2021-11-05, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Her er jeg uenig. Dersom planen hos en eller flere var å villede, trekke ut i tid ser det ut til at de har hatt sammenfallende interesser og samarbeidet. For alt vi vet kan en person, tenker da på TH den siktede, ha utført alt sammen og med det sittet på begge sider av forhandlingsbordet.

Slepesporene i huset forteller lite om antall personer i huset sett bort fra at personen muligens var alene akkurat da hun ble slept. Ikke at jeg ser bort fra at det mulig var kun en person der den dagen.
Du har også fotspor (Sprox) etter bare en person i huset. At det var TH som skrev brevet og etter kommuniserte med politiet ved hjelp av Bitcoin, er det vel ingen som tror.
Citera
2021-11-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja det var ett anonymt teaterbesök, ingen tvekan om det...
Litt informasjon om teaterkvelden:
Ekteparet Hagen spiste først middag på Michelin-restauranten Brasserie Hansken der de hadde bestilt bord kl 17.30. Det er THs kamerat, en tidligere forretningsadvokat og kona som har invitert dem. Disse fire kjenner hverandre godt, har bl.a. tidligere vært på ferie i Sør-Afrika sammen på begynnelsen av 2000-tallet. Egentlig skulle kameraten og kona spist middag sammen med et annet par som meldte avbud to dager før. THs kamerat ringte umiddelbart til AEH og TH da det andre venneparet meldte avbud, og TH var veldig glad for å bli spurt. TH har på seg en blå Jean Paul-bukse med brunt belte, en brun tweedjakke med blå tråder i, samt et par brune sko. AEH har på seg en fargerik kjole. AEH bestiller taxi fordi det er slapseføre og det kan være vanskelig å finne parkering. AEH betaler taxien med THs kort, hun kan koden og er "finansministeren" i hjemmet. Han hater å bruke kort, foretrekker kontanter. Stemningen på restauranten er god, de prater om "alt og ingenting", oppdaterer hverandre om barn og barnebarn m.m. På teateret sitter de to parene litt ute til siden på rad fire eller fem. I pausen småprater de og kikker etter kjendiser, klokken 22.37 er forestillingen ferdig. TH treffer på en gammel kjenning fra Toten som han prater litt med, men snart vil alle hjem og AEH og TH får praiet en taxi som kjører dem hjem. TH prater med taxisjåføren på turen hjem som tar en snau halvtime. De er hjemme en gang rundt klokka elleve.
Senast redigerad av univers123 2021-11-05 kl. 08:41.
Citera
2021-11-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
1. De finnes etter all sannsynlighet ingen reelle kidnappere
2. De (dvs kryptogm) skjønnte det iallefall 30.11.2018 seint på ettermiddagen

2. Tror du kryptogm trodde han var en del av en reell kidnapping frem til ettermiddagen den 30.11.2018?
Citera
2021-11-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Litt informasjon om teaterkvelden:
Ekteparet Hagen spiste først middag på Michelin-restauranten Brasserie Hansken der de hadde bestilt bord kl 17.30. Det er THs kamerat, en tidligere forretningsadvokat og kona som har invitert dem. Disse fire kjenner hverandre godt, har bl.a. tidligere vært på ferie i Sør-Afrika sammen på begynnelsen av 2000-tallet. Egentlig skulle kameraten og kona spist middag sammen med et annet par som meldte avbud to dager før. THs kamerat ringte umiddelbart til AEH og TH da det andre venneparet meldte avbud, og TH var veldig glad for å bli spurt. TH har på seg en blå Jean Paul-bukse med brunt belte, en brun tweedjakke med blå tråder i, samt et par brune sko. AEH har på seg en fargerik kjole. AEH bestiller taxi fordi det er slapseføre og det kan være vanskelig å finne parkering. AEH betaler taxien med THs kort, hun kan koden og er "finansministeren" i hjemmet. Han hater å bruke kort, foretrekker kontanter. Stemningen på restauranten er god, de prater om "alt og ingenting", oppdaterer hverandre om barn og barnebarn m.m. På teateret sitter de to parene litt ute til siden på rad fire eller fem. I pausen småprater de og kikker etter kjendiser, klokken 22.37 er forestillingen ferdig. TH treffer på en gammel kjenning fra Toten som han prater litt med, men snart vil alle hjem og AEH og TH får praiet en taxi som kjører dem hjem. TH prater med taxisjåføren på turen hjem som tar en snau halvtime. De er hjemme en gang rundt klokka elleve.
Det hele kunne ikke ha vært mere normalt.
Citera
2021-11-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det hele kunne ikke ha vært mere normalt.
Nei, samme med andre situasjoner som er nevnt, som vurderingen om å betale eller ikke betale løsepengene, å involvere eller ikke involvere politiet, m.m...
Citera
2021-11-05, 20:11
Medlem
Citat:
Du har også fotspor (Sprox) etter bare en person i huset. At det var TH som skrev brevet og etter kommuniserte med politiet ved hjelp av Bitcoin, er det vel ingen som tror.

