2021-11-05, 00:44
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är sunt och rätt att angripa en journalist som väljer att göra vad som kan beskrivas som ett idolporträtt av en multikriminell gängvåldtäktsman och sluta ett avtal om att ej nämna våldtäkten med samma våldtäktsman.
Om du kallar det för att göra sitt jobb som journalist och kallar dig själv för nationalist så ok.

"Idolporträtt" har jag sett återkomma i många inlägg här. Det är det gamla vanliga. Någon aktad användare skriver ett inlägg och resten hakar på. Du skriver ingenting nytt. Same shit på repeat.
Citera
2021-11-05, 00:44
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Så då tycker du även att nån skulle kunna intervjua Anders Eklund i framtiden om låt oss säga hans karriär som lastbilschaufför eller kriminella svartjobb och utelämna/mörka att denna man tidigare våldtagit ett barn lilla Engla i stjärnsund tills hon dog?

Vid en första anblick är jämförelsen med AE absurd. Men egentligen är den tyvärr inte ens långsökt.

Nina Svanberg har fått svidande kritik från alla politiska håll men Expressen håller henne om ryggen.

Kanske drar cheferna på tidningen en gräns för att Dumles våldtäkt inte ledde till döden, trots att just Dumle var den första som bad sina vänner att hålla fast kvinnan som sedan var nära att förblöda?
Citera
2021-11-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
"Idolporträtt" har jag sett återkomma i många inlägg här. Det är det gamla vanliga. Någon aktad användare skriver ett inlägg och resten hakar på. Du skriver ingenting nytt. Same shit på repeat.

Dumle själv repostar intervjun på sin instagram. Tror du han gör det för att han framstår i dålig dager i de kretsar han rör sig?
Givetvis inte, i kriminella kretsar blir intervjun positiv. Att du ej begriper det visar din okunskap.
Din nationalism är lika obegriplig som Svanbergs feminism.
Citera
2021-11-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Vid en första anblick är jämförelsen med AE absurd. Men egentligen är den tyvärr inte ens långsökt.

Nina Svanberg har fått svidande kritik från alla politiska håll men Expressen håller henne om ryggen.

Kanske drar cheferna på tidningen en gräns för att Dumles våldtäkt inte ledde till döden, trots att just Dumle var den första som bad sina vänner att hålla fast kvinnan som sedan var nära att förblöda?

Tycker det är exakt samma sak som att intervjua AE eller annan valfri pedofil eller våldtäktsmän. Att denna kvinna inte dog spelar ingen som helst roll tycker jag kom igen gruppvåldtagen så hon nästan förblöder och dör det kan inte bli mycket värre man vill ju inte ens tänka tanken hur barbariskt det är!
Citera
2021-11-05, 00:55
Medlem
Citat:
Vad är jag då? Älskar jag massinvandring och våldtäkter? Fair square.

Du har inte svarat på min fråga om du även tycker att det skulle va ok att intervjua Anders Eklund om hans tidigare karriär på ett glorifierat sätt och mörka/ljuga om att han våldtagit och dödat en liten flicka och våldtagit andra tjejer med.

Är det också ok i din värld i så fall då?
Citera
2021-11-05, 01:01
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Du har inte svarat på min fråga om du även tycker att det skulle va ok att intervjua Anders Eklund om hans tidigare karriär på ett glorifierat sätt och mörka/ljuga om att han våldtagit och dödat en liten flicka och våldtagit andra tjejer med.

Är det också ok i din värld i så fall då?

Jag svarade på ett liknande inlägg igår. Då var det någon som frågade om jag hade tyckt det var okej om Breivik sadlade om till gangsterrappare och blev intervjuad, men att Utöya-massakern utelämnades.

Mitt svar var ungefär: Nej, det vore ett kolossalt självmord för varumärket. Expressen skulle aldrig göra en sådan intervju. Sen förstår jag inte vad det finns för allmänintresse i Eklunds liv som lastbilschaufför heller.

