2021-11-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja fantastiskt hur mycket detaljer de fick se på den korta tiden, lite intresse för bilar i allmänhet och intresserade av vad man ser inuti bilen så frågan slutar på vad dem såg egentligen, en röd bil med glänsande grill och glänsande tanklock och nummer tre bakom, men ser inte reg nummer, det kan ha varit en mazda 3 också...

Jeg har også tenkt tanken at det han være en X5. Så mye som er planlagt her så kan det også være en X5 med X3 emblem på bakluka. Jeg tror ikke på noen kidnapping. Men jeg tror denne bilen er en del av villedningen.

Grunnen til at jeg sier det er en X3 facelift G 01 2017 eller nyere er basert på vitnes forklaring. Hun sa at bilen hadde store runde blanke pragende griller, som fanges hennes blikk. Denne fronten kjennetegner facelift G01. Eldre X3 har en helt annen og mye mere nøytral front. Det var først i 2017 at X3 fikk denne fronten.
Citera
2021-11-06, 15:36
Medlem
Citat:
saker tyder på att det är ett välplanerat mord som ska se ut som kidnappning, titta bara på kidnappningsbrevet för konstruerat och för långt och inte minst är det ett brev...

Det er sannsynligvis en annen person enn TH som står bak trusselbrevet. Så vidt vi vet har ikke TH kunnskapene som kreves for å lage disse betalingsinstruksjonene.

Hvis du forestiller deg at denne personen skulle gjennomført en ekte kidnapping, så ville nok den være identisk med slik den ble gjennomført i denne saken. Det er ikke slik at personen bak har tenkt; "dette er jo bare en falsk kidnapping, så da er det ikke så farlig om det ikke ser ekte ut."
Citera
2021-11-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Er nok reelt det de har sett, og om det hadde vært en psykiatrisk pasient som ble fraktet et eller annet sted (som noen har antydet) hadde det nok ikke vært i en smashing rød BMW. Kommunale helsearbeider -biler er gjerne en billigere type bil... Jeg tror politiet har gjort så godt de har kunnet for å finne ut om denne bilen, men at de i likhet med spor som strips, sprox-avtrykk, futurum-menn, ikke klarer å finne noe. Om bilen er valgt bevisst for å brukes i denne saken er det nok en grunn til at rød BMW med det spesielle bensinlokket er valgt. For å trekke oppmerksomheten i en retning eller vekk fra en annen, eller for å "backe opp" om et kidnappingsscenario. Det kan også ha skjedd en feil med bilen det var planlagt å bruke, og at denne bilen av en eller annen grunn, var eneste valgmulighet for å frakte vekk offeret. Spørsmålet er da hvor bilen kom fra? Den kan da ikke ha vært så langt unna. Kan være en forklaring på hvorfor observasjonen i Ås skjedde så pass lenge etter forsvinningen, det måtte skaffes en ny bil til veie. Bilen, om den ennå eksisterer, er nok over alle hauger for lenge siden.

Eni i alt du skriver. Bilen er nok brukt for å villede. Uansett satt det personer i bilen som vet noe om saken. Bilen er over alle hauger ja, men i BMW sine register over solgte røde X3 2017 modeller kan den ikke gjemme seg.
Citera
2021-11-06, 15:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg har også tenkt tanken at det han være en X5. Så mye som er planlagt her så kan det også være en X5 med X3 emblem på bakluka. Jeg tror ikke på noen kidnapping. Men jeg tror denne bilen er en del av villedningen.

Grunnen til at jeg sier det er en X3 facelift G 01 2017 eller nyere er basert på vitnes forklaring. Hun sa at bilen hadde store runde blanke pragende griller, som fanges hennes blikk. Denne fronten kjennetegner facelift G01. Eldre X3 har en helt annen og mye mere nøytral front. Det var først i 2017 at X3 fikk denne fronten.

ja men hon sa också att hon kollade upp biltypen på nätet för att vara säker, det behöver inte vara bra...
Citera
2021-11-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er ikke garantert at de nevnte observasjonene har noe med saken å gjøre.

Men du burde se om igjen videoen av "luemannen". Det er en spesiell detalj jeg biter meg merke i.
Se om du legger merke til det, du også.

Jeg synes det ser ganske lyst ut på videoene.

Er det så lyst 31. oktober, etter at man har gått over på normaltid, vintertid.

07:36 og 08:00 normaltid. Det er bare noen dager siden 31. oktober. Jeg synes det er mørkt på morgenen nå. Eller ihvertfall mørkere, enn det ser ut til på videoen.

Edit

Det går jo an å prøve å sammenligne lysforholdene med bil-langs-gangveien-videoene. 07:56 og 08:56.

Skal prøve å få tid til å se på videoene senere i dag. Og sammenligne lysforholdene. Så godt det lar seg gjøre for en amatør da.
Senast redigerad av kornblomst 2021-11-06 kl. 15:45. Anledning: Edit
Citera
2021-11-06, 15:44
Medlem
Citat:
ja men hon sa också att hon kollade upp biltypen på nätet för att vara säker, det behöver inte vara bra...

