2021-11-06, 01:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Att V skulle gå framåt var väntat. Men är förvånad att SD fortsätter frammåt. Är det månne Stockholmarna som svänger nu när våldet även nått närområdet (men man hade noll sympati med malmö och Göteborg som levt med våldet i många år).

Frågan är väl om det inte snart öppnas upp fär ett mer radikalt invandrarfientligt parti till höger om SD om utvecklingen fortsätter (nej, autisterna i asf är inte aktuella).

Att MP ligger under spärren är glädjande men jag litar inte på det. Deras väljarbas finns nämligen kvar. Urblåsta kvinnor som hoppar mellan s, mp och fn C.

Kräftgången för S lär fortsätta. Var finns utrymmet mellan V och SD med dagens politik?
Citera
2021-11-06, 06:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja jag uppfattar det som en utspel mot somalierna där somaliskfödda kvinnor har extremt låg självförsörjning, t.o.m. sämre än de somaliska männen.

Lady, hela poängen är invandringen. SD kan rösta på arbetarvänliga saker från S, men de tappar inga väljare så länge inte S stänger gränsen på riktigt både för asylmigranter, anhöriga och "arbetskraftsinvandrare". Allt hänger på invandringen. F.d. moderater och före detta sossar ser invandringen som den viktigaste frågan, en ödesfråga för Sverige som påverkar allt annat. Det vet UK och MA. Pensioner, brott och straff, det är allt sekundärt.
S behöver bara lägga ett lika bra bud som M i invandringsfrågan, och sedan har de alla möjligheter att lägga ren SD-politik i övrigt då SD är ungefär som gamla SAP. Vad ska SD göra i så fall? Gå med M?
Citera
2021-11-06, 10:33
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Svaret anser jag är "nej".

Dock spelar det inte speciellt stor roll. Partier som C, MP och L kommer endast kunna välja mellan att stödja M, SD eller S oavsett. Trots allt finns inte heller överdrivet många väljare att hämta på att vara extrem, och den vanlige väljaren är inte pedofil, radikalfeminist eller galen på andra sätt. S kan plocka arbetarna och miljövurmare genom att föra balanserad och vettig S-politik.

MA behöver inte prata med SD. Hon kan lägga fram arbetarvänlig politik, så måste SD stödja S passivt eller förlora väljare till S. Å andra sidan kommer SD då att förlora väljare till M.

Med MA riskerar SD för första gången att stagnera, krympa och eventuellt försvinna. Allt beror på vilken vändning S nu kommer att ta. V står tydligt redo att återuppta fokus på arbetarna, och med stöd av V och passivt stöd av SD kan S kasta ut Mp och C för att regera vidare under lång tid. M kommer att vara helt utspelade i detta scenario, eftersom arbetarna alltid vinner varje val, och M är inget arbetarparti utan lever på skattesänkningar. Ett S som nyktrar till om invandringen kan också de hålla rimliga skattesatser.

Ja, vad ska man säga.. Känns som Magda kopplat grepp på SD. Ledsamt. Faktum är att jag börjar känna igen mitt gamla parti socialdemokraterna. Att jag gick till SD berodde helt o hållet på invandringen, samt alla jävla gratisbidrag som delades ut. Senare hatade jag Löfven för vad han ställt till med. Nu är fanskapet borta o sossarna vänder hemåt. Jag kommer från sossehem, borgerligheten är inget för mej. Vinster i välfärden är skitbra att det skrotas. Införande av värnskatten igen önskvärt. Jag vill inte rösta på borgerligheten som tar från fattiga o ger till rika. Hur detta ska gå vete fan..
Citera
2021-11-06, 10:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Ja, vad ska man säga.. Känns som Magda kopplat grepp på SD. Ledsamt. Faktum är att jag börjar känna igen mitt gamla parti socialdemokraterna. Att jag gick till SD berodde helt o hållet på invandringen, samt alla jävla gratisbidrag som delades ut. Senare hatade jag Löfven för vad han ställt till med. Nu är fanskapet borta o sossarna vänder hemåt. Jag kommer från sossehem, borgerligheten är inget för mej. Vinster i välfärden är skitbra att det skrotas. Införande av värnskatten igen önskvärt. Jag vill inte rösta på borgerligheten som tar från fattiga o ger till rika. Hur detta ska gå vete fan..
Jag förstår dig.