Jeg tror de fotsporene har sin «historie», men de forteller ingenting om hvor mange gjerningspersoner det var.
Er de ikke rart at politiet sitter med en oppfatning at hun mulig ble angrepet i andre et., utsatt for grov vold på vaskerommet, en hund var stengt inne på et rom, teppet brettet opp i en stue?, det er mulig vasket og fjernet blodspor i trappen, telefonen hennes er lagt på et bord innenfor gangen osv, men spor etter mulig gjerningsperson er kun funnet i gangen?

Vi får håpe politiet finner ut av dette kryptosporet. Inntil det eventuelt skjer er det slik at folk tror. Fordi kun de som utførte dette vet.
Citera
2021-11-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Bara diskuterar.....

Ok.
Citera
2021-11-05, 20:17
Medlem
Lurer på hvordan de betalte for nordvpn i 2018, var vel bare bitcoin da, og cc seff..
Citera
2021-11-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror de fotsporene har sin «historie», men de forteller ingenting om hvor mange gjerningspersoner det var.
Er de ikke rart at politiet sitter med en oppfatning at hun mulig ble angrepet i andre et., utsatt for grov vold på vaskerommet, en hund var stengt inne på et rom, teppet brettet opp i en stue?, det er mulig vasket og fjernet blodspor i trappen, telefonen hennes er lagt på et bord innenfor gangen osv, men spor etter mulig gjerningsperson er kun funnet i gangen?

Vi får håpe politiet finner ut av dette kryptosporet. Inntil det eventuelt skjer er det slik at folk tror. Fordi kun de som utførte dette vet.
Jeg tror personen bak mailene og brevet er samme person. Jeg tror også det var han som angrep AEH i huset, fordi han i mailene er så aggressiv. At han skriver vi ditt og vi datt tror jeg er en bløff, han styrer alt alene.
Citera
2021-11-05, 20:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg tror personen bak mailene og brevet er samme person. Jeg tror også det var han som angrep AEH i huset, fordi han i mailene er så aggressiv. At han skriver vi ditt og vi datt tror jeg er en bløff, han styrer alt alene.

så när du läser något som är tydligt konstruerat, lyckas du se om personen/personerna bakom är aggressiva eller inte?
Citera
2021-11-05, 21:06
Medlem
Citat:

I likhet med andre kan du tro akkurat det du vil. Og jeg ser heller ikke bort fra at slik kan det være. Selv om jeg har tanker om flere.
Citera
2021-11-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Gode spørsmål. Da kan man jo også tilføye
- hvorfor har svigersønnen reist down under?
- hvorfor brant huset til eldstedatteren og mann ned like etter innflytting? Et hus EJB hadde satt i stand/ bygget?
- hvorfor hadde yngstedatteren flyttet tidlig hjemmefra og brutt all kontakt med faren, selv om det kan se ut som om hun også fikk midler av ham. Ingen selvstendig jobb der, kan det se ut som.
- hvorfor hadde yngstedatteren ingen verv i farens selskaper?
- hvorfor ble yngstedatteren nevnt spesifikt i trusselbrevet og hvorfor ringte ikke TH umiddelbart til den eneste personen som ble nevnt. Det hadde vel vært naturlig, for å forsikre seg om at det ikke hadde skjedd noe der også?

Dette har jeg ikke hørt om tidligere i saken. Hvor og når skjedde dette?

Forøvrig enig i at disse spørsmålene er interessante.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in