2021-11-05, 23:43
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja jag brukar lusläsa bara men för trådens skull så försöker jag (så gott jag kan) att inte driva på onödiga diskussioner, men att diskutera med dessa 2 individer är ju verkligen som att äta gift och hoppas att den andre dör av det, en sorts cancer för denna tråd.

Om vi ska gå in på en seriösare diskussion (och när jag ändå fick en känga för att prata mot just arsenal) så måste jag ändå medge att just Arsenal ser ruskigt intressanta ut just nu. Bra form på dem.

Det är väldigt mycket svårare att inte driva på eller drivas med i onödiga diskussioner när man har ett par järn innanför västen har jag märkt Blir lätt att man inte tänker till riktigt på samma sätt då. Alkolås på Flashback nån? Kan nog inte ge en bättre beskrivning av dom individerna än vad du gjorde där hehe.

Bra där Jo, man får väl säga att det känns lite bättre nu än i augusti Om vi får fortsätta med samma manskap vi haft på slutet så kan nog bli bra det här. Är fortfarande skeptisk till Arteta i det långa loppet dock.

Watford hemma på söndag bör vara 3 nya pinnar och sen är det uppehåll. Efter det väntar Liverpool på Anfield. Det är väl nånstans där man får ett riktigt kvitto på om laget är på allvar eller ej. En bra insats där och man kan hoppas. Behöver nödvändigtvis inte sluta med poäng. Läste att Firmino blir borta ett tag? Blir väl Jota som ersätter antar jag.
Citera
2021-11-06, 08:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Härligt bidrag gubben, Arsenalsupportrar här inne håller riktigt hög klass, precis som laget sitt.

Ja, det var onödigt. Irritation som byggts upp av allt tramsande i denna annars utmärkta tråd. Skulle ha ignorerat, som jag brukar göra. Ska inte sänka mig till deras nivå igen.

Nu ser vi fram emot Manchesterderbyt! Förväntar mig att Maguire/Shaw krockar minst två gånger och att det leder till mål!
Citera
2021-11-06, 09:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är väl till viss del sant, jag gissar här men det känns som att Arsenal globalt sett är större när det kommer till popularitet, jag kan dock ha helt fel här. Men inte kan väl spurs vara så extremt långt efter ändå? Räknar man i enbart popularitet så bör väl manchester United vara i top tre med pool och chelsea? Sen city följt av arsenal och spurs (i denna ordning).
Ja, Arsenal är mkt, mkt större både i England och globalt än vad Man City är. AFC är även den största, mest populära fotbollsklubben i London.

Man United, Arsenal och Liverpool är de tre mest populära, mest globala fotbollsklubbarna i UK.
Citera
2021-11-06, 09:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Blir intressant med Manchesterderbyt senare i dag Dock så tror jag City kommer att köra lekstuga med United.
Citera
2021-11-06, 10:07
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Blir intressant med Manchesterderbyt senare i dag Dock så tror jag City kommer att köra lekstuga med United.

Samtidigt så brukar ju Peps City passa Oles United som en hand i handsken. Jag läste att City på dom sista 5 matcherna lagen emellan bara tagit en seger. Spelet kommer ju passa United perfekt att kontra hela matchen genom. Blir väldigt viktigt med första målet.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2021-11-06 kl. 10:56.
Citera
2021-11-06, 10:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Samtidigt så brukar ju Peps City passar Oles United som en hand i handsken. Jag läste att City på dom sista 5 matcherna lagen emellan bara tagit en seger. Spelet kommer ju passa United perfekt att kontra hela matchen genom. Blir väldigt viktigt med första målet.
Sant. Solksjaer har på ngt märkligt vis klarat av att ha en ganska bra stats mot topplagen, och mot toppmanagerna i EPL.

Men spelar Man United som de gjorde nu senast mot Atalanta i UCL, och om Man City spelar som de gjorde mot Brügge, så tror jag att City kommer vinna över United utan några större bekymmer.

Men bollen är rund, och allt kan hända.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-06 kl. 10:16.
Citera
2021-11-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Magkänslan säger mig detsamma men samtidigt blir jag inte förvånad om United kniper en seger idag. Med Ronaldo känns det som att lite vad som helst kan hända.
Citera
2021-11-06, 11:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, det var onödigt. Irritation som byggts upp av allt tramsande i denna annars utmärkta tråd. Skulle ha ignorerat, som jag brukar göra. Ska inte sänka mig till deras nivå igen.

Nu ser vi fram emot Manchesterderbyt! Förväntar mig att Maguire/Shaw krockar minst två gånger och att det leder till mål!

