2021-11-05, 02:18
Jag är 31 och har en lön på 24.500:- och det är det enda jag lyckas få vad jag än söker. Jag har tänkt att höja min inkomst med utbildning vad skulle ni rekommendera? Har funderat både på VVS och socionom men inget lockar längre då jag är deprimerad. När jag var ung så hade jag drömmar om psykolog osv men har inga ambitioner att studera i över 5 år för att nå dit tyvärr. Råd uppskattas
Citera
2021-11-05, 02:51
Medlem
Tycker du borde prioriterar din depression först. Ett tips är att testa på nya saker, vare sig det gäller hobby eller jobb. Läs bara någon kurs inom psykologi, eller låna några böcker då du verkar ha ett intresse. Du måste inte hoppa på en 5 års utbildning. Kanske ta någon kortare utbildning inom nåt annat och tjäna mer, samtidigt som du lär dig nya saker på fritiden.
Citera
2021-11-05, 03:50
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Jag är 31 och har en lön på 24.500:- och det är det enda jag lyckas få vad jag än söker. Jag har tänkt att höja min inkomst med utbildning vad skulle ni rekommendera? Har funderat både på VVS och socionom men inget lockar längre då jag är deprimerad. När jag var ung så hade jag drömmar om psykolog osv men har inga ambitioner att studera i över 5 år för att nå dit tyvärr. Råd uppskattas

oskattat? vad får du ut efter skatt?
Citera
2021-11-05, 04:09
Medlem
spermaoffrets avatar
Du är inte gammal heller.

Men har du depression så ta tag i det.

Kan ju också vara så att du behöver hitta nåt att nörda in dig på. Något som du tycker är intressant och är nyfiken på.

Det kan bli ny karriär framöver. Fan 30-40 är prime. Men även 40-50 på andra plan.

Du får skola om dig och ta dig vidare bort från det du knegar med nu.

Jobbiga är ju att förändringar tar många år. Men det kan du fixa!

Vill du jobba med att fixa och felsöka praktiska grejer eller samma fast med människor?
Senast redigerad av spermaoffret 2021-11-05 kl. 04:12.
Citera
2021-11-05, 04:33
Medlem
Känner igen mig i detta. Depression är skit, försök att ta hjälp även om det känns konstigt. Är 33 och mår bara sämre, kan inte heller plugga för hyran är för hög m.m.

Kolla yrkesutbildningar m.m.
Citera
2021-11-05, 05:33
Medlem
Fixa din depression och utbilda dig till lokförare, tar ett år ungefär. 36500.
Citera
2021-11-05, 05:53
Medlem
Pope666s avatar
Bli mjölk eller havrebonde så blir du rik. alla vill ha havre!

Du kommer bli förmögen och kan använda de där 24 500 kr för att köpa porr bara.
Citera
2021-11-05, 06:31
Medlem
killawifes avatar
Du får jobba där man har OB. På mitt förra jobb var lönen också bara 24500:- för heltid men med helger och kvällstid så blev den istället 32000:-.
Många arbeten har även skiftjobb. Det ger också extra lön.
Det finns dock en del nackdelar med både dessa typerna av jobb och det är detta man får betalt för.
Citera
2021-11-05, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Du får jobba där man har OB. På mitt förra jobb var lönen också bara 24500:- för heltid men med helger och kvällstid så blev den istället 32000:-.
Många arbeten har även skiftjobb. Det ger också extra lön.
Det finns dock en del nackdelar med både dessa typerna av jobb och det är detta man får betalt för.
Ser ingen fördel med att ha dålig grundlön och bra OB. Skulle du tex bli sjuk och få sjuklön så är den räknat på 24500kr och inte 32000kr alltså skulle man som vuxen inte haft råd att vara sjuk.
Citera
2021-11-05, 07:03
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Hej

Köp böcker och gå kurser i kbt och psykologi.

Inte en hel utbildning bara en bok och en kurs här och där.

Studera en timme om dagen.
Som en hobby.

Bota alla stackars människor på flashback med psykisk ohälsa.

Sen kommer du få jobb vartsomhelst som psykolog eftersom du har kommit på metoder som faktiskt fungerar

Du behövs definitivt i nya Sverige där hälften av befolkningen har psykisk ohälsa.

Även om du inte får jobb som psykolog har du fått ett fantastiskt fritidsintresse där du faktiskt får hjälpa människor på riktigt.

Det kommer skänka dig mer lycka i livet än pengar någonsin kommer ge.

Du kommer kanske inte ha mer pengar.

Men du kommer vara fullständigt lycklig livet ut

Lycka till nu
Citera
2021-11-05, 07:04
Medlem
Det viktiga i din berättelse är inte lönen, utan att du är deprimerad.

Sök terapi hos landstinget och bekämpa depressionen. Därefter kan du möjligen försöka höja din lön om du tycker det är så viktigt.
Citera
2021-11-05, 07:12
Bannlyst
Citat:

Är 24 500 så låg lön då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in