2021-11-05, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Rädd för de också. Vad gällande livsstil så vill jag inte påstå dålig leverne..

Styrketränar 3-5 dagar i veckan, 2 pass kondition. En kost på plats i mitt tycke. Går varken upp eller ner. Sömnen är minst 8 timmar oftast 9-10.

Annat som stress, relationer, jobb mm tycks vara på sin plats. Men vad vet jag, kanske tappat verklighetsförankringen

Du behöver inte vara rädd det är klubbat redan att du får ej varken nebido eller gel. Dricker du mycket alkohol,andra mediciner,narkotika? är du vegeterian?
Citera
2021-11-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Du behöver inte vara rädd det är klubbat redan att du får ej varken nebido eller gel. Dricker du mycket alkohol,andra mediciner,narkotika? är du vegeterian?

Inget av ovanstående. Kanske läge att börja..
Citera
2021-11-05, 23:48
Bannlyst
Citat:
Inget av ovanstående. Kanske läge att börja..

När kurade du senast? vad tog du, samt mg och kurens längd?
Citera
2021-11-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
När kurade du senast? vad tog du, samt mg och kurens längd?
3-4 år sedan, första kuren där o då var tanken en dbol only.. Ja du hör själv. 40/50 var planen men avbröt efter 20 dagar. Inte rört något sedan dess.
Citera
2021-11-06, 01:41
Bannlyst
Citat:
3-4 år sedan, första kuren där o då var tanken en dbol only.. Ja du hör själv. 40/50 var planen men avbröt efter 20 dagar. Inte rört något sedan dess.

Du har inte testobrist i vilket fall som helst dina värden är ok och dina shbg nivåer är mer än bra.
Citera
2021-11-06, 10:00
Medlem
Citat:
Halloj igen på er, remitterad till endokrin och tog nya prover inför detta.

Det hela resulterade i:
Testosteron: 12.5 nmol (högsta jag mätt hittills känns ju typiskt.)

Shbg: 14.6.

Testo/SHBGkvot: 0.85

Östradiol: 213 detta var mitt första östradiol test. Men utifrån både referens och lite läsning så är förstår jag det är ganska högt.

Missade hela grejen med fastan innan provet då jag gick i min egna värld.

Är lite smått bekymrad över att få kalla handen nu när testo för första gången överstigit 10nmol.

Är min rädsla rättfärdigad?

Som tidigare nämnt är jag fortfarande håglös, orkeslös, blodvallningar, irriterad, ont i kropp, koncentrationssvårigheter, gynekomasti mm.

Kan jag referera till tidigare prover?

/Pingu
Det är i stort sett Östrot som styr din Testo nivå ,förutsatt att hypofysen och bollarna fungerar. du ser ut att aromatisera i hög grad därmed får du lägre T-nivå . sikta på att minska östrot så kommer dina T nivåer att öka.
Citera
2021-11-06, 11:17
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det beror på om du menar ful-trt som många förespråkar här i tråden eller om du menar trt av läkare ordinerat.

främst läkare men även vad folk som kör själva(ful-trt).
Bara man skriver ut vad man avser.
Citera
2021-11-06, 11:19
Medlem
tnems avatar
Citat:

Det hela resulterade i:

Östradiol: 213 detta var mitt första östradiol test. Men utifrån både referens och lite läsning så är förstår jag det är ganska högt.

Är lite smått bekymrad över att få kalla handen nu när testo för första gången överstigit 10nmol.

Som tidigare nämnt är jag fortfarande håglös, orkeslös, blodvallningar, irriterad, ont i kropp, koncentrationssvårigheter, gynekomasti mm.

/Pingu

Du har bara gått till den statliga-vården?
inte någon privat klinik typ re-well, ekenhälsan mm som verkar kolla på mer än bara testo-värdet.
Citera
2021-11-07, 10:24
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Det hela resulterade i:

/Pingu

Gå till en privat klinik som kollar på mer än siffrorna, så kan det lösa sig och du kan få mer än en klubba som bodyfat påstår
Citera
2021-11-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Du har bara gått till den statliga-vården?
inte någon privat klinik typ re-well, ekenhälsan mm som verkar kolla på mer än bara testo-värdet.
Nej, endast primärvården hittills. Får se vad som sägs nu i veckan hos endokrin. Kommer uppdatera asap.

Annars är alternativet privat.
Citera
2021-11-07, 13:01
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Nej, endast primärvården hittills. Får se vad som sägs nu i veckan hos endokrin. Kommer uppdatera asap.

Annars är alternativet privat.

Gå privat så får du hjälp, bodyfass har ingen aning om vad han pratar om, dina värden ligger i gråzon och du har stor chans till trt
Citera
2021-11-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Gå privat så får du hjälp, bodyfass har ingen aning om vad han pratar om, dina värden ligger i gråzon och du har stor chans till trt

Ja lutar verkligen åt det hållet. Men först vill jag se vad de säger hos endokrin.. Kanske kan man ha turen med en förstående läkare .

Men annars får det bli rewell eller eken..
Hur ser de på ålder?

Bör ju anses som hyfsat ung (under 30)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in