2021-11-04, 07:51
Medlem
Fangfaces avatar
Kommer nog gå in idag, så rekomenderar alla att plocka vinst för nu kommer det en rejäl dip framöver.
Citera
2021-11-04, 08:53
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Kommer nog gå in idag, så rekomenderar alla att plocka vinst för nu kommer det en rejäl dip framöver.

Personligen bryr jag mig inte om den ens dippar 400 dollar idag vid öppning. Eller jo lite kanske, skulle köpa mer tesla då bara

Köp och håll så slipper ni sitta och bry er så mycket om kortsiktig kurs.
Citera
2021-11-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Hon har koll Cathie.

Detta är ju bättre än värsta äventyrsfilmen. Nu fortsätter pumpen med info om en deal att Uber ska använda Tesla i London. Själv frågar jag: skall Uber verkligen det eller är det nya upptåg med smoke and mirrors som inte backar upp bolagets värdeökning?

Och det visar sig att vår käre Hertz är inblandad igen.

Yes, i samma veva pumpar Hertz ut info att Uberchaufförer i framtiden ska kunna hyra Teslor via Hertz. (Hertz som precis var konkursfärdigt utan pengar och inget kontrakt för några Teslor). Hertz verkar även lyckligt ovetande om vad Uberchaufförer tjänar. För info så är de väldigt lågavlönade.
Hyra Tesla, och även lägga på ett kostnadsled (Hertz) som då skall ha en del av kakan (om de nu ens skulle få tag i några teslor)...jo tjena.

Ang London så rör det sig om ett partnerskap som Uber redan har med Kia, Hyundai och Nissan. Uberförare använder sina privata bilar när de kör. Uber har en fond som förarna kör in pengar till. Denna fond ger förarna subventioner till att köpa elbil. Tittar man på konkurrenternas prisuträkningar så är subventionen maxad till 2500 pund. Först skall man som chaufför bli berättigad till subvention, för att sedan öka på den så att det blir pengar att prata om. Ska en lågavlönad Uberchaufför köpa en Tesla när de får samma subvention för en billigare Kia, Hyundai eller en Nissan, nää, tror inte det va. Affär blir mellan chaufför (som privatperson) och tillverkare. Uber köper inga bilar. Det finns flertalet artiklar på nätet som framställer situationen som att Uber är på väg att köpa en massa teslor, skitsnack.

Bara en i mängden:
https://www.vox.com/recode/22750807/hertz-tesla-uber-electric-car

Observera:

"Two days later, Hertz revealed that Uber has committed to renting as many as half of these electric vehicles to its ride-hail drivers. Hertz even recruited Tom Brady to promote its new fleet."

Igen pump-skitsnack från Hertz. Uber kan inte committa vad chaufförer gör, chaufförer använder sina privata fordon, hela Ubers affärsidé är gig economy utan fast anställda.

Smoke and mirrors. Luftslott.

Bwahahahahahaha!

Åh vad roligt.
Allt du skrev där är så klart helt fel, grattis!
Citera
2021-11-04, 16:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Bwahahahahahaha!

Åh vad roligt.

Nu köpte jag Bear-papper, folk har tappat det helt, klockrent exempel med ditt skratt av vansinne.
Citera
2021-11-04, 16:48
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nu köpte jag Bear-papper, folk har tappat det helt, klockrent exempel med ditt skratt av vansinne.
Hähä, ännu en välhängd krigare äntrar scenen! Kollat en del på Mav och är sugen på att sticka in kniv i sufflén ?
En mani driven av call options i övervikt och manipulation.
Men jag vill ändå höja ett brunt varningens finger, the market can stay retarded longer than you can stay liquid.

Hatten av för att du har bollarna. Jag rör varken Tesla eller andra memestocks på den korta sidan. För oberäkneligt.
Jag ska köra min 240 tills jag dör. Synd Greta.
Citera
2021-11-04, 21:54
Medlem
Teslas market cap är ett luftslott. Värderingen idag är drygt 1200 miljarder dollar och är enligt en känd analytiker, David Trainer, värd ca 150 miljarder dollar.
Trainer tror att Tesla skulle behöva sälja nästan 31 miljoner fordon 2030 för att motivera den nuvarande värderingen. Det är mer än vad han förväntar sig att hela branschen ska producera, baserat på siffror från Internationella energibyrån. I IEA:s 2021-utsikter för elfordon räknar man med en årlig global försäljning på cirka 28 miljoner elbilar i slutet av decenniet. Och till dess har konkurrenterna kommit ikapp och konkurrensen gör att marginalerna krympt rejält för Tesla.

