2021-11-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Du behöver även titta dina shbg nivåer för att avgöra det hela. Att du känner dig hängig och trött kan vara pga hundra andra saker som tex sömnbrist, sömnapné, vitaminbrist, depression, ev andra mediciner och narkotika. Allt har inte med testo att göra ni dumma idioter när ska ni lära er.

Det finns hundra andra sjukdomar som kan ge exakt liknande symtomer som testobrist men att ha 20nmol i testo och ändå skylla sina problem på testo då är man komplett mongo.

Haha det var ord och inga visor Nu har jag inte skyllt nåt på något, utan tog test för att se. Är 39 bast, verkar som mitt Werlabs-test inte hade dom markörerna för testo. Men om jag tolkar dig rätt är det bortkastade pengar för ännu ett test för att även få se SHBG om jag har 20nmol?

Blodvärde inom referens men åt det låga hållet men höga ferritinnivåer. D-vitamin likaså.

Pundar ej o är inte deppig. Tränar kontinuerligt o loggar minst 8h sömn per natt (därav tycker jag min pigghet borde va högre).
Senast redigerad av MorbidaKatten 2021-11-03 kl. 18:23.
Citera
2021-11-03, 18:29
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShockingBlues
Så att hoppa på test 150mg/ml är inte nödvändigt? Fick det svaret på ett annat forum att jag borde börja cruisa.

Bara att du tror att dosering per ml är relevant gör att man förstår att du *absolut inte* ska göra det.
Citera
2021-11-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Bara att du tror att dosering per ml är relevant gör att man förstår att du *absolut inte* ska göra det.

Haha ja jag menade såklart 150mg.

Har dom vanliga låg-t problemen därför jag undrar om det är värt o se om låg T har varit mitt problem. Vissa säger att 14 nmol är riktigt lågt medans du och en till tycker att det är normalt. Lite av en djungel är det ju.
Citera
2021-11-03, 18:42
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbidaKatten
Haha det var ord och inga visor Nu har jag inte skyllt nåt på något, utan tog test för att se. Är 39 bast, verkar som mitt Werlabs-test inte hade dom markörerna för testo. Men om jag tolkar dig rätt är det bortkastade pengar för ännu ett test för att även få se SHBG om jag har 20nmol?

Blodvärde inom referens men åt det låga hållet men höga ferritinnivåer. D-vitamin likaså.

Pundar ej o är inte deppig. Tränar kontinuerligt o loggar minst 8h sömn per natt (därav tycker jag min pigghet borde va högre).

"minst 8h sömn per natt"

Snarkar du, har du sömnapné?

https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/andningssvarigheter-och-andningsuppehall/obstruktiv-somnapne/
Citera
2021-11-03, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorbidaKatten

Det är aldrig bortkastade pengar om man investerar på sin hälsa, det är bra att veta vilka värden man har. Som sagt din trötthet kan bero på 200 olika saker och Flashback är inte vårdcentralen jag har ingen lab eller magiskt utrustning som kan mäta dina problem via ett skärm. Gå till din lokala vårdcentral och undersök dig. Du lider inte av testosteron iaf du har snarare mycket bra värden.
Citera
2021-11-04, 06:47
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShockingBlues
Haha ja jag menade såklart 150mg.

Har dom vanliga låg-t problemen därför jag undrar om det är värt o se om låg T har varit mitt problem. Vissa säger att 14 nmol är riktigt lågt medans du och en till tycker att det är normalt. Lite av en djungel är det ju.

Du menar alltså 150 mg i veckan, en standard TRT alltså.

14 nmol/l är lågt, men normalt.

Du är bara 26, vill du verkligen trycka smutsig UG-olja resten av livet, vecka ut och vecka in? Ibland får du överdoserat, ibland underdoserat = problem. Tungmetaller i UG-oljorna = problem.

Mitt råd är att avvakta. Gör alla livsförändringar du kan för att öka ditt naturliga testosteron. Blir det bara sämre, gör en komplett utredning.

Kliver du på en kur/TRT kommer du må som en kung i början, men efter en tid planar det ut.
Citera
2021-11-04, 09:09
Medlem
tnems avatar
Vilka nivåer siktar man på vid TRT(Mätt i blodet)?
Citera
2021-11-05, 09:06
Medlem
Letsgethuges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Det får man inte reda på förrän i samband med läkarbesöket, av någon anledning.

Testo låg runt 11 för ca ett halvår sedan och jag gissar att det i alla fall inte är högre den här gången.

Vilken läkare har du bokat videosamtalet med?
Citera
2021-11-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Vilka nivåer siktar man på vid TRT(Mätt i blodet)?

Det beror på om du menar ful-trt som många förespråkar här i tråden eller om du menar trt av läkare ordinerat.
Citera
2021-11-05, 22:32
Medlem
Halloj igen på er, remitterad till endokrin och tog nya prover inför detta.

Det hela resulterade i:
Testosteron: 12.5 nmol (högsta jag mätt hittills känns ju typiskt.)

Shbg: 14.6.

Testo/SHBGkvot: 0.85

Östradiol: 213 detta var mitt första östradiol test. Men utifrån både referens och lite läsning så är förstår jag det är ganska högt.

Missade hela grejen med fastan innan provet då jag gick i min egna värld.

Är lite smått bekymrad över att få kalla handen nu när testo för första gången överstigit 10nmol.

Är min rädsla rättfärdigad?

Som tidigare nämnt är jag fortfarande håglös, orkeslös, blodvallningar, irriterad, ont i kropp, koncentrationssvårigheter, gynekomasti mm.

Kan jag referera till tidigare prover?

/Pingu
Citera
2021-11-05, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Halloj igen på er, remitterad till endokrin och tog nya prover inför detta.

Det hela resulterade i:
Testosteron: 12.5 nmol (högsta jag mätt hittills känns ju typiskt.)

Shbg: 14.6.

Testo/SHBGkvot: 0.85

Östradiol: 213 detta var mitt första östradiol test. Men utifrån både referens och lite läsning så är förstår jag det är ganska högt.

Missade hela grejen med fastan innan provet då jag gick i min egna värld.

Är lite smått bekymrad över att få kalla handen nu när testo för första gången överstigit 10nmol.

Är min rädsla rättfärdigad?

Som tidigare nämnt är jag fortfarande håglös, orkeslös, blodvallningar, irriterad, ont i kropp, koncentrationssvårigheter, gynekomasti mm.

Kan jag referera till tidigare prover?

/Pingu

Med dom värderna ger läkaren i bästa fall en klubba till dig som tröst. Det är mao kört för dig Symtomerna som du nämner här ovan kan bero på 200 olika saker ex dålig livstil o kost. Östro är lite högt men det ändrar ingenting, dom ger dig lite tips om koständring.
Senast redigerad av bodyfass 2021-11-05 kl. 23:05.
Citera
2021-11-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Med dom värderna ger läkaren i bästa fall en klubba till dig som tröst. Det är mao kört för dig Symtomerna som du nämner här ovan kan bero på 200 olika saker ex dålig livstil o kost.

Rädd för de också. Vad gällande livsstil så vill jag inte påstå dålig leverne..

Styrketränar 3-5 dagar i veckan, 2 pass kondition. En kost på plats i mitt tycke. Går varken upp eller ner. Sömnen är minst 8 timmar oftast 9-10.

Annat som stress, relationer, jobb mm tycks vara på sin plats. Men vad vet jag, kanske tappat verklighetsförankringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in