2021-11-05, 08:06
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Rent moraliskt är det inte försvarbart att "mörka" en våldtäkt, nej. Men i detta fall är det förståeligt. Man ville få till en intervju och gick med på villkoren. Det betyder inte att Expressen/Nina älskar eller försvarar våldtäkter.

Då anser du alltså att hon agerade moraliskt fel. Men som svar på tidigare kritik skrev du att hon bara gjorde sitt jobb. Jag menar att om man skriver det senare så är det underförstått att man ej anser att agerandet var moraliskt fel och att du därmed förmedlar motstridiga ståndpunkter.
Citera
2021-11-05, 08:19
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Nina säger 30 sekunder in att Mehdi är dömd för grova våldsbrott, narkotikabrott och övergrepp. Därefter handlar intervjun om gängkriget. För sjuttonde gången har de garanterat gjort upp på förhand vad intervjun ska handla om för att överhuvudtaget få till den.

Att Mehdi skulle idoliseras i intervjun håller jag inte med om. Det är en face-to-face reportage-intervju med en gängkriminell som svarar på frågor om hur han ser på skjutningarna för att ge läsarna ett personporträtt. Det handlar inte om att ge Mehdi en skjuts i karriären utan om att förmedla en närbild av ett större samhällsproblem.
Eftersom hon mörkar att han varit med och ordnat en gängvåldtäkt där en flicka nästan våldtas till döds är det ett ”idolporträtt”.

Expressen kan förstås berätta om samhällsproblem utan att ursäkta vidriga våldtäktsmän som om de nypit en tjej i rumpan på en bar.
Citera
2021-11-05, 09:05
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Det gör jag knappast. I denna tråd? Absolut. Det är för att de som sökt sig hit har åsikter i frågan. En människa som inte har en stark åsikt i en fråga kommer heller inte engagera sig i en debatt. Flashbacktrådar är INTE statistiskt representativa för samhället i stort. Det hoppas jag att du kan tänka ut själv, annars är det illa.

Nu ljuger du. Du tillhör visst en minoritet med denna åsikt.
Tycker du inte att du har gjort bort dig tillräckligt i denna tråd? Lägg ner nu

För övrigt så är flashback en av de mest besökta sidorna i Sverige. Allt från akademiker till Volvo-raggare hänger här.
Citera
2021-11-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det du inte verkar förstå är att folk är förbannade över att Nina Svanberg förminskar den bestialistiska och brutala våldtäkten av en 15 årig flicka som var nära att dö till ett "övergrepp" och inte som det faktiskt var, en bestialistisk och brutal våldtäkt i rädsla för att stöta sig med den här kriminella humle dumle, eller för att hon faktiskt gillar honom och försöker bara förminska det han gjort.

Var flickan bara 15 år? Är dom pedofiler också?
Citera
2021-11-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-.-.-.-.-.-.-.
Hon skulle aldrig ha tillåtits att göra intervjun, det skulle i det här fallet ha gjorts av en man istället som kan tänka klart och ställa kuggfrågorna som behöver ställas till ett av samhällets värsta patrask.

Det hade varit kul ifall han var med i 30 minuter och intervjuades av Anders Holmberg. Då hade nog frågorna låtit lite annorlunda...
Citera
2021-11-05, 10:57
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Nu har dock misstaget gått förbi utan att stoppas och hennes karriär som journalist är definitivt slut.

Tror du verkligen på det? Jag personligen tror inte ens att hennes karriär kommer att ta en kort paus. Nina tillhör ju den goda sidan och då får man ljuga, förnedra, hota, vilseföra, förminska, förfölja oliktänkande etc etc utan att det ses som något "negativt". Tvärtom, ju mer obstinat och förljugen du är desto mer respekt får du från de "goda" som styr vårt land och skriker på censur i öppenhetens namn.
Citera
2021-11-05, 11:02
Medlem
Nu var det ett yag sedan hon uppdaterade sin twitter. Undra om hon kommer vara helt tyst angående detta eller om det någon gång kommer en förklaring till detta extrema övertramp?

Det som är bra är iaf att det blivit så stort och känt bland så många.
Citera
2021-11-05, 11:06
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Det hade varit kul ifall han var med i 30 minuter och intervjuades av Anders Holmberg. Då hade nog frågorna låtit lite annorlunda...

Vad menar du? Ställer han svåra frågor? Jag har bara sett en snutt av det men det verkade väldigt mainstream, dvs med ett vänsterliberalt perspektiv, så jag tvivlar på att han hade lyckats grilla Dumle nämnvärt angående hans moraliska tillkortakommanden. Dumle verkade för övrigt inte vara någon större lingvist så det kanske inte spelar nån roll hur svåra frågor han får för hans förmåga att producera svar.
Citera
2021-11-05, 14:32
Medlem
Citat:
Hon har jagat män tidigare för sluskigt beteende på fyllebåten och andra bagateller och skrivit om det.

En av de värsta och mest traumatiserande sakerna som hände när hon wallraffade på Finlandsfärja var tydligen att en vit fyllskalle gav henne en oombedd kram bakifrån när hon städade toaletter, samtidigt som han sa att hon inte skulle behöva städa där. Det uttryckte hon verkligt äckel och avsky inför, men att göra en smörig intervju med en gängkriminell babbe som gruppvåldtagit och nästan tagit livet av en ung tjej, och kört upp en pistol i henne - det går alldeles utmärkt. Det gör rentav Nina lite upphetsad.
Citera
2021-11-06, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vad menar du? Ställer han svåra frågor? Jag har bara sett en snutt av det men det verkade väldigt mainstream, dvs med ett vänsterliberalt perspektiv, så jag tvivlar på att han hade lyckats grilla Dumle nämnvärt angående hans moraliska tillkortakommanden. Dumle verkade för övrigt inte vara någon större lingvist så det kanske inte spelar nån roll hur svåra frågor han får för hans förmåga att producera svar.

Se då lite mer än en snutt. Se programmen med Morgan Johansson och Per Bolund. De kom inte närmelsevis lika enkelt undan som Humle Dumle...
Citera
2021-11-06, 10:04
Medlem
Dotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper

Holmberg är en mycket bra, rakryggad modig journalist. En bristvara idag tyvärr.
Citera
2021-11-06, 15:22
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Se då lite mer än en snutt. Se programmen med Morgan Johansson och Per Bolund. De kom inte närmelsevis lika enkelt undan som Humle Dumle...

Kollade pga ditt tips. Morgan Johansson intervjun var bitvis mycket bra, det får jag medge. Per Bolund ungefär som förväntat. Ingånsvinkeln i frågorna är vänsterliberala och detaljinriktade i negativ bemärkelse som väntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in