2021-11-05, 17:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"6. Sen vänder vindarna och HD är otrogen med en gift karl. HD har blivit en älskarinna. Båda fortsätter sin otrohet och ljuger hej vilt.

7. HD tar ut skilsmässa, flyttar. Båda fortsätter samma hjulspår. Ljuger för varann om sexpartners, misstror och snokar men umgås intensivt och skriver pluttiga sms."

Som du ser så är de samma skrot och korn och att hämnas på den nivån och bete sig som förövaren själv (ergo: den otrogna SD) är knappast en bra lösning.
Att bli nåt som man själv utsatts för.
Hade JS varit en språngbräda vore det begripligt. Vilket han väl trodde via skilsmässa, ordval pojkvänsaspirant och inbillade sig att de stod varandra som närmast i maj.

Då är snarare HD i full färd att kärleksbomba SD innan mordet.
Det är ruttet så det förslår år ut och år in.
Långt innan LW kom in i bilden
och långt efter att hon mördats.

Vi vet inget som tyder på att HD var "rutten" innan LW kom in i bilden. Hon var sjuk! Du verkar förakta människor som är psykiskt sjuka.
Citera
2021-11-05, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vi vet inget som tyder på att HD var "rutten" innan LW kom in i bilden. Hon var sjuk! Du verkar förakta människor som är psykiskt sjuka.
Vad svamlar du om?
Jag beskriver hur SD var otrogen innan och fortsättningsvis att HD beter sig likadant - ruttet äktenskap - samt att hon fortsätter ligga med två män efter mordet.
Då har hon inte ens psykisk sjuk i den kalibern att skylla på - om du nu vill åberopa det.

För övrigt har jag haft förståelse för HD då hon är sjuk och han bedrar och kan manipulera henne.
Sen har jag ingen förståelse alls för hennes beteende.
Citera
2021-11-05, 19:41
Medlem
Citat:
"6. Sen vänder vindarna och HD är otrogen med en gift karl. HD har blivit en älskarinna. Båda fortsätter sin otrohet och ljuger hej vilt.

7. HD tar ut skilsmässa, flyttar. Båda fortsätter samma hjulspår. Ljuger för varann om sexpartners, misstror och snokar men umgås intensivt och skriver pluttiga sms."

Som du ser så är de samma skrot och korn och att hämnas på den nivån och bete sig som förövaren själv (ergo: den otrogna SD) är knappast en bra lösning.
Att bli nåt som man själv utsatts för.
Hade JS varit en språngbräda vore det begripligt. Vilket han väl trodde via skilsmässa, ordval pojkvänsaspirant och inbillade sig att de stod varandra som närmast i maj.

Då är snarare HD i full färd att kärleksbomba SD innan mordet.
Det är ruttet så det förslår år ut och år in.
Långt innan LW kom in i bilden och långt efter att hon mördats.

Det här är det som bekymrar även mig. Varför ge igen på märkliga sätt såsom otrohet och t.o.m mord? Svårt att tro att det handlar om annat än att HD gör just en copycat. Var HD så rädd att det skulle bli SD och Lena efter skilsmässan? Jag tror det och det är iofs inte särskilt märkligt att tänka så. Många känslor är inblandade.

Många svikna personer tänker nog så, men hur många går från känsla till handling, utan att passera en viktig bit "sätt att hämnas" på SD (och Lena) och tankegodset som fattas här.

"Hoppas den jäveln dör eller försvinner. Flyttar eller håller truten" Det är väl så det borde gå till, men ibland räcker inte detta och ytterst obehagliga tankar och tendenser dyker upp. Med två känslomässiga kymplingar vid rodret kan det uppenbarligen hända sånt här.
Citera
2021-11-05, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det här är det som bekymrar även mig. Varför ge igen på märkliga sätt såsom otrohet och t.o.m mord? Svårt att tro att det handlar om annat än att HD gör just en copycat. Var HD så rädd att det skulle bli SD och Lena efter skilsmässan? Jag tror det och det är iofs inte särskilt märkligt att tänka så. Många känslor är inblandade.

