2021-11-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Hon erkände brott. Och? Hon kan anse hon är oskyldig men anse hur hon gjorde var fel.

Och gällande budord 10, ja?
Esb ville ha mer pengar enligt hans dåvarande ombud, så Esb ska ha då brutit mot det budordet.
Kan även räknas på esb fd ombud som ville ha mer pengar från Busch.

Det var Ebba som kände begär efter Esbjörns hus, inte tvärtom.
Om hon erkände sig skyldig fast hon ansåg sig vara oskyldig så vittnade hon ju falskt.

Det var du som började dra upp budord.
2021-11-05, 14:56
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Led gärna i bevis att Esbjörns brorson har hotat Ebba Busch.

Du svarade inte på om du tycker det är moraliskt att smutskasta personer runt en 81-åring vars hus man är i en rättstvist om, enbart i syfte att misskreditera 81-åringen.

Vilka personer är smutskastade?
Mig veterligen så är det Esbjörn, hans brorson, hans ombud samt kärringen Majkgård som lever på att ärva gamla gubbar som har stått för smutskastningen. Ebba har bara förmedlat sanningen om Esbjörns ombud som förgriper sig på småflickor.
2021-11-05, 16:46
Medlem
Citat:
Det var Ebba som kände begär efter Esbjörns hus, inte tvärtom.
Om hon erkände sig skyldig fast hon ansåg sig vara oskyldig så vittnade hon ju falskt.

Det var du som började dra upp budord.

Du verkar inte förstå det 10 budordet...
Den handlar om girighet. Om man ska tro esb dåvarande ombud, så var girighet som fick esb ångra sig för han ville ha mer pengar.

Busch vill köpa och esb ville sälja, de skrev ett kontrakt, sen ändra esb sig, sen tyckte esb ombud tyckte det skulle betalas mer.

Och jag var inte den som tog upp budorden, utan i ett svar till någon som drog upp budorden som du gjorde men det var du som valde svara på ett inlägg från tidig oktober.

Om du anser hon vittna falsk, så anser du det. Hon har erkänt brott och betalat skadestånd.
2021-11-05, 17:11
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du verkar inte förstå det 10 budordet...
Den handlar om girighet. Om man ska tro esb dåvarande ombud, så var girighet som fick esb ångra sig för han ville ha mer pengar.

Busch vill köpa och esb ville sälja, de skrev ett kontrakt, sen ändra esb sig, sen tyckte esb ombud tyckte det skulle betalas mer.

Och jag var inte den som tog upp budorden, utan i ett svar till någon som drog upp budorden som du gjorde men det var du som valde svara på ett inlägg från tidig oktober.

Om du anser hon vittna falsk, så anser du det. Hon har erkänt brott och betalat skadestånd.

Exakt, Ebba är en brottsling och icke lämplig som företrädare till ett riksdagsparti.
2021-11-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Exakt, Ebba är en brottsling och icke lämplig som företrädare till ett riksdagsparti.

Har du lärt dig skillnaden mellan åldringsbrott och förtal än?
2021-11-05, 17:42
Medlem
Citat:
Hon bröt mot FHMs regler då hon inte höll ner sociala kontakter till det absolut nödvändiga.
Att festa på Stureplan och att tråna efter Esbjörns hus kan knappast räknas som absolut nödvändigt. Om man inte vill passa på att blåsa gubbfan när folk är upptagna med annat förstås.

Du ser inget problematiskt med att ha en politiker i lagstiftande position som rycker på axlarna åt sin egen brottslighet?
Jag ser inget problematiskt med en politiker som kallar en sexualbrottsling för sexualbrottsling. Tvärtom faktiskt. Har du något som helst belägg för att Ebba Busch har smittat Esbjörn Bolin med Covid-19?

Vilket parti vill förbjuda trånad efter ett hus att bo i, berätta gärna så jag vet vilka som absolut inte ska få min röst? Samma gäller för övrigt festande, vare sig det är på Stureplan eller Stadshotellet i Hudiksvall, ska det förbjudas så kommer jag att rösta på ett annat parti.
2021-11-05, 21:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
hon betalade inte mer än ursprungliga avtalet, gick bara med på att ESB får viss tidsbegränsad besöksrätt...

Citat:
Det finns regler och lagar och dom har Ebba Busch brutit mot.
Hon är den första och enda partiledare som dömts för ett grovt brott.

