2021-11-04, 23:29
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Man får säga sånt som refererar till "någon som arbetar" på en plats om det är ett välkänt uttryck som egentligen betyder något annat. "Samhallare" är ett sånt uttryck. "Svettas hos MUST" är inte ett sånt uttryck. Varför förstår du fortfarande inte skillnaden? Förklara för mig vad som är svårt att förstå, för du repeterar hela tiden samma frågor trots att flera personer har förklarat det för dig.

Eftersom Samhall fortfarande är en arbetsplats. Det är 10:de gången jag förklarar det för dig.
Du kan ställa samma fråga tusen gånger. Och du kommer att få tusen likadana svar. Det är fortfarande en jälva arbetsplats.

Fast att kalla en annan användare för "Samhallare" går bra för springpojkar som dig.

Citat:
Vill jag testa mitt påstående om att "samhallare" och "Einstein" är välkända uttryck som inte betyder att du bokstavligen jobbar på Samhall/heter Einstein och därför inte är 1.06?

Visst. Att du behöver en demonstration för att förstå det visar bara vilken Einstein du är, jävla samhallare.

Du kommer ju inte bli varnad för 1.06, på grund av det underbara hyckleriet kring den här regeln.
2021-11-04, 23:33
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Som sagt så är inte Samhall en arbetsplats utan ett företag om det inte specificeras var. Du angav en specifik arbetsplats och som admin5 skrev: "läsare av inlägget kan ju känna någon som arbetar på den arbetsplatsen".

Att du fortfarande ältar om att ingen kan hitta adressen visar bara på hur lite du förstår om 1.06. Ingen letar ens efter adressen då den är totalt egal.

Ett företag som Samhall är fortfarande en arbetsgivare/arbetsplats som någon kan spåras till. Fast det går bra att kalla andra för "samhallare". Din huvud är så långt uppe i moderatorernas arslen att du inte ser hyckleriet kring det hela.

Min kommentar specificerade inte heller var arbetsplatsen var. Om det är specificerat, då får du bevisa det. Var ligger källaren hos MUST? Jag tar en bannlysning direkt, om du kan bevisa var källaren hos MUST ligger.
2021-11-04, 23:56
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
TS har redan fått tillräckligt med svar i sakfrågan men det finns en annan infallsvinkel.

Vi har alla förstått att du inte känner dig överbevisad om att du bröt mot regel 1.06. Men vet du TS, det spelar ingen roll vad du tycker. För det är inte så det fungerar. Inte på en fotbollsplan, inte i samhället och inte på Flashback. Det finns regler att följa och det finns de som avgör vad som är regelbrott samt utdömer straff för regelbrott. Som spelare, medborgare eller användare har man att rätta sig efter den tolkning av reglerna som domaren, domstolen och moderatorskollegiet gör. I vissa fall kan man överklaga och då fastslår disciplinnämnden, högsta domstolen eller en admin vad som gäller.

Ditt inlägg har blivit fällt av moderatorskollegiet.
En admin har uttalat sig i tråden utan att upphäva moderatorskollegiets beslut.
Alltså gäller moderatorskollegiets tolkning.

Därmed är det fastslaget att regel 1.06 förbjuder att skriva "Börjar det bli varmt i källaren på XYZ". Nu har du att förhålla dig till det. Hur mycket du än skriver i denna tråd så kommer det inte ändra sig att regeltolkningen är sådan att denna typ av inlägg riskerar att leda till varning. Den rimliga slutsatsen av det är att undvika att skriva den typen av inlägg i framtiden.

Jag kan köpa ditt resonemang, så länge regeln är tydlig, konsekvent och gäller för alla användare. Användaren sugmag-se kallar mig för en "samhallare" vilket kan tolkas att jag arbetar hos Samhall. Därmed bryter den kommentaren mot 1.06.

Citat:
Vill jag testa mitt påstående om att "samhallare" och "Einstein" är välkända uttryck som inte betyder att du bokstavligen jobbar på Samhall/heter Einstein och därför inte är 1.06?

Visst. Att du behöver en demonstration för att förstå det visar bara vilken Einstein du är, jävla samhallare.

Så varför är det här ok? Men inte "börjar det bli svettigt" i en viss källare, vars adress aldrig kