2021-11-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är väl inte Så många här som avslöjar på vilket sätt dom känner till personerna vi diskuterar eller några källot... Möjligtvis Emme Lee som talat om att hon är vän med E då
Vad har du och referera till för relevant information och källor? .

Jag efterfrågade aldrig källan alls, läs om mitt inlägg.
2021-11-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Var det en fråga?
För när man skärskådar dina inlägg så har i alla fall jag inte funnit nåt tydligt fördömande av Lydias handlande, alltså själva det brutala och primitiva mördandet av Emil.

Däremot har du i ett antal inlägg ägnat dig åt 'victim blaming' i det att du återkommande kritiserar Emil för att han filmade Lydia.

Du är inte sanningsenlig, Remark
Fast det har vi ju båda vetat länge..

Det var snarare ett konstaterande. Jag har inte sett någon som inte fördömer handlingen. Självklart fördömer även jag handlingen.

Däremot saknar jag information om vad som hände under den senaste tiden (veckor) och timmarna den kvällen upp till mordet skedde.

Som jag uppfattat från grannarna hade de främst varit för sig själva och bortsett från enstaka glada barnrop vid troligt pool bad hade dom inte hört något från villan. De senaste veckorna däremot hade de spelats hög musik och höga röster hörts sent på kvällen. En förändring jmfrt från tidigare månader. Varför?
Senast redigerad av Remark 2021-11-05 kl. 12:25.
2021-11-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var även den andre från Solviksskolan?

Nej
2021-11-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Nej
OK, Tack.
2021-11-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad är det du inte förstår?
Du har ju också skrivit ett antal gånger att det är sinnessjukt och filma en halvnaken kvinna... Men tror inte att du skrivit en gångatt det var sinnessjukt att Lydia sköt ihjäl Emil med berått mod.... Fokus blir lite fel då.... Om filmningen i dina ögon verkar värre än avrättningen
Förstår du nu

Frågar dig detsamma, VAD är det som DU inte förstår? Jag har aldrig, skulle aldrig tycka att ett dödande av någon annan, djur som människa är okej, inte någonstans! Begrips?
Men sen tycker jag också att även om många här inne vill glorifiera Emil, så håller jag verkligen inte med om det. Det har skrivits i tråden tidigare, innan jag kom in att Emil inte kunde ta ett nej, att han var taskig mot tjejer/kvinnor. Och det stämmer ju då ihop med vad L har sagt i förhör, och mig veterligt så har L inte varit här inne och läst. Det har även kommit fram att han skulle ha slagit L, finns de som har sett L blåslagen m.m. Så ja, då antar jag att det ligger en del sanning i detta.
Och för Mig är det absolut inte okej att slå någon annan, ej heller filma någon annan nästan naken.
Är det samma som att jag godkänner att man dödar någon för det? VERKLIGEN INTE, har aldrig påstått det, och kommer aldrig att påstå det.
Ett ordentligt kok stryk skulle han vara värd, men inget annat.
Och jag har flera gånger frågat efter om vad som hänt innan denna kväll. Skulle han ha retat/mobbat henne under en längre tid? Jag kan då förstå att bägaren rinner över, den gör det ibland på mobbade personer. Men är det rätt att döda för det, fortfarande NEJ.
Hur övertydlig måste man vara här inne?
Förstår du Vemdalen62?
2021-11-05, 13:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Många här i tråden tycks ta det citerade TR-stycket som intäkt för att kunna dra slutsatsen att man i TR konstaterat att det skulle saknas motiv för Lydia att döda Emil. Det är att allvarligt feltolka vad som där skrivs.

TR har nämligen (och dessutom helt korrekt!), sökt efter rationella motiv för Lydia att döda Emil. De har kikat längs ekonomi- och statuslinjen, men inte funnit nånting där att hämta för Lydia. En helt korrekt observation.

Det fetade:
Det är här TR tyvärr stannar upp i sitt tänkande och resonerande. Det är som att de glömmer vad det är för en sorts person de har att bedöma. Det är som att TR glömmer att i de överkänsligas och lättkränktas värld behövs det inte mycket för att man skall råka bli skjuten till döds.
Tråden verkar ha nått konsensus i att Lydia lider av EIPS, dvs att hon är en borderline-person.
Och när hon, i sin för kvällen alkoholindränkta hjärna får tydliga signaler från Emil att det är dags att checka ut från huset och när han dessutom tar sig friheten att mot hennes vilja filmar henne, så är det hos Lydia skäl nog att döda Emil. Där är motivet.

TR har sökt efter rationella motiv hos Lydia.
TR kunde lika gärna ha sökt efter Den Heliga Graal hos Lydia.
Hon kände sig kränkt.
Det räckte.