Du tycker inte att det är omoraliskt att, i en rättslig process mot en gammal farbror, angripa dennes släkt och hans juridiska ombud offentligt, enbart för att misskreditera och smutskasta gamlingen?
Det fanns ingen annan anledning till att hon gjorde som hon gjorde.

Det var ett tag sen jag var inne men jag tänkte att det skulle kommit fram något nytt!
och det verkar det, har EB blivit dömd för ett grovt brott?
skulle du kunna specificera detta närmre?
2021-11-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
hon betalade inte mer än ursprungliga avtalet, gick bara med på att ESB får viss tidsbegränsad besöksrätt...
Jag vågar påstå att ett det totalpris Ebba Busch fått betala redan är långt större än ursprungspriset på fastigheten, vad slutnotan blir vet vi först efter nästa val.

Vad har Ebba Busch betalat för fastigheten?
Fastigheten (3900k).

Vad har Ebba Busch fått för tillkommande kostnader?
Advokater (säkert långt över 100k).
Skadestånd till ombudet (100k+).
Skammen för att nu vara dömd brottsling (svårt att värdera men en betydande kostnad i trovärdighet).
Begränsad nyttjanderätt av sin egen fastighet (svårt att värdera men begränsar hennes frihet).
Negativ publicitet (betydande kostnad i trovärdighet).

Men som sagt, slutnotan beror på vad som kommer att läcka kring affären samt utgången av nästa val.
2021-11-06, 12:52
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag vågar påstå att ett det totalpris Ebba Busch fått betala redan är långt större än ursprungspriset på fastigheten, vad slutnotan blir vet vi först efter nästa val.

Fastigheten (3900k).

Skammen för att nu vara dömd brottsling (svårt att värdera men en betydande kostnad i trovärdighet).
Begränsad nyttjanderätt av sin egen fastighet (svårt att värdera men begränsar hennes frihet).

Men som sagt, slutnotan beror på vad som kommer att läcka kring affären samt utgången av nästa val.

Kul läsning där du menar att vi inte vet slutnotan förrän efter valet medan guldörnen menar att KD borde ha ökat till minst ett 20% parti om det inte vore för fastighetstvisten.

Vad vet han som inte du vet?
2021-11-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Fastigheten (3900k).

Hon blev ju dock aldrig dömd för något brott. Det finns inte heller någon skam i att kalla en brottsling för en brottsling. Det är tvärt om en lag som helt saknar stöd i det breda allmänna rättsmedvetandet. Däremot finns en väldigt stor allmän avsky mot sexualbrottslingar - och avskyn ökar med sjunkande ålder på offrat…

Och för alla riktigt korkade idioter i tråden som dillar om grova brott… Hela förutsättningen för ett strafföreläggande är att brottet INTE är grovt.

Citat:
Vid mindre allvarliga brott kan åklagare besluta om ett så kallat strafföreläggande i stället för att väcka åtal, vilket innebär att det inte blir någon rättegång.
Senast redigerad av martinator 2021-11-06 kl. 15:18.
2021-11-07, 02:51
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Kul läsning där du menar att vi inte vet slutnotan förrän efter valet medan guldörnen menar att KD borde ha ökat till minst ett 20% parti om det inte vore för fastighetstvisten.

Vad vet han som inte du vet?

Varför inte hålla sej till sanningen för en gång skull, men ni Ebba fanatiker har ju iofs ljugit under snart 1 1/2 år här i denna tråd.
Det Örnen har sagt är ca 8 procent, men varför blir man förvånad.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-07 kl. 02:53.
2021-11-07, 10:01
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Varför inte hålla sej till sanningen för en gång skull, men ni Ebba fanatiker har ju iofs ljugit under snart 1 1/2 år här i denna tråd.
Det Örnen har sagt är ca 8 procent, men varför blir man förvånad.

Skulle denna fantastiska uppgång med 33% per år ha fortsatt fram tills nästa val så skulle KD vara fjärde största parti med närmare 11%.
Jag har lite svårt att se vad som skulle ge denna uppgång till KD, pandemin har gynnat de stora partierna och KDS kärnfrågor har inte varit uppe till debatt. KDs och övriga småpartier gynnas av valrörelsen och den exponering som de får i media, valrörelsen har inte börjat ännu.

Du överskattar fastighetsaffärens betydelse för opinionen då du gärna vill snacka ner KD.
Det finns ingen offentlig debatt i samhället om Ebbas fastighetsaffär och vem tror du att du påverkar på FB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in