2021-11-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men vitner kan lyve eller? Er det lagrede kvitteringer, teaterbilletter mm. Hvis det ikke finnes, er det ikke sant. Hvordan var AEH kledd?

Hvorfor spør du meg om det. Aner ikke.

Selvfølgelig kan vitner lyve. Men at så mange gjør det er lite trolig. Jeg er dessuten rimelig sikker på at dersom det var noen tvil om hva de foretok seg denne kvelden så ville det vært snakket om.
Citera
2021-11-05, 00:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jag känner personer som är psykisk sjuka. En frisk människa tar inte död på sin fru eller make.

nej jag ska nu säga det så tydligt att alla makar som dödar sin partner och försöker dölja det som en kidnappning har psykopatiska drag...
Ett offer för en person med sådana drag kommer inte att bete sig som människor som inte är i den situationen och människor är otroligt bra på att alltid ha ett hopp, det finns stora chanser att AEF gick med i restaurangen och teatern för att hon ville vara med, hon skulle uppleva det utan att det hade något att göra med om hon ville flytta eller inte...
Jag ser ingen anledning till att teaterresan inte ska vara verklig då den som har planerat kidnappningen och mordet är någon som gjort sig rik på att planera allt i delar, kommer något oförutsett så planeras det inn där och då och inte minst så är detta ett brott som är planerat under en 30-årsperiod...
Citera
2021-11-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej jag ska nu säga det så tydligt att alla makar som dödar sin partner och försöker dölja det som en kidnappning har psykopatiska drag...
Ett offer för en person med sådana drag kommer inte att bete sig som människor som inte är i den situationen och människor är otroligt bra på att alltid ha ett hopp, det finns stora chanser att AEF gick med i restaurangen och teatern för att hon ville vara med, hon skulle uppleva det utan att det hade något att göra med om hon ville flytta eller inte...
Jag ser ingen anledning till att teaterresan inte ska vara verklig då den som har planerat kidnappningen och mordet är någon som gjort sig rik på att planera allt i delar, kommer något oförutsett så planeras det inn där och då och inte minst så är detta ett brott som är planerat under en 30-årsperiod...

Tack för bra redogörelse. Men det med teatern skulle det ändå vara lite mer beskrivet tycker jag, men men.
Citera
2021-11-05, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvorfor spør du meg om det. Aner ikke.

Selvfølgelig kan vitner lyve. Men at så mange gjør det er lite trolig. Jeg er dessuten rimelig sikker på at dersom det var noen tvil om hva de foretok seg denne kvelden så ville det vært snakket om.

Bara diskuterar.....
Citera
2021-11-05, 01:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Tack för bra redogörelse. Men det med teatern skulle det ändå vara lite mer beskrivet tycker jag, men men.

Ja det var ett anonymt teaterbesök, ingen tvekan om det...
Citera
2021-11-05, 01:12
Medlem
LasseFranGnestas avatar
är det bekräftat nu att maken dödade frun och försökte täcka upp det? Orkar inte läsa 6000 sidor så hade vart skönt om någon kunde förtydliga lite

Tack

Lasse
Citera
2021-11-05, 01:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
är det bekräftat nu att maken dödade frun och försökte täcka upp det? Orkar inte läsa 6000 sidor så hade vart skönt om någon kunde förtydliga lite

Tack

Lasse

det finns ingen dom än men väldigt få andra som vill mörda hans fru och åtminstone på det sättet...
Citera
2021-11-05, 01:19
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
det finns ingen dom än men väldigt få andra som vill mörda hans fru och åtminstone på det sättet...

Hur dog hon? antar att du vet när du säger på DET sättet?

//Lasse
Citera
2021-11-05, 01:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hur dog hon? antar att du vet när du säger på DET sättet?

//Lasse

exakt metod är inte offentlig men hon har sedan länge funnits med på kripos lista över mordoffer i olösta mordfall...
Citera
2021-11-05, 01:44
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
exakt metod är inte offentlig men hon har sedan länge funnits med på kripos lista över mordoffer i olösta mordfall...

Förlåt men jag hänger faktiskt inte med nu?
Iom att du säger på DET sättet antar jag att det finns en teori?

Edit: snabb googling på krispos så verkar det vara typ brå eller liknande i Norge? Hon kan ju inte funnit med längre än hon vart död eller vad menar du?

Lasse
Citera
2021-11-05, 01:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Förlåt men jag hänger faktiskt inte med nu?
Iom att du säger på DET sättet antar jag att det finns en teori?

Edit: snabb googling på krispos så verkar det vara typ brå eller liknande i Norge? Hon kan ju inte funnit med längre än hon vart död eller vad menar du?

Lasse

Idag är det bara GM som vet var hon är, men föreslår att du läser första sidan och minst var 1000:e sida tills vi är här idag så får du ett lite bättre underlag i fallet
Citera
2021-11-05, 05:35
Medlem
Citat:

Tack

Lasse
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in