Själv bör jag nog betraktas som väldigt höger, men fördrar ändå S framför Wallenbergs springpojkar M. Hellre kollektivistisk folkhemspolitik än att sälja vårt land till de rika internationalisterna.

Och jag hade ändå hellre haft 4 år till med Löfvén än 4 år med en Ulf ifall SD hade sålt mer av våra tillgångar till Uffes kompisar för att kunna minska invandringen något. Vi måste ändå repatriera så småningom, värre då med en regering som skänker bort hela vår samhällsstruktur till multinationella bolag eller sådanas ägare. Om man nu tvingas välja mellan djävulen och satan.
Citera
2021-11-06, 12:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
S behöver bara lägga ett lika bra bud som M i invandringsfrågan, och sedan har de alla möjligheter att lägga ren SD-politik i övrigt då SD är ungefär som gamla SAP. Vad ska SD göra i så fall? Gå med M?

SD kan lägga ett bättre förslag och kräva att S röstar på det.
Citera
2021-11-06, 12:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

Du tycker inte det är lite tidigt att säga att S nu blir Sosse-classic och börjar skicka hem asylmigranter för att MA blir partiledare? Hon säger ju själv att hennes viktigaste fråga är klimatet.
Citera
2021-11-06, 15:36
Medlem
Citat:
Du tycker inte det är lite tidigt att säga att S nu blir Sosse-classic och börjar skicka hem asylmigranter för att MA blir partiledare? Hon säger ju själv att hennes viktigaste fråga är klimatet.
Jävligt bra fråga att mäta sin partiledarkarriär efter. Ingen kan säga att hon har misslyckats med klimatet eftersom ingenting hon gör kan påverka klimatet.
Citera
2021-11-06, 16:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
SD kan lägga ett bättre förslag och kräva att S röstar på det.
Svårt om S lägger rena SD-förslag.
Citera
2021-11-06, 19:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Svårt om S lägger rena SD-förslag.

Ja då får vi ju igenom vår politik. Våra väljare vet ju att S och M bara kopierar, de vet vilka som är originalet för de har också blivit kallade fula ord av sossar och borgare. Som en man sa i Uppdrag Granskning; "Varför vill S ha tillbaka oss om vi är sminkade grisar"?
Citera
2021-11-06, 19:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jävligt bra fråga att mäta sin partiledarkarriär efter. Ingen kan säga att hon har misslyckats med klimatet eftersom ingenting hon gör kan påverka klimatet.

Hon kanske också vill ta ifrån MP deras politik så att de åker ur riksdagen. "Om S tänker på klimatet så slipper jag rösta på tok-partiet MP".
Citera
2021-11-06, 19:39
Medlem
Steff83s avatar
Majoriteten av SDs väljare vill bara att politiken genomförs. Vem som gör det spelar mindre roll. Der är jag övertygad om.
Citera
2021-11-07, 10:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja då får vi ju igenom vår politik. Våra väljare vet ju att S och M bara kopierar, de vet vilka som är originalet för de har också blivit kallade fula ord av sossar och borgare. Som en man sa i Uppdrag Granskning; "Varför vill S ha tillbaka oss om vi är sminkade grisar"?
Visserligen är vi många som aldrig kommer att rösta 7k igen (och jag vet inte heller om det någonsin blir SD igen för egen del, inte minst då Åkesson gjort klart att SD inte vill ha mig som väljare), men SD har uppenbart problem att växa ytterligare från dagens nivå. Om S nu skulle kopiera SD (egentligen bara gå tillbaka till sina rötter), så kan S regera ostört med passivt stöd av SD och V. Detta kommer garanterat att förpassa båda dessa stödpartier till marginalen.

Men vi får se om nu S alls går den vägen. MA tycks inte göra det, snarare fortsätta i Steffes spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in