Nej, men uansett X3 eller Mazda 323, så er det spesielt at to uavhengige vitner ser to maskerte personer kjøre rundt med ett tillgriset / uleselig bilskilt og ei desperat dame i baksetet akkurat denne dagen.
Citera
2021-11-06, 15:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er sannsynligvis en annen person enn TH som står bak trusselbrevet. Så vidt vi vet har ikke TH kunnskapene som kreves for å lage disse betalingsinstruksjonene.

Hvis du forestiller deg at denne personen skulle gjennomført en ekte kidnapping, så ville nok den være identisk med slik den ble gjennomført i denne saken. Det er ikke slik at personen bak har tenkt; "dette er jo bare en falsk kidnapping, så da er det ikke så farlig om det ikke ser ekte ut."

vem har berättat om TH`s ukunskap?
hade någon som gick emot TH berättat mer om TH:s bristande kunskap hade det varit mer trovärdigt...
kidnappningsplanen kom långt efter att mordplanen hade påbörjats, det där brevet är bara nonsens, meningslöst att lämna över så mycket utan att behöva det, ett krypterat mail på engelska skickat från en internetkaffe i thailand eller liknande vore mycket bättre...
Citera
2021-11-06, 15:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Nej, men uansett X3 eller Mazda 323, så er det spesielt at to uavhengige vitner ser to maskerte personer kjøre rundt med ett tillgriset / uleselig bilskilt og ei desperat dame i baksetet akkurat denne dagen.

ja visst hade det varit trevligt att veta mer om det, men när hon först lägger så mycket energi på det utan att kontakta polisen så är det en fråga det också...
Mazda 3 eventuellt cx3 jag tänker på...
Citera
2021-11-06, 15:58
Medlem
Citat:
vem har berättat om TH`s ukunskap?
hade någon som gick emot TH berättat mer om TH:s bristande kunskap hade det varit mer trovärdigt...
kidnappningsplanen kom långt efter att mordplanen hade påbörjats, det där brevet är bara nonsens, meningslöst att lämna över så mycket utan att behöva det, ett krypterat mail på engelska skickat från en internetkaffe i thailand eller liknande vore mycket bättre...

Det er vel personer som kjenner TH gjennom flere år som har fortalt dette. Jeg tror også politiet mener han må ha hatt hjelp.

Jeg er helt enig i at trusselbrevet er idiotisk utformet, men det er umulig å vite med sikkerhet at det ikke er ekte.
Citera
2021-11-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Noen må forresten forklare "The Book of Mormon" for meg her..

Snakker vi om Trey Parker, Matt Stone, eller en sær religiøs greie?

Hvis førstnevnte, så kan jeg ikke innbille meg at TH, eller hans eldste datter, som han studerte teologi samtidig med, ville syns at harselering med religion var så særlig underholdende.

Musikalen er basert på Mormons bok. Mormons bok, sammen med Bibelen, Lære og pakter og Den kostelige perle, omtales som De hellige skrifter og Guds ord i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige og andre mormonkirker.

Bokens sentrale budskap om Kristus er at alle mennesker blir lykkelige gjennom omvendelse og tro på Jesu Kristi forsoning. Se (2 Nephi 2:22–25).

Mormons bok ble utgitt av Joseph Smith 26. mars 1830 i Palmyra, New York, i forbindelse med hans organisering av Kirken. Den første svenske utgaven ble trykket i København i 1878. Mormons bok trykkes nå i fem millioner eksemplarer i året og er tilgjengelig på 106 språk.

Musikalen, som er klassifisert som religiøs satire, handler om to unge mormoner som sendes på et toårig oppdrag i Uganda.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Mormon_(musikal)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mormons_bok
Citera
2021-11-06, 16:02
Medlem
Citat:
ja visst hade det varit trevligt att veta mer om det, men när hon först lägger så mycket energi på det utan att kontakta polisen så är det en fråga det också...
Mazda 3 eventuellt cx3 jag tänker på...

Jo men vitnet var oppskaket. Hun varslet sin sjef på jobben samme dag om hva hu hadde observert. Det ble laget ett internt notat på jobben om observasjonen samme dag, hu var på jobb da hun så denne bilen med de mistenkelige personenene. Hu varslet også sin ektemann samme dag. Dem fulgte med i nyhetene om noe hadde skjedd i Ås eller rundt Ås, men det kom som kjent ingen ting i nyhetene. Da endelig saken sprakk i media meldte hun ifra med en gang til polisen.
Citera
2021-11-06, 16:03
Medlem
Citat:
Baserat på beskrivningen är x5 definitivt en möjlighet och tanklocket är inte 100% bevis på vilken typ av bil det är, det finns så många typer av lock/luckor att köpa som passar den beskrivningen...
Citat:
Det første som slår Irene er at hun må forsøke å huske detaljer. Hun ser på registreringsskiltet bak på bilen, men det er så tilsølet av gjørme at det er umulig å se noe. Da legger hun merke til en annen detalj.

– Jeg ser at det står «BMW X3», og at bensinluken er stålfarget med noen uthevede tegn på.
https://www.tv2.no/a/11499053/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in