2021-11-06, 16:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er vel personer som kjenner TH gjennom flere år som har fortalt dette. Jeg tror også politiet mener han må ha hatt hjelp.

Jeg er helt enig i at trusselbrevet er idiotisk utformet, men det er umulig å vite med sikkerhet at det ikke er ekte.

lite hjälp är en sak och han har inga problem att få det heller, poängen är att TH:s kunskaper uppenbarligen varierar efter situationen, ena sekunden är han aldrig inblandad i något han inte förstår till 100% andra sekunden klarar han inte av en PC och tjäna pengar i hink till hink på onlineförsäljning av el med mera, först iphone, sedan gammal nokia och slutligen iphone etc etc...
Citera
2021-11-06, 16:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.tv2.no/a/11499053/

ser det ut som hon beskriver?
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/common/all-models/x-series/x3/2021/onepager/bmw-x3-onepager-ms-exterieur-rear.jpg
Citera
2021-11-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.tv2.no/a/11499053/

Ingen må komme å fortelle meg at denne dama er en løgner og bare vil ha oppmerksomhet. Hun fremstår meget troverdig.
Citera
2021-11-06, 16:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jo men vitnet var oppskaket. Hun varslet sin sjef på jobben samme dag om hva hu hadde observert. Det ble laget ett internt notat på jobben om observasjonen samme dag, hu var på jobb da hun så denne bilen med de mistenkelige personenene. Hu varslet også sin ektemann samme dag. Dem fulgte med i nyhetene om noe hadde skjedd i Ås eller rundt Ås, men det kom som kjent ingen ting i nyhetene. Da endelig saken sprakk i media meldte hun ifra med en gang til polisen.

Den förklaringen blir värre ju mer man försöker se över det hon förklarar, hon säger faktiskt att alla märken på bakluckan är rena och lätt synliga medan nummerskylten är smutsig, hon blir tilltalad av personen i baksätet som frågar efter hjälp och vad som gör det extra trovärdiga är att hon talade til chefen och gubben den dagen men kontaktade polisen först efter 8-9 veckor...
Citera
2021-11-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
lite hjälp är en sak och han har inga problem att få det heller, poängen är att TH:s kunskaper uppenbarligen varierar efter situationen, ena sekunden är han aldrig inblandad i något han inte förstår till 100% andra sekunden klarar han inte av en PC och tjäna pengar i hink till hink på onlineförsäljning av el med mera, först iphone, sedan gammal nokia och slutligen iphone etc etc...

Noen ting er enklere å lære seg enn andre. TH er neppe noen datanerd, selv om han kan kjøpe/selge strøm og bruke en smarttelefon.
Citera
2021-11-06, 16:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det ser ganske lyst ut på videoene.

Er det så lyst 31. oktober, etter at man har gått over på normaltid, vintertid.

07:36 og 08:00 normaltid. Det er bare noen dager siden 31. oktober. Jeg synes det er mørkt på morgenen nå. Eller ihvertfall mørkere, enn det ser ut til på videoen.

Edit

Det går jo an å prøve å sammenligne lysforholdene med bil-langs-gangveien-videoene. 07:56 og 08:56.

Skal prøve å få tid til å se på videoene senere i dag. Og sammenligne lysforholdene. Så godt det lar seg gjøre for en amatør da.

Ja, med forbehold om at kameraet på Fut*rum er veldig lyssensitivt, så mener
jeg det virker altfor lyst ute til å være 07:35, som er tidspunktet "luemannen"
viser seg, og sammenfaller nøyaktig med soloppgang for området, som er 07:35.
Citera
2021-11-06, 16:23
Medlem
Citat:
Eni i alt du skriver. Bilen er nok brukt for å villede. Uansett satt det personer i bilen som vet noe om saken. Bilen er over alle hauger ja, men i BMW sine register over solgte røde X3 2017 modeller kan den ikke gjemme seg.
Nei, kanskje ikke. Jeg kan lite om hvilke opplysninger som registreres i slike registre, og hvor strenge/hvilke bekreftelser på id som kreves av bilforhandlere. Siden skiltet var tilgriset, er det sannsynlig at dette kunne gitt faktiske opplysninger om eierforhold e.a.
Citera
2021-11-06, 16:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Noen ting er enklere å lære seg enn andre. TH er neppe noen datanerd, selv om han kan kjøpe/selge strøm og bruke en smarttelefon.

