Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-06, 00:34
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Tillåt mig att tvivla att du kan tjäna 100k/mån på att köra andras skräp genom olika appar.

Svart då eller? För vitt så ska du ju fakturera 180-200k vilket, om du jobbar heltid, blir över 1000kr/Tim med 100% debiteringsgrad (ingen spilltid) Vem betalar det?

Allt är möjligt. Räkna lågt med 600 kr per uppdrag, 6 uppdrag om dagen, 30 dagar, över 100k. Lite fler uppdrag behövs om du vill räkna med arbetsgivaravgifter osv.
Citera
2021-11-06, 03:22
Medlem
Mandingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Många bra råd, med reservatoin på den om facket.

BTW, när jag var 31 låg lönen på 18500:- och även fast jag visste att det var i underkant gillade jag läget.

beror kanske på vilket fack man är med i, i mitt fall världens vekaste förening som inte lyfter ett finger för sina medlemmar, men väl för icke medlemmar som jobbar svart i branschen, arbetskraftsimport som sänker lönerna och papperslösas rätt till bidrag när de inte skött sitt enkla svartjobb...

tjänade mer när jag var 31, men i en jävla slitposition, nu gör jag vad jag ska och är utbildad till, inte andras jobb...
Citera
2021-11-06, 06:28
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag har gått från att 2012 ha 18500 kronor i lön till att idag ha runt 60k, utan utbildning. Jag skulle säga att det handlar om att jobba oerhört hårt i början och ta sig upp till en chefsposition inom yrket du valt.

När du sen har gjort det, byter du jobb var 1-2 år och varje gång du byter jobb förhandlar du upp lönen.

Det handlar om att jobba hårt i början, visa framfötterna och nå en hög position inom företaget du jobbar för. Sen blir allting lättare, du måste inte jobba lika hårt, men när du väl gör uppgifter som syns, då måste du vara smart och göra dem jävligt bra.

Det är när man sen byter arbetsplats man kan göra de stora lönehoppen. Jag gick från 30, till 35, till 44 och nu till 61 på mina senaste byten.

Det är mer pengar än jag någonsin trodde jag skulle tjäna. Sen är det lite olika tjänster och roller visserligen, men de spiller över på varandra.

Jag känner inte att jag jobbat överdriver hårt heller de senaste 5 åren iallafall, utan det blir bara lättare och lättare.

Aj då, har du inte kommit längre i lönekarriären? Jag hoppas du inte klivit över 35 bast ännu, då får du nog lägga på ett kol om du ska leva upp till din egenbeskrivna storhet. Svaret ligger nog i din text, att du inte jobbar så hårt.

Den relevanta fråga är dock vad din text tillför TS? Verkar mer som att du ville dra en runk när du äntligen fick ett tillfälle att förtälja din lön för någon långt under dig. Patetiskt
Citera
2021-11-06, 07:28
Har svårt att tro att jag kan ”jobba upp” mig så mycket mer med bara gymnasiekompetens. Har nog insett att studier ”is a must”. Men vad… :/

Det är fan bullshit jag vill plugga när jag var 22 men sket i det. Go to school kids!
Citera
2021-11-06, 08:34
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Varför vill du ha högre lön? Behövs det pga dyrt leverne eller jämför du dig bara med andra?

Jag vill ha en högre levnadsstandard. Kunna köpa mig ett hus osv. Inget skrytbygge men tänk dig en liten gård på landet, det hade varit fint.
Citera
2021-11-06, 08:36
Citat:
Ursprungligen postat av Journalistkopian
Det funderar jag också. Läste igenom alla TS inlägg och förstår inte riktigt varför han värdesätter en hög lön så mycket. Ska man skaffa barn som han vill i framtiden är det en fördel att tjäna lite, men samtidigt, är man två brukar det inte vara några större problem.

Det är sant. Det handlar mer om en trygghetskänsla egentligen. Att kunna sova lite lättare om nätterna då man vet att jag inte behöver vända på varje krona för att eventuella ungar ska få en bra tillvaro osv.
Citera
2021-11-06, 08:39
Medlem
rtyuios avatar
Bara börja plugga din late fan....sista chansen.
Annars starta eget eller vinn på lotto.
Citera
2021-11-06, 08:53
Medlem
Ta tag i din depression, om du känner att den är djup så sök professionell hjälp. Du bör också släppa det förflutna, det är där tyvärr många stannar vid. Alla går igenom tuffa och vilsna perioder i sitt liv. Börja sök efter utbildningar och kolla vad som finns så du hittar det som intresserar dig.
Citera
2021-11-06, 10:06
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Bara börja plugga din late fan....sista chansen.
Annars starta eget eller vinn på lotto.
Och vad gör du själv med ditt liv? Inspirera mig
Citera
2021-11-06, 10:44
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Jag är 31 och har en lön på 24.500:- och det är det enda jag lyckas få vad jag än söker. Jag har tänkt att höja min inkomst med utbildning vad skulle ni rekommendera? Har funderat både på VVS och socionom men inget lockar längre då jag är deprimerad. När jag var ung så hade jag drömmar om psykolog osv men har inga ambitioner att studera i över 5 år för att nå dit tyvärr. Råd uppskattas

Har kompisar som gått någon vuxen utbildning innom vvs. Va några år sedan men dom har bra lön nu.
Gör något nytt så kanske du kommer ur din depression 👍
Citera
2021-11-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Och vad gör du själv med ditt liv? Inspirera mig

Vad har du för grundutbildning från gymnasiet om jag får fråga?
Citera
2021-11-06, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vad har du för grundutbildning från gymnasiet om jag får fråga?

Vill inte skriva för att ”outa” mig då den är så small och inte finns kvar längre för att det inte finns någon arbetsmarknad. Men tänk dig typ ”sy-gymnasiet” den nivån.

Men man läser ju vanliga ämnen som engelska, matte, samhällskunskap osv som alla andra ämnen. Men yrket man lärde sig är inte riktigt relevant.

Jag ska väl inte vara för hård mot mig själv då jag lidit mycket av ohälsa och har liksom kämpat mig genom vuxen livet och mår faktiskt rätt bra idag och är stressfri. Men all den ohälsan har skapat mig ett liv jag egentligen inte önskar men har hamnat där jag har hamnar. Som många andra såklart, men nu när jag mår bra så funderar jag på att man kanske skulle göra ett nytt försök
Senast redigerad av Stalpsih 2021-11-06 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in