Många svikna personer tänker nog så, men hur många går från känsla till handling, utan att passera en viktig bit "sätt att hämnas" på SD (och Lena) och tankegodset som fattas här.

"Hoppas den jäveln dör eller försvinner. Flyttar eller håller truten" Det är väl så det borde gå till, men ibland räcker inte detta och ytterst obehagliga tankar och tendenser dyker upp. Med två känslomässiga kymplingar vid rodret kan det uppenbarligen hända sånt här.
Ja, det tror jag också.
På bas av det JS säger, och till trots att bluffen HD försöker framställa sig som storsint och ädel i förhör:
Det värsta vore om LW och SD blev ett par.
För att hon hatar LW.

Varav jag ser det som egocentrerat revirtänkande utifrån barnen som hon åberopar i tid och tid och skiter i när hon borde vara närvarande.
Giga hägrar mer än oroliga barn om SD stoppas, jaga burkar och sova hos JS är viktigare när barnens far häktas.

Påminner om en mer diffus version av Möller.
Hon drog mamma/barnkortet och i nästa andetag struntade hon blankt i dem.
Pseudoempati.
Citera
2021-11-05, 20:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Vad svamlar du om?
Jag beskriver hur SD var otrogen innan och fortsättningsvis att HD beter sig likadant - ruttet äktenskap - samt att hon fortsätter ligga med två män efter mordet.
Då har hon inte ens psykisk sjuk i den kalibern att skylla på - om du nu vill åberopa det.

För övrigt har jag haft förståelse för HD då hon är sjuk och han bedrar och kan manipulera henne.
Sen har jag ingen förståelse alls för hennes beteende.

Från början av tråden har älskarinnorna i tråden hävdat att det inte går att "stjäla" en man som är i ett bra äktenskap. Om det är sant så gäller det väl även JS, antar jag.

HD gjorde inget ruttet, som vi vet om, förrän hösten -17.
Citera
2021-11-05, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Från början av tråden har älskarinnorna i tråden hävdat att det inte går att "stjäla" en man som är i ett bra äktenskap. Om det är sant så gäller det väl även JS, antar jag.

Vet inte vad "från början av tråden" betyder.

JS är också otrogen älskare.

Skillnaden är att han hatar inte och förfasas som HD gör över LW.
- och förvandlas till en älskarinna och snor en gift man själv.
Citera
2021-11-05, 20:27
Medlem
develis avatar
Citat:
[spoiler]Nej, du tycker väl att det är bättre att blunda för sanningen och hitta på sagor om hur perfekt allt var?

Jag tycker synd om hennes föräldrar och barn för att de hade en sådan subba till dotter/mamma men det är inte mitt fel. Det borde LW ha tänkt på medan hon levde.

Hon borde inte ha sparat på konversationer där hon snackade skit om sina föräldrar. Det kan inte ha varit roligt för dem att få läsa.

Hon borde inte ha sparat alla sexchattar. Det kan inte vara roligt för barnen att vem som helst kan läsa dem. Eller alla exempel på när hon valt GC och älskare före barnen.

Det är en varning till oss alla att inte spara på något som vi inte vill att våra anhöriga ska få veta den dagen vi dör.
Du är så enögd att det är rent fascinerande.
Noll koll att du skenhelig med en rejäl skopa kognitivt bias.

Dölj noga inför anhöriga?
Snacka om att vilja upprätthålla fasader in absurdum... till och med bortom döden.
Försök till perfektion med rena skitargumenten om att själv inte vilja framställas i bättre dager.

Du har ingen aning när du pratar mot dig själv.

Kommer kontra med i huvudsak HD varenda gång du ger dig på LW med skeva argument. Eftersom du främst tar HDs parti som offer för LW.

HD borde väl ha raderat sitt ett grova sexsnack med JS - det är rena porren på viber.
Eftersom hon raderar för barnens skull så borde väl detta i högsta grad ha raderats - snarare än stor del den 13 maj efter sin kärleksweekend och tiden efter mordet 14-16 maj?

Är det några som lämnar barnen så är det SD och HD för att resa och ta burkar.
Uppgiften om att HD ville ha egen lgh för att slippa barnen skulle inte förvåna mig.