Det är känt att han också får hjälp och han får hjälp med något han inte förstår till 100% varför kan han då inte få hjälp för andra saker han inte förstår till 100%...
Citera
2021-11-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Den förklaringen blir värre ju mer man försöker se över det hon förklarar, hon säger faktiskt att alla märken på bakluckan är rena och lätt synliga medan nummerskylten är smutsig, hon blir tilltalad av personen i baksätet som frågar efter hjälp och vad som gör det extra trovärdiga är att hon talade til chefen och gubben den dagen men kontaktade polisen först efter 8-9 veckor...

Alle merker på bakluka var rene, men nummerskiltet uleselig / skittent. = "noen" har gjort nummerskiltet uleselig med hensikt.

Det er enklere å fortelle noen du kjenner om hva du har sett, en å ringe politiet. Hadde polisen gått ut med dette på kidnappingsdagen, så hadde hu meldt seg samme dag. Men det var tyst fra polisen og media.
Citera
2021-11-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, med forbehold om at kameraet på Fut*rum er veldig lyssensitivt, så mener
jeg det virker altfor lyst ute til å være 07:35, som er tidspunktet "luemannen"
viser seg, og sammenfaller nøyaktig med soloppgang for området, som er 07:35.

Jeg synes også det ser veldig lyst ut på Luemann-videoen.

I farten har jeg ikke funnet video fra 07:56-bilen, bare 08:56-bilen, da er klokken nærmere 9 og da er det lyst. Omtrent sånn som på 07:35-video av Luemann. Synes jeg.

Jeg mener å huske at det var mørkt på video av 07:56-bilen. Den er jo tatt opp 20 minutter etter Luemann-videoen.

Eller, husker jeg feil. Er det noen som greier å finne frem 07:56-videoen? Eller, kanskje den ikke har vært offentliggjort? Jeg husker ikke i farten.
Senast redigerad av kornblomst 2021-11-06 kl. 17:39. Anledning: skrivefeil
Citera
2021-11-06, 18:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Alle merker på bakluka var rene, men nummerskiltet uleselig / skittent. = "noen" har gjort nummerskiltet uleselig med hensikt.

Det er enklere å fortelle noen du kjenner om hva du har sett, en å ringe politiet. Hadde polisen gått ut med dette på kidnappingsdagen, så hadde hu meldt seg samme dag. Men det var tyst fra polisen og media.

innan var det är väldigt vanligt att smeta på jørme på registreringsskyltarna om man var ute i olaglig äran men efter att fartkameror och betalstationer kom överallt började polis och folk uppmärksamma registreringsskyltarna bättre och kriminella stannade med lera på skyltarna och stal skyltar, mindre chans att bli fångad och generellt sett får man mindre uppmärksamhet...
åh hon beskriver också :
"– Jeg tenkte at jeg bare måtte gå videre. Jeg fikk en følelse av å være i fare. Jeg følte at jeg hadde sett noe jeg ikke var tenkt til å se."
något som normalt borde ha fått henne att kontakta mer än bara hennes man och chef...
nej jag vill hellre höra henne beskriva andra saker innan jag ser på henne som väldigt trovärdig, men helt klart är allt suspekt som händer den dagen i hela östra norge av intresse...
Citera
2021-11-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Skilsmissepapirer fra 2012 be funnet i huset, underskrevet av AE, men ikke TH.

Skal vi tolke det?

Jeg ser ingen grunn til å bruke så veldig mye tid på akkurat det. Det ser ut til at hun på det tidspunktet gikk i tanker om å skille seg. Hvorvidt TH ble forlagt hennes ønske vet jeg ikke. Jeg er mer opptatt av tiden rundt tidspunkt for planlegging og drapet på henne. Og hvem som da visste at hun ville ut av ekteskapet eventuelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in