är vi väl nästan allihopa överens om att han kanske inte talar sanning om allt.
Det där samtalet med väktarna. HO tror vissa blint på han ger ju SE alibi enligt en del,
Då ljuger ju SE, enligt honom förekom inget samtal alls i samband med utstämplingen,

I övrigt är det en rimlig slutsats att dra att SE med 99% sannolikhet också ljög om samtalet med LP och om sprängmarschen,
INGET i materialet stödjer nämligen dessa påstådda grejer han ska ha gjort,
Det är ju det man får förhålla sig till,
OM ingen av 15-20 personer har lagt märke till att detta skett så får man säga att det med mycket stor sannolikhet heller aldrig ägt rum. Men lika stor sannolikhet så ljuger SE sålunda.

Att sedan vissa i tråden menar att han var lite av en mytoman vill jag dock protestera mot,
Enligt folk i hans omgivning brukar han inte fara med osanningar.
Att framhålla sig själv i bättre dager är en annan femma.

Att SE inte talade med väktarna är en andrahandsuppgift som någon påstår att SE sagt. Därför tror jag mer på HO som i förhör vittnar om detta samtal han själv var en del av än hur byskvallret på Skandia om SE gick.
Citera
2021-11-07, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att SE inte talade med väktarna är en andrahandsuppgift som någon påstår att SE sagt. Därför tror jag mer på HO som i förhör vittnar om detta samtal han själv var en del av än hur byskvallret på Skandia om SE gick.

Det var många inom Skandia som tyckte Engström agerande var märkligt..

Även det är ett problem för dig tydligen
Citera
2021-11-07, 05:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Allt är ju känt. Jag vet inget mer än om en spritfest och att alla skulle hålla käften.

En skulle handla på kvällen. Tror ändå allt det här finns dokumenterat.

Det fanns ett vapen på festen. Allt är så jävla klockrent.

Om det var ett vapen så var festen knappast hemma hos "vapensamlaren"?

Vet du vilken typ av vapen? Kaliber?
Citera
2021-11-07, 05:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du är ju helt uppslukad av Engström..

Engström är misstänkt GM o du får leva med det...

Finns ganska mkt som gör att Engström är misstänkt o längre kan man inte gå efter 34år..

Om du har problem med att KP har Engström som misstänkt så säg istället vad problemet är !!

Låter nästan som att det stör dig väldigt mkt att han är misstänkt o vet eg inte varför...

Det som stör mig är att ingen och inget kopplar SE till mordvapnet. Nada. Då blir febriga fantasier om att det räcker med att beslå SE med en lögn eller två för att peka ut en död människa som mördare faktiskt lite smaklöst även för mig. Jag är inte speciellt kräsmagad, men "bevisningen" mot SE existerar inte i sinnevärlden.
Citera
2021-11-07, 05:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det var många inom Skandia som tyckte Engström agerande var märkligt..

Även det är ett problem för dig tydligen

Skvaller från personal på Skandia anser tydligen att SEs agerande är "märkligt".

Även om skvallret gick ut på detta. ska vi då defenestrera vårt sunda förnuft och tycka att skvaller är "bevis" på SEs skuld?
Citera
2021-11-07, 05:14
Medlem
Citat:
Det som stör mig är att ingen och inget kopplar SE till mordvapnet. Nada. Då blir febriga fantasier om att det räcker med att beslå SE med en lögn eller två för att peka ut en död människa som mördare faktiskt lite smaklöst även för mig. Jag är inte speciellt kräsmagad, men "bevisningen" mot SE existerar inte i sinnevärlden.

Men han är misstänkt ...Inget annat

Det finns inga bevis o tiden har gått ut..

Både TP o KP vet detta...

Jag tycker att det är självklart att man måste få misstänka ...
Citera
2021-11-07, 05:16
Medlem
Citat:
Skvaller från personal på Skandia anser tydligen att SEs agerande är "märkligt".

Även om skvallret gick ut på detta. ska vi då defenestrera vårt sunda förnuft och tycka att skvaller är "bevis" på SEs skuld?

Nej det räcker definitivt inte som bevis..

Det är ju det jag inser men 35år senare så har vi bara spekulationer som räcker till att misstänka Engström o CA o några till..

Tycker faktiskt det är helt okej
Citera
2021-11-07, 05:18
Medlem
Citat:
Jag föreställer mig nog mer att jag "genomlider" babianmördarens fiktiva och påhittade Netflixserie. Tack för din omtanke i alla fall!

Utan denna spekulation om Engström så vad har vi annars ?

Vi har CA

Vi har kanske polispåret..

Men det blir mer att spekulera om ang Engström..

Du tycker att TPs bok är ett hafsverk kanske men jag tycker ändå att teorin är rätt spännande o kanske har TP rätt
Citera
2021-11-07, 05:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej det räcker definitivt inte som bevis..

Det är ju det jag inser men 35år senare så har vi bara spekulationer som räcker till att misstänka Engström o CA o några till..

Tycker faktiskt det är helt okej

Hade det inte varit ännu bättre att säga att inte ens den mest misstänkte gick att knyta till brottet och att några spår värda att utreda inte återstod och därför lägga ned undersökningen?

Sedan kunde man höra i direktsändning 2020-06-10 när eftertexterna rullade: "Att jag tycker sydafrika är ett intressant spår."
Citera
2021-11-07, 05:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Utan denna spekulation om Engström så vad har vi annars ?

Vi har CA

Vi har kanske polispåret..

Men det blir mer att spekulera om ang Engström..

Du tycker att TPs bok är ett hafsverk kanske men jag tycker ändå att teorin är rätt spännande o kanske har TP rätt

Boken är verkligen dåligt skriven, lite som om TP försöker hålla sig objektiv på en nivå han inte riktigt når upp till intellektuellt.

Det saknas inte andra spår att utreda.
"Sydafrika tycker jag är intressant!".....
Citera
2021-11-07, 05:24
Medlem
Citat:
Hade det inte varit ännu bättre att säga att inte ens den mest misstänkte gick att knyta till brottet och att några spår värda att utreda inte återstod och därför lägga ned undersökningen?

Sedan kunde man höra i direktsändning 2020-06-10 när eftertexterna rullade: "Att jag tycker sydafrika är ett intressant spår."

För min del skiter jag i om KP inte skulle sagt ett piss....Bara lagt ner utredningen o kanske säga privat i Aftonbladet att han håller SE som misstänkt..

Eg är det inte så viktigt då han inte kommer längre med det spåret heller...Tiden har runnit ifrån alla tänkbara GM...

Om du är helt öppen som person så kan du inte själv stänga dörren helt om Engström även om du tror på annan teori...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in