2021-10-31, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kanskje en ide å legge Wiborg saken død nå.

Vel. Wiborg-saken er jo død. Like død som Wiborg selv. Men man skal aldri si aldri. Hvis Wiborg ble drept, så vil drapet aldri bli foreldet. I disse dager ser vi, at om mutasjonen som er identifisert på Tengs-siktedes Y-kromosom blir vurdert til å være et fellende bevis, så er drapet på Birgitte Tengs plutselig oppklart. Etter vel 26 år.

Wiborg døde i juni 1994. Det året TH møtte veggen. Det er mulig at TH tømte bankkontoene sine og kjøpte fast eiendom i Lillehammer, Kvitfjell og Lørenskog, etter at hovedflyplassen ble vedtatt bygget på Gardermoen. Det skjedde i 1992. Hvor langt ville TH gå i 1994 for å hindre at hovedflyplassen kunne bli flyttet tilbake til Hurum igjen. Nei det vet vi ikke. Men Wiborg døde meget beleilig. For verdiutviklingen av THs tomte- og eiendomsinvesteringer.

Litt lignende slik AE meget beleilig ble angivelig kidnappet da hun sendte signaler om en mulig skilsmisse i nær fremtid. Så etter mulige leie-leiligheter på Gjøvik. Osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men man kan ha teknisk kompetanse innen datakunnskap eller.
Innen data må man ha spesifikk kunnskap innen sikkerhet.

Jeg har tenkt så enkelt at sikkerhets-problematikken kunne unngås ved å bruke stjålne id'er.

Hvis alle operasjoner i forbindelse med kryptorigget er gjort med stjålne id'er, vil ikke politiet finne annet enn dead ends. Tror jeg.

Nå har jo politiet bekreftet å ha funnet flere id'er, e-mail-adresser, ip adresser. Uten at det ser ut til å ha ført saken til en oppklaring. Det har muligens brakt saken noen steg videre. Politiet vet mer nå. Som politiet liker å uttrykke det.
Citera
2021-10-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror det er fordi man må gjøre de riktige innstillingene.

Neh, det er ikke noe hokus pokus, hvem utdanner seg til IT ingeniør for å bli kriminell?

Man lærer nok fint lite om det og kryptovalute på skolen, samt man man trenger en god porsjon voldskapasitet.
Citera
2021-10-31, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vel. Wiborg-saken er jo død. Like død som Wiborg selv. Men man skal aldri si aldri. Hvis Wiborg ble drept, så vil drapet aldri bli foreldet. I disse dager ser vi, at om mutasjonen som er identifisert på Tengs-siktedes Y-kromosom blir vurdert til å være et fellende bevis, så er drapet på Birgitte Tengs plutselig oppklart. Etter vel 26 år.

Wiborg døde i juni 1994. Det året TH møtte veggen. Det er mulig at TH tømte bankkontoene sine og kjøpte fast eiendom i Lillehammer, Kvitfjell og Lørenskog, etter at hovedflyplassen ble vedtatt bygget på Gardermoen. Det skjedde i 1992. Hvor langt ville TH gå i 1994 for å hindre at hovedflyplassen kunne bli flyttet tilbake til Hurum igjen. Nei det vet vi ikke. Men Wiborg døde meget beleilig. For verdiutviklingen av THs tomte- og eiendomsinvesteringer.

Litt lignende slik AE meget beleilig ble angivelig kidnappet da hun sendte signaler om en mulig skilsmisse i nær fremtid. Så etter mulige leie-leiligheter på Gjøvik. Osv.

Jeg har tenkt så enkelt at sikkerhets-problematikken kunne unngås ved å bruke stjålne id'er.

Hvis alle operasjoner i forbindelse med kryptorigget er gjort med stjålne id'er, vil ikke politiet finne annet enn dead ends. Tror jeg.

Nå har jo politiet bekreftet å ha funnet flere id'er, e-mail-adresser, ip adresser. Uten at det ser ut til å ha ført saken til en oppklaring. Det har muligens brakt saken noen steg videre. Politiet vet mer nå. Som politiet liker å uttrykke det.

Du får nå bare holde på med den Gardermoen teorien for meg, tenkte bare på å gi deg et råd.
Citera
2021-10-31, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du får nå bare holde på med den Gardermoen teorien for meg, tenkte bare på å gi deg et råd.

Javel. Er det noe ekstraordinært siden du mener det er nødvendig å gi meg råd?

Jeg skriver nå det jeg føler for selv jeg. Dette er jo et diskusjonsforum.

Og det håper jeg alle andre gjør også. Skriver det de vil.
Citera
2021-10-31, 08:33
Medlem
Tre år i dag.
vi får håpe politiet kommer med en oppdatering i anledning dagen.
Citera
2021-10-31, 08:45
Medlem
TV 2 har publicerat en ny artikel: https://www.tv2.no/a/14316378

Har jag förstått det rätt att Hagen inte längre var ensam när han ringde nödnumret kl. 14.08, utan att hans son redan hade varit i huset i några minuter? Jag har inte läst något om det någonstans ännu.
Citera
2021-10-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten

Har jag förstått det rätt att Hagen inte längre var ensam när han ringde nödnumret kl. 14.08, utan att hans son redan hade varit i huset i några minuter? Jag har inte läst något om det någonstans ännu.