Om SD skulle fastna i tullen så skulle hon fortsätta på giga. Att det skulle innebära oro för barnen tycks hon inte ha skänkt en tanke.

Hon valde GC och JS då deras far anhölls och häktades. Gissar barnen var lika oroliga som då han var på första förhör.

Att GC tar för stor del även i LWs liv råder ingen tvekan men nån subba är hon inte.
Inte ens HD även om hon inte vinner VM i föräldraskap.
Inte ens HD skulle vara ansvarig om hon mördats som älskarinna.

Du har en extremt skev syn på din egen roll som moralpredikant, en rejäl störning som kokar ner i pseudomoral.
Citera
2021-11-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag också.
På bas av det JS säger, och till trots att bluffen HD försöker framställa sig som storsint och ädel i förhör:
Det värsta vore om LW och SD blev ett par.
För att hon hatar LW.

Varav jag ser det som egocentrerat revirtänkande utifrån barnen som hon åberopar i tid och tid och skiter i när hon borde vara närvarande.
Giga hägrar mer än oroliga barn om SD stoppas, jaga burkar och sova hos JS är viktigare när barnens far häktas.

Påminner om en mer diffus version av Möller.
Hon drog mamma/barnkortet och i nästa andetag struntade hon blankt i dem.
Pseudoempati.

HD hade kunnat trösta sig med att inte ens ett öppet förhållande mellan Lena och SD skulle ha hållit särskilt länge. Tippar på mindre än 1 år. Om ens det. Snarare mindre än ett halvår.

När jag tänker på Möller så ringer hennes ord "baaarna" och bullbak i mina öron. Det var liksom hennes grej som hon alltid drog upp.

Undrar just hur alla hennes barn mår efter att ha en mördare till mamma, som var delaktig i mordet på både deras morfar, mordförsöket på mormor och (troligen) även mordet på de yngstas pappa.
Citera
2021-11-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HD hade kunnat trösta sig med att inte ens ett öppet förhållande mellan Lena och SD skulle ha hållit särskilt länge. Tippar på mindre än 1 år. Om ens det. Snarare mindre än ett halvår.

När jag tänker på Möller så ringer hennes ord "baaarna" och bullbak i mina öron. Det var liksom hennes grej som hon alltid drog upp.

Undrar just hur alla hennes barn mår efter att ha en mördare till mamma, som var delaktig i mordet på både deras morfar, mordförsöket på mormor och (troligen) även mordet på de yngstas pappa.
Tror inte det hållit ett år. Mycket mindre än så. Smygandet och hemligheterna, att inte få tillgång till varandra jämt, är ju det som är spännande, tändande, roligt. Tror de hade tröttnat otroligt snabbt på varandra.
Citera
2021-11-06, 09:49
Medlem
Citat:

Det som Queen of Ice säger i förhör är att hon varit intim med andra män före, under och efter äktenskapet med Steffe. Hennes ord om "före" innebär att Fiskegubben inte kan ha varit den första och enda snubben hon haft vid sidan om. Kanske hon och Steffe hade en ö k om att få prova andra så länge inga känslor var inblandade? Om inte måste det blivit flera överraskningar för Steffe när han läste FUP i häktet. Han verkade ju tro att han var ensam betäckare på sina kvinnor.
Citera
2021-11-06, 10:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det som Queen of Ice säger i förhör är att hon varit intim med andra män före, under och efter äktenskapet med Steffe. Hennes ord om "före" innebär att Fiskegubben inte kan ha varit den första och enda snubben hon haft vid sidan om. Kanske hon och Steffe hade en ö k om att få prova andra så länge inga känslor var inblandade? Om inte måste det blivit flera överraskningar för Steffe när han läste FUP i häktet. Han verkade ju tro att han var ensam betäckare på sina kvinnor.

Jag vet att du också hatar HD men tråden handlar om mordet på LW.
Citera
2021-11-06, 11:45
Medlem
Citat:
Jag vet att du också hatar HD men tråden handlar om mordet på LW.
Just det. Om mordet. Inte gudsbenådad kristenhet och dumheter att LW får skylla sig själv. Håll gärna det i tanken så kanske t o m du begriper till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in