Vad gäller gängkriget så är det högaktuellt då det är ett stort samhällsproblem.
Citera
2021-11-05, 01:26
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Jag svarade på ett liknande inlägg igår. Då var det någon som frågade om jag hade tyckt det var okej om Breivik sadlade om till gangsterrappare och blev intervjuad, men att Utöya-massakern utelämnades.

Mitt svar var ungefär: Nej, det vore ett kolossalt självmord för varumärket. Expressen skulle aldrig göra en sådan intervju. Sen förstår jag inte vad det finns för allmänintresse i Eklunds liv som lastbilschaufför heller.

Vad gäller gängkriget så är det högaktuellt då det är ett stort samhällsproblem.

Om du tänker efter så kanske du förstår att frågan inte gällde huruvida det skulle vara bra för Expressens varumärke utom om just du tycker det vore ok eller inte rent moraliskt med tanke på att du tyckte att expressen reportern bara gjorde sitt jobb i fallet med våldtäktsmannen här.
Citera
2021-11-05, 01:31
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Om du tänker efter så kanske du förstår att frågan inte gällde huruvida det skulle vara bra för Expressens varumärke utom om just du tycker det vore ok eller inte rent moraliskt med tanke på att du tyckte att expressen reportern bara gjorde sitt jobb i fallet med våldtäktsmannen här.

Rent moraliskt är det inte försvarbart att "mörka" en våldtäkt, nej. Men i detta fall är det förståeligt. Man ville få till en intervju och gick med på villkoren. Det betyder inte att Expressen/Nina älskar eller försvarar våldtäkter.
Citera
2021-11-05, 01:45
Medlem
Citat:
Det är så jävla roligt egentligen. Jag försvarar Expressens rätt att göra en intervju om gängkriget. Det gör mig automatiskt till en våldtäktsälskare och invandringsälskare. Fan vad enkelspåriga ni är
Det har jag inte sagt.

Du går i försvar av en förfärlig människa som är grunden till allt elände som drabbat Sverige senaste 25 åren.

Det är helt fel gjort av dig. Såna som Nina Svanberg skulle behöva brännas som häxor på bål, ja hela den förbannade journalistkåren skulle behöva bokstavligen gå upp i rök för att någon förbättring av tillståndet i Sverige skulle kunna ske. Dessa människor är anledningen till all misär och du försvarar de.

Därför är du en dålig människa.
Citera
2021-11-05, 01:49
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det har jag inte sagt.

Du går i försvar av en förfärlig människa som är grunden till allt elände som drabbat Sverige senaste 25 åren.

Det är helt fel gjort av dig. Såna som Nina Svanberg skulle behöva brännas som häxor på bål, ja hela den förbannade journalistkåren skulle behöva bokstavligen gå upp i rök för att någon förbättring av tillståndet i Sverige skulle kunna ske. Dessa människor är anledningen till all misär och du försvarar de.

Därför är du en dålig människa.

Är det Nina som människa vi debatterar? Jaha. Alla mina inlägg har handlat om genomförandet och det s.k. "mörkandet" och huruvida det var försvarbart eller ej. Jag ger blanka fan i vem Nina är som människa. Så pass objektiv är jag.
Citera
2021-11-05, 01:52
Medlem
Citat:
Är det Nina som människa vi debatterar? Jaha. Alla mina inlägg har handlat om genomförandet och det s.k. "mörkandet" och huruvida det var försvarbart eller ej. Jag ger blanka fan i vem Nina är som människa. Så pass objektiv är jag.
Okej, för det är hon jag kritiserat och jag kritiserar att du försvarar henne.
Citera
2021-11-05, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Bland det konstigaste jag sett. Vad hade hon för baktanke med att ställa samma fråga fyra gånger när hon redan fått svar?

För att hon inte är vuxen. Infantil bloggerska. Typiskt Stockholms journalist kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in