Det blir opplyst at sønnen kom medan TH ringte nødsamtalen. TH hadde kontaktet sønnen noen minutter tidligere.

Politiet har tidligere gjort lydundersøkelser der de flyttet på en bil utenfor S4. Kanskje det har blitt gjort med tanke på sønnens ankomst. https://www.nrk.no/osloogviken/forsvinningssaken_-politiet-undersokte-astedet-med-lydekspert-1.14830486
Citera
2021-10-31, 10:44
Medlem
sitat fra Nettavisen i går: "En mann som tidligere er straffedømt for alvorlig voldskriminalitet, en annen som er bedrageridømt og enda en mann som er knyttet til et kryptomiljø har enten vært i avhør eller vært i mer uformelle samtaler med Kripos."

Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Nå folkens er det bare å gjette på hvem disse kan være, vi vet allerede han ene forsåvidt

Bedrageridømt: er vi nå på JZ igjen?

Jeg ville ikke være overrasket iallefall, uansett hvor mye enkelte her har avvist alt rundt duo TB/JZ.
Citera
2021-10-31, 11:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten

Jfr. tidslinjen ringte TH sin sønn ca. kl. 14, og han skal ha ankommet like etterpå.

Det er likevel noen ting jeg lurer på her - hvorfor kom ikke eldstedatteren også til Sloraveien?
Hvorfor nevnte ikke TH for henne at AE var borte, da hun ringte på fasttelefonen 13:40?
Og enda merkeligere - hvorfor ringte ikke TH yngstedatteren? Hvorfor rådslo han ikke med
alle barna før han bestemte seg for å ringe politiet? Før han nær sagt la AEs liv og helse
i politiets hender.

Er det en mulig sammenheng mellom at HHB2:

-Var forlovet med Fr*drik Sn*ve på 2000-tallet mens hun hadde flere styreverv i farens selskaper
-Ble nevnt spesifikt i trusselbrevet
-Ble ikke orientert om morens forsvinning før TH gikk til politiet
-Skrev det frustrerte brevet til politiet
Citera
2021-10-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jfr. tidslinjen ringte TH sin sønn ca. kl. 14, og han skal ha ankommet like etterpå.

Det er likevel noen ting jeg lurer på her - hvorfor kom ikke eldstedatteren også til Sloraveien?
Hvorfor nevnte ikke TH for henne at AE var borte, da hun ringte på fasttelefonen 13:40?
Og enda merkeligere - hvorfor ringte ikke TH yngstedatteren? Hvorfor rådslo han ikke med
alle barna før han bestemte seg for å ringe politiet? Før han nær sagt la AEs liv og helse
i politiets hender.

Er det en mulig sammenheng mellom at HHB2:

-Var forlovet med Fr*drik Sn*ve på 2000-tallet mens hun hadde flere styreverv i farens selskaper
-Ble nevnt spesifikt i trusselbrevet
-Ble ikke orientert om morens forsvinning før TH gikk til politiet
-Skrev det frustrerte brevet til politiet
Gode spørsmål. Da kan man jo også tilføye
- hvorfor har svigersønnen reist down under?
- hvorfor brant huset til eldstedatteren og mann ned like etter innflytting? Et hus EJB hadde satt i stand/ bygget?
- hvorfor hadde yngstedatteren flyttet tidlig hjemmefra og brutt all kontakt med faren, selv om det kan se ut som om hun også fikk midler av ham. Ingen selvstendig jobb der, kan det se ut som.
- hvorfor hadde yngstedatteren ingen verv i farens selskaper?
- hvorfor ble yngstedatteren nevnt spesifikt i trusselbrevet og hvorfor ringte ikke TH umiddelbart til den eneste personen som ble nevnt. Det hadde vel vært naturlig, for å forsikre seg om at det ikke hadde skjedd noe der også?
Citera
2021-10-31, 11:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Fra TV2, SH om at TH ikke så slepesporene:
«– For la oss si at han faktisk hadde noe med hendelsen å gjøre – da ville han i hvert fall visst om dette, og hvorfor skulle han da unngått å si noe om det til politiet?»

Bra resonnement fra SH som styrker hypotesen om at TH ikke var inne i huset i tiden etter han kom fra jobb frem til han ringte politiet 1408.

https://www.tv2.no/nyheter/14316378/
Citera
2021-10-31, 11:59
Medlem
Jeg mener å ha lest at TH ringte og varslet begge døtrene, enten før han ringte politiet, eller etter at han ringte politiet men før han dro til bensinstasjonen på Knatten og møtte politiet der. Jeg husker ikke hvor jeg har lest det, og har ingen link.

Til AmunRa.

Tror kanskje du har nevnt det tidligere, denne brannen. Hvor og når skjedde dette da? Kan du ta en rask reprise av fakta her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in