2021-11-06, 10:58
Har ett nytt jobb på gång dock. Fortfarande samma nivå och det lockar inte jättemycket men det är ett miljöombyte iaf.
Citera
2021-11-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Har ett nytt jobb på gång dock. Fortfarande samma nivå och det lockar inte jättemycket men det är ett miljöombyte iaf.

Om lönen är viktig för dig, så jobba mot nåt som du verkligen har intresse för, så löser det sig tror jag.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-11-06 kl. 11:36.
Citera
2021-11-06, 11:35
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih

Miljöombyte kan göra det mesta bättre, viktigt att byta ibland för att träffa nya människor och få nya erfarenheter. Fungerar det inte på det nya finns det alltid andra jobb eller studier. Hoppas det löser sig för dig
Citera
2021-11-06, 11:37
Medlem
Blaze.s avatar
Ta i tu med ditt välmående först innan du bestämmer dig om och vad du vill jobba/läsa till. 24 000 i månaden är inte helt fy skam, finns ju folk som tjänar betydligt mindre. Mitt senaste jobb var på en restaurang i malmö där personalen tjänade 75 kr timmen svart. Det var alltså vuxna människor som tjänade 75 kr i timmen. Inte enligt regelboken direkt.

Jag står lite i samma sists och har hört att solcellsmontör ska ge bra betalt och en säker framtidsbranch. Man kan läsa till det men finns även jobb man kan söka utan kunskap där dom lär upp en på plats.
Citera
2021-11-06, 12:55
Medlem
Han är ju såklart deprimerad pga lönen - skulle vem som helst bli.
Citera
2021-11-06, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av anjobanjochips
Han är ju såklart deprimerad pga lönen - skulle vem som helst bli.

En stor del av problemet. Ja
Citera
2021-11-06, 13:09
Medlem
efftolvs avatar
Du kan få rätt skaplig lön bara genom att bli utbildad hantverkare, t.ex. målare eller snickare.

Annars baserat på vad jag hört från bekanta som utbildade sig till svetsare och CNC operatör. Båda landade ett jobb direkt efter utbildningen och en lön run 30 tusen.
Skulle nog gjort det om jag var i dina skor, hoppa på en YH-utbildning till något av de yrkena, men se till att välja en bra "skola". Jag är osäker på om det går som en YH-utbildning, men YH-utbildningar har ett rykte över att kunna vara extremt dåliga, eller extremt bra.

Sen får ju hantverkare ganska bra möjligheter att jobba svart, ingenting du kanske borde göra men målare och snickare kan få en VÄLDIGT hygglig bonus på det sättet.

CNC-operatör verkar ju ganska chill, knappa in lite koder på en dator och dricka kaffe i 4 timmar.
Citera
2021-11-06, 13:11
Medlem
BoxInBags avatar
Jobba med något du tycker är intressant och trivs med istället för att fokusera på lönen.

Varför är din lön för låg enligt dig? Vad är målet med en högre lön? Tror du verkligen att livet hade blivit så mycket bättre med en högre lön?
Senast redigerad av BoxInBag 2021-11-06 kl. 13:13.
Citera
2021-11-06, 13:16
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Jobba med något du tycker är intressant och trivs med istället för att fokusera på lönen.

Varför är din lön för låg enligt dig? Vad är målet med en högre lön? Tror du verkligen att livet hade blivit så mycket bättre med en högre lön?

Har en idé av att livet blir enklare med en bättre lön samt lite attraktivare att eventuellt partna upp med. Känner mig som ett litet barn.
Citera
2021-11-06, 14:18
Medlem
Lönen verkar vara ok

Så här ser fakta ut
Medellön i Sverige 2020/2021
Län Medellön
Riket 326 029

Länk : https://buffert.se/loner-i-sverige/

Så på de hela ok lön bli glad istället jobba med de mörka
Citera
2021-11-06, 15:31
Du ska bara vara jävligt glad att du har ett jobb och hälsan att klara av det... testa lev på 10k per månad som sjukpensionär så skulle du nog hålla käft sen..

lär dig uppskatta det du har för fan.
Citera
2021-11-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Du ska bara vara jävligt glad att du har ett jobb och hälsan att klara av det... testa lev på 10k per månad som sjukpensionär så skulle du nog hålla käft sen..

lär dig uppskatta det du har för fan.

''To settle for less than what you're capable of'' är inte ett vinande koncept. Hade jag haft hans lön skulle jag mått sjukt kasst.

Ja, det är synd om sjukpensionärer men de flesta äter ju som skit och kan inget om hälsa, så inte så konstigt.

Krävs knappt någon ansträngning för att få en hygglig tillvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in