2021-11-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Det är så jävla roligt egentligen. Jag försvarar Expressens rätt att göra en intervju om gängkriget. Det gör mig automatiskt till en våldtäktsälskare och invandringsälskare. Fan vad enkelspåriga ni är

Det är ju ingen som kritiserar att man gör en intervju utan det är sättet man gör det på och vad man utelämnar.

Det är så tydligt hur man vurmar om honom när man inte beskriver allt hemskt han gjort, särskilt den här våldtäkten som var på allas läppar när det briserade och bör betraktas som en nationell händelse nästan.

Man ska aldrig idolisera gängkriminella på det här sättet. Jag har sökt omkring andra länders medier när dom intervjuar gängkriminella eller liknande och kan inte hitta något annat reportage som så kategoriskt hyllar en gängkriminell som detta. Allting, tonerna och musiken, asså det är helt sjukt.
Citera
2021-11-05, 02:19
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är ju ingen som kritiserar att man gör en intervju utan det är sättet man gör det på och vad man utelämnar.

Det är så tydligt hur man vurmar om honom när man inte beskriver allt hemskt han gjort, särskilt den här våldtäkten som var på allas läppar när det briserade och bör betraktas som en nationell händelse nästan.

Man ska aldrig idolisera gängkriminella på det här sättet. Jag har sökt omkring andra länders medier när dom intervjuar gängkriminella eller liknande och kan inte hitta något annat reportage som så kategoriskt hyllar en gängkriminell som detta. Allting, tonerna och musiken, asså det är helt sjukt.

Nina säger 30 sekunder in att Mehdi är dömd för grova våldsbrott, narkotikabrott och övergrepp. Därefter handlar intervjun om gängkriget. För sjuttonde gången har de garanterat gjort upp på förhand vad intervjun ska handla om för att överhuvudtaget få till den.

Att Mehdi skulle idoliseras i intervjun håller jag inte med om. Det är en face-to-face reportage-intervju med en gängkriminell som svarar på frågor om hur han ser på skjutningarna för att ge läsarna ett personporträtt. Det handlar inte om att ge Mehdi en skjuts i karriären utan om att förmedla en närbild av ett större samhällsproblem.
Citera
2021-11-05, 02:21
Medlem
Citat:
Nina säger 30 sekunder in att Mehdi är dömd för grova våldsbrott, narkotikabrott och övergrepp. Därefter handlar intervjun om gängkriget. För sjuttonde gången har de garanterat gjort upp på förhand vad intervjun ska handla om för att överhuvudtaget få till den.

Att Mehdi skulle idoliseras i intervjun håller jag inte med om. Det är en face-to-face reportage-intervju med en gängkriminell som svarar på frågor om hur han ser på skjutningarna för att ge läsarna ett personporträtt. Det handlar inte om att ge Mehdi en skjuts i karriären utan om att förmedla en närbild av ett större samhällsproblem.

Men du tillhör en minoritet som inte tycker att det är ett idoliserat porträtt, varför tror du att du gör det? Varför tycker så många här och twitter som är helt fyllt med människor som kritiserar intervjun?
Ställ dig frågan varför så många tycker det och varför du skiljer åt dig från resten.
Citera
2021-11-05, 02:24
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Men du tillhör en minoritet som inte tycker att det är ett idoliserat porträtt, varför tror du att du gör det? Varför tycker så många här och twitter som är helt fyllt med människor som kritiserar intervjun?
Ställ dig frågan varför så många tycker det och varför du skiljer åt dig från resten.

Det gör jag knappast. I denna tråd? Absolut. Det är för att de som sökt sig hit har åsikter i frågan. En människa som inte har en stark åsikt i en fråga kommer heller inte engagera sig i en debatt. Flashbacktrådar är INTE statistiskt representativa för samhället i stort. Det hoppas jag att du kan tänka ut själv, annars är det illa.
Citera
2021-11-05, 02:45
Medlem
Citat:
Det gör jag knappast. I denna tråd? Absolut. Det är för att de som sökt sig hit har åsikter i frågan. En människa som inte har en stark åsikt i en fråga kommer heller inte engagera sig i en debatt. Flashbacktrådar är INTE statistiskt representativa för samhället i stort. Det hoppas jag att du kan tänka ut själv, annars är det illa.

Nej, men take a wink varför så många tycker detta då. Det är inte ölmagar från vischan med trucker keps som hänger här bara, det är MASSOR med profilerade twittrare också som tycker såhär. Hanif Bali etc
Citera
2021-11-05, 02:58
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Nej, men take a wink varför så många tycker detta då. Det är inte ölmagar från vischan med trucker keps som hänger här bara, det är MASSOR med profilerade twittrare också som tycker såhär. Hanif Bali etc

Problemet är väl att jag ser en tydlig politisk röd tråd bland användare, twittrare och nyhetsportaler som skriver detta. Debatten i tråden slutade (åtminstone för andra än jag själv) handla om intervjun och mörkandet för länge sedan. Det är bara en täckmantel för politiska poänger. Det man egentligen vill åt är att våldtäkten ska komma upp till ytan för att få asylinvandringen att se ännu sämre än den redan är. Missförstå mig rätt, jag skriver också en mycket skit som gemene man hade ansetts vara rasistisk, och jag är sjukt jävla trött på asylinvandring och allt skjutande, men lite objektiv får man vara för sitt eget bästa.