Edit: Jag blev inte särskilt överraskad när jag läste vidare I tråden och såg att "Drottningmodern herself" i ett inlägg kl 15:05 kommenterat ditt TR-citat på följande vis:

"Ja, inget motiv. Står klart och tydligt!"

Det gäller att kunna läsa.
Det gäller därefter att kunna förstå vad man läser.
Drottningen klarade bara det första..

Ja, det gäller att kunna läsa, tolka och dra rationella slutsatser !

Tingsrätten skriver ju klart och tydligt att de INTE hittar varken ekonomiskt eller socialt motiv. En bostad faller väl inom detta.

Motivet är då (enligt Tingsrätten) INTE att hon blev "utslängd" av E, mitt i natten!

OT:

Man blir ju mörkrädd av hur otroligt dåligt allmännbildade vissa trådskrivare är .

Du kallar den franska drottningen Marie-Antoinette för "drottningmoder"......

Snälla, snälla, kan du namnge den drottning som drottningen Marie-Antoinette blev mor/mamma till??

Jag har nämligen läst ett flertal doktorsavhandlingar om henne (Marie-Antoinette fransk drottning), och tänk att alla dessa verkar ha missat detta, att drottning Marie-Antoinette av Frankrike blev mor till en drottning. Och vilket land var det i så fall?
2021-11-05, 13:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag skulle vilja ha ner information om Lydias (Lidas) uppväxt. Hur och när hamnade hon i Sverige?

Jag vet inte så mycket, jag känner henne inte alls.

Men hennes föräldrar flyttade till Sverige från Norge, när hon var liten, de flyttade till antrofosoferna i Järna. Det finns en dokumentär i 3 delar på SVTPlay "De utvalda barnen".

L skulle ha varit inbjuden att medverka i den, men hade avböjt.

Men se den, det förklarar en del, tycker jag. Och L hörde nog absolut inte till de barn som var "utvalda"!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-11-05 kl. 14:01.
2021-11-05, 14:01
Medlem
Ligger en låst artikel i Aftonbladet nu , mörka tiden innan mordet

https://www.aftonbladet.se/a/47WWVe
2021-11-05, 14:25
Medlem
Hittade en intressant detalj i journalen. Den 2020-09-30 säger hon till sköterskan att hon: "Har pojkvän men dom bor ej tillsammans." L säger också att hon ska flytta till Farsta om en månad.
Så då bor hon fortfarande hos sin ex-man och har en pojkvän, som inte är E? Kan förklara skilsmässan.
Kanske den pojkvännen som betalar lägenheten i Farsta? Har svårt att se hur hon skulle fått ihop ekonomin med hjälp av studiemedel och dessutom skulder hos KFM.
2021-11-05, 14:53
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det gäller att kunna läsa, tolka och dra rationella slutsatser !

Tingsrätten skriver ju klart och tydligt att de INTE hittar varken ekonomiskt eller socialt motiv. En bostad faller väl inom detta.

Motivet är då (enligt Tingsrätten) INTE att hon blev "utslängd" av E, mitt i natten!

OT:

Man blir ju mörkrädd av hur otroligt dåligt allmännbildade vissa trådskrivare är .

Du kallar den franska drottningen Marie-Antoinette för "drottningmoder"......

Snälla, snälla, kan du namnge den drottning som drottningen Marie-Antoinette blev mor/mamma till??

Jag har nämligen läst ett flertal doktorsavhandlingar om henne (Marie-Antoinette fransk drottning), och tänk att alla dessa verkar ha missat detta, att drottning Marie-Antoinette av Frankrike blev mor till en drottning. Och vilket land var det i så fall?
Motivet är väl att L inte kan ta ett nej, självupptagen och blir helt rabiat när hon inte får som hon vill.
Vem går ens och hämtar ett gevär för att man bråkar, bara en sjuk person gör det.
Tror inte ett ögonblick på att E skadat L heller, handen skadade hon när hon slog sönder dörren tror jag.
Det var en jävla tur att E startade inspelningen på mobilen, tror faktiskt att E var rädd för L.
2021-11-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Ligger en låst artikel i Aftonbladet nu , mörka tiden innan mordet

https://www.aftonbladet.se/a/47WWVe
Hemskt.... Han hade verkligen otur och träffa fel kvinna
2021-11-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Motivet är väl att L inte kan ta ett nej, självupptagen och blir helt rabiat när hon inte får som hon vill.
Vem går ens och hämtar ett gevär för att man bråkar, bara en sjuk person gör det.
Tror inte ett ögonblick på att E skadat L heller, handen skadade hon när hon slog sönder dörren tror jag.
Det var en jävla tur att E startade inspelningen på mobilen, tror faktiskt att E var rädd för L.
Tror jag med. Han hade nog upptäckt hur sjuk och gränslös hon var..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in