Tesla har idag ett marknadsvärde som är större än de 15 största bilföretagen i världen som säljer cirka 60 miljoner bilar per år. Tesla säljer 1 miljon.....
Citera
2021-11-04, 22:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Teslas market cap är ett luftslott. Värderingen idag är drygt 1200 miljarder dollar och är enligt en känd analytiker, David Trainer, värd ca 150 miljarder dollar.
Trainer tror att Tesla skulle behöva sälja nästan 31 miljoner fordon 2030 för att motivera den nuvarande värderingen. Det är mer än vad han förväntar sig att hela branschen ska producera, baserat på siffror från Internationella energibyrån. I IEA:s 2021-utsikter för elfordon räknar man med en årlig global försäljning på cirka 28 miljoner elbilar i slutet av decenniet. Och till dess har konkurrenterna kommit ikapp och konkurrensen gör att marginalerna krympt rejält för Tesla.

Tesla har idag ett marknadsvärde som är större än de 15 största bilföretagen i världen som säljer cirka 60 miljoner bilar per år. Tesla säljer 1 miljon.....
Jag säger inte emot att aktien är övervärderad, trots ett i grunden fint företag. Men som bajsis skrev: du får ha ordentliga ballar för att gå kort,eftersom marknaden kan förbli "retarded" längre än vad du kan vara likvid. Samma gäller för övrigt BTC....
Citera
2021-11-05, 06:49
Medlem
wwrs avatar
Det står att nya Tesla-bilar kan filma omgivningen och skicka till mobilen. Men att filma har väl fungerat länge, även med de gamla kamerorna? Och det är väl inte olagligt att bilarna hela tiden skickar video till Kalifornien av det som händer utanför, och inne i bilen. Gäller lagen bara att ägaren själv inte får se det filmade?

Teslas kameror ger ingen fungerande självkörning, men med dess övervakning av det som sker inne i och utanför bilen så gräver företaget förhoppningsvis sin egen grav. Prognos: sälj TSLA.
Citat:
Tveksamt om Teslas kameranyhet blir laglig i Sverige

Med hjälp av bilens kameror kan nya Teslabilar filma området kring bilen och strömma direkt till mobilen. Det är än så länge oklart om den funktionen blir helt laglig i Sverige.
https://www.vibilagare.se/nyheter/tveksamt-om-teslas-kameranyhet-blir-laglig-i-sverige
(betalvägg)
Senast redigerad av wwr 2021-11-05 kl. 06:53.
Citera
2021-11-05, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Bwahahahahahaha!

Åh vad roligt.
Vänta nu, har du missat vad Uber är?
Citera
2021-11-05, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det står att nya Tesla-bilar kan filma omgivningen och skicka till mobilen. Men att filma har väl fungerat länge, även med de gamla kamerorna? Och det är väl inte olagligt att bilarna hela tiden skickar video till Kalifornien av det som händer utanför, och inne i bilen. Gäller lagen bara att ägaren själv inte får se det filmade?

Teslas kameror ger ingen fungerande självkörning, men med dess övervakning av det som sker inne i och utanför bilen så gräver företaget förhoppningsvis sin egen grav. Prognos: sälj TSLA.

https://www.vibilagare.se/nyheter/tveksamt-om-teslas-kameranyhet-blir-laglig-i-sverige
(betalvägg)

Funkar riktigt bra i Danmark där Teslaägare som fått en repa när de handlat kan se hur den uppstod och sedan lagföra bilen som eventuellt backade på den.

Men om legaliteten är osäker i Sverige så får de bara köra en liten patch då.

Teslas värdering är helt galen
Citera
2021-11-05, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Du är galen. Vänta några veckor istället.
Citera
2021-11-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Du är galen. Vänta några veckor istället.

Vadå veckor haha vänta några år sisådär 20 år rättare sagt 😁 Hur kan man ens komma på tanken att korta just Tesla av alla aktier man välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in