Haha jag har varit där många gånger själv så jag borde egentligen inte kasta sten i glashus, .men har ju lärt mig en sak och det spelar ju inte någon roll vad man säger eller vad för fakta man lägger fram så når det ändå aldrig fram så.

Ja det vlir ett intressant derby idag ! Alla är väll överens om att City borde ta detta, hur tar Ronaldos ego emot sådana smällar? Han är ju för första gången i sitt liv (sedan förra utd sejouren) I ett lag som inte är titelkandidater.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är väldigt mycket svårare att inte driva på eller drivas med i onödiga diskussioner när man har ett par järn innanför västen har jag märkt Blir lätt att man inte tänker till riktigt på samma sätt då. Alkolås på Flashback nån? Kan nog inte ge en bättre beskrivning av dom individerna än vad du gjorde där hehe.

Bra där Jo, man får väl säga att det känns lite bättre nu än i augusti Om vi får fortsätta med samma manskap vi haft på slutet så kan nog bli bra det här. Är fortfarande skeptisk till Arteta i det långa loppet dock.

Watford hemma på söndag bör vara 3 nya pinnar och sen är det uppehåll. Efter det väntar Liverpool på Anfield. Det är väl nånstans där man får ett riktigt kvitto på om laget är på allvar eller ej. En bra insats där och man kan hoppas. Behöver nödvändigtvis inte sluta med poäng. Läste att Firmino blir borta ett tag? Blir väl Jota som ersätter antar jag.

Haha jag har också det, har oftast försökt diskutera med dem pga frustrationen när man inte når ut till dem, men det är vad det är ahaha, vi verkar ha fått en liten knöl på tråden som inte går att få bort haha !

Ja arteta har väll inte visat sig vara mer än en duglig caretaker typ, Arsenal borde ju nästan försöka få in Vieira, gör ett förbannat bra jobb i CP. Nackdelen för Arsenal var ju spelschemat, de hade en tuff inledning och ett uppehåll direkt efter det vilket gjorde supportrarna frustrerade, men tycker att Arsenal hämtat sig bra och ser ut nu som klara favoriter till en 4eplats, känns som de städar av de sämre lagen väldigt bra nu, så tror nog att Arsenal även på söndag får en lätt 3a.

Ja, om arteta skulle klara av att lista ut det så har han det perfekta laget för att skada oss, vi har sån överdrivet hög backlinje att lag med snabba anfallare som Auba och saka ska kunna skada oss. Liverpool kommer komma till den matchen troligtvis utan Firnino som verkar bli borta minst 4 v, vi har skador på mittfältet som är lite bekymrade, keita som hittat formen, den pålitliga milner och elliot missat nog alla Arsenal matchen (keita och milner väntas borta ca 1 månad precis som firmino).

Blir väll fab,thiago och hendo på mitt och salah,Jota och mane på topp som det ser ut nu, inte någon egentlig försvagning där.
Citera
2021-11-06, 12:39
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Vad blir det av med Thiago hos liverpool?

// PoK
Citera
2021-11-06, 13:00
Medlem
2-0 t United.

3 backlinjen är vårat nya vapen.

Till skillnad mot arsenal så vinner vi mot topplag.
Citera
2021-11-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Till skillnad mot arsenal så vinner vi mot topplag.
Ja jo 0-5 är ju definitivt en vinst....

Tyvärr tror jag City kommer köra över oss så det står härliga till. Frågan är om det är sista spiken i Oles kista (jag skrev ju på skoj 0-5 mot Pool och 1-6 mot City) med en förnedring.

Ole har dock som typ enda manager plusstatistik mot Pep (för de som spelat 5 matcher eller mer) men det har ju varit ett United som ändå känts att man vart i en positiv fas där man medvetet valt omställningar. Idag, ett United helt utan form, så måste man backa hem för man kan inte föra denna matchen och den statistiken är inte att använda sig av för dagens match.
Citera
2021-11-06, 13:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja jo 0-5 är ju definitivt en vinst....

Tyvärr tror jag City kommer köra över oss så det står härliga till. Frågan är om det är sista spiken i Oles kista (jag skrev ju på skoj 0-5 mot Pool och 1-6 mot City) med en förnedring.

Ole har dock som typ enda manager plusstatistik mot Pep (för de som spelat 5 matcher eller mer) men det har ju varit ett United som ändå känts att man vart i en positiv fas där man medvetet valt omställningar. Idag, ett United helt utan form, så måste man backa hem för man kan inte föra denna matchen och den statistiken är inte att använda sig av för dagens match.

Vore typiskt på något sätt om det blev stortorsk idag mot City och Ole får kicken, 3-4 dagar efter Conte fått Spurs jobbet. Så står vi där istället och anställer typ.. Steve Bruce?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in