Citat:
Min fetning.Alltså ett tag trodde jag Ebba Busch kunde bli statsminister. Hon var ung, kvinna, såg hyfsat bra ut(politiker brukar se ut som bara fan) och KD låg över tvåsiffrigt och Ebba hade störst förtroende av alla partiledare. Sedan dess har partiet och Ebba stått för en rad misstag.. (inte minst dåren Adaktusson).. Man kan inte annat än undra hur fan de tänkt i den inre kretsen när man fattat vissa beslut.. Man har ju snart slarvat bort 2/3 av sina väljare. Makalöst dåligt gjort.. Men det finns för mycket dårar med extrema åsikter i KD och MP så de håller väl inte i längden antar jag.. Förhoppningsvis tappar S med om vänsterfeministerna i partiet får större utrymme i media.. Man kan ju alltid hoppas.. Man undrar vilka Magdalena Andersson gör dig av med. Morgan Johansson är ju en av de mest välkända men han börjar ju bli en belastning med noll förtroende. Strandhäll och Linde framstår ju som direkt hjärndöda..
Som vi alla vet så byggdes "arbetarrörelsen" på en identitetspolitik som hade allt fokus på "arbetaren". Arbetaren var det identitetspolitiska offret.
S har fortsatt vara en identitetspolitisk rörelse men har tagits över av allehanda aktivister som förskjutit arbetaren till förmån för andra offer.
Arbetaren har istället förvandlats till en mjölkko så att S med sin nya identitetspolitik kan fokusera på feminism, hbt, invandrare, islam, det tredje könet, m.m.
Kommer Andersson att kunna vrida klockan bakåt UTAN att förlora nuvarande aktivisters röster? Jag tror att det är Anderssons och sossarnas ödesfråga.
Se på all finansiering som regeringen fullkomligt öser över aktivisterna. Ta bara kulturministerns portion. Det blir tufft för Andersson, Vill hon vinna arbetare så blir det till att förlora aktivister.