Citat:
Det är inte ölmagar från vischan med trucker keps som hänger här bara

Det är ungefär den bilden jag har av gemene Flashbackare, tyvärr. Svårt att tvätta bort

Nu ska jag sova.
Citera
2021-11-05, 04:38
Medlem
Kul att hon sitter där och forsar i fittan för ett mördarpucko.

Snart lär hon väl bli uppspöad och gängsprutad.

Detta kommer så klart att vara alla mäns fel.
Citera
2021-11-05, 05:12
Medlem
Citat:

Det du inte verkar förstå är att folk är förbannade över att Nina Svanberg förminskar den bestialistiska och brutala våldtäkten av en 15 årig flicka som var nära att dö till ett "övergrepp" och inte som det faktiskt var, en bestialistisk och brutal våldtäkt i rädsla för att stöta sig med den här kriminella humle dumle, eller för att hon faktiskt gillar honom och försöker bara förminska det han gjort.
Citera
2021-11-05, 06:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AchtungFizen
Kul att hon sitter där och forsar i fittan för ett mördarpucko.

Snart lär hon väl bli uppspöad och gängsprutad.

Detta kommer så klart att vara alla mäns fel.
Nej bara de vita männens fel! 🤔🤥
Citera
2021-11-05, 06:36
Medlem
Citat:

Lägg av, att hon säger övergrepp kan i dessa kretsar tolkas som allt från övergrepp i rättssak eller något annat. Inte tänker man på grov våldtäkt där han tryckt in en pistol i en tjejs slida så den gick sönder och hon höll på att förblöda. Hon förringar mäns våld mot kvinnor och sänkte Expressens trovärdighet i detta ämne. Expressen kör ofta sina reportage om våld mot kvinnor men när det kommer till kritan så är det viktigare att göra en intervju med en gängkriminell.
Citera
2021-11-05, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Undra vilken slags porr hon söker på..

De är riktiga psykopater våra journalister.

Hon lär ju aldrig mer kunna kalla sig feminist iaf... fast kvinnor backar väl henne konstigt nog? Obehagligt.

Absolut inte!!!
Jag blev äcklad och så jävla förbannad när jag läste artikeln. Reagerade just på att hon slätade över våldtäkten och skrev att han är "dömd för grova våldsbrott och övergrepp samt narkotikabrott". Övergrepp, vadå? Övergrepp i rättssak? Varför inte åtminstone skriva sexuella övergrepp? Hade jag inte vetat att han var våldtäktsdömd hade jag trott att hon menade att han hotat någon, taget i sammanhanget.

Artikeln är så uppenbart köpt och tillrättalagd, ett idolporträtt verkligen med tusen bilder på våldtäktsäcklet. Vilket bevisas av att äcklet själv lägger upp bilderna på sin insta.

OT ser han dock ut att vara närmare 50 på bilderna, helt otroligt vad sliten han är. Ser inte ut som en tonårsidol/rappare direkt, snarare hans åldrande farsa.
Citera
2021-11-05, 07:02
Medlem
Jag såg en bild där hon ler och suktar med ögonen som om självaste drömprinsen står framför henne.
Hon är uppenbart sexuellt attraherad av gangstern och det grumlar hennes sans och förnuft så pass att hon inte längre kan göra sitt jobb som journalist.

Hon har jagat män tidigare för sluskigt beteende på fyllebåten och andra bagateller och skrivit om det.
Men när hon står öga mot öga med en av landets värsta gruppvåldtäktsmän som lever på att sälja knark och att hota och mörda då tänder hon till och skriver en glorifierande artikel istället för att berätta vilket äckel till man som hon intervjuat.

Det är egentligen inget som hon personligen rår för, det är väldigt vanligt att kvinnor tänder på dominanta män oavsett hur dom är i övrigt.
Hur sjuk mannen än är så tänder kvinnan på honom så starkt att det är omöjligt för henne att fatta nyktra beslut.
Bara i Sverige så finns det tusentals och åter tusentals exempel på kvinnor som blir misshandlade psykiskt och fysiskt, utsatta för terror år efter år och ändå så vill dom fortsätta relationen.

Det är ett så välkänt fenomen att det är skandalöst att chefer ovanför henne inte har etablerat vettiga rutiner så att problemet undviks.
När det finns risk för sexuell attraktion så ska någon annan göra jobbet, det gäller speciellt journalister, fångvaktare m.fl som har att göra med samhällsfarliga individer.

Hon skulle aldrig ha tillåtits att göra intervjun, det skulle i det här fallet ha gjorts av en man istället som kan tänka klart och ställa kuggfrågorna som behöver ställas till ett av samhällets värsta patrask.

Nu har dock misstaget gått förbi utan att stoppas och hennes karriär som journalist är definitivt slut.
Senast redigerad av -.-.-.-.-.-.-.-.-. 2021-11-05 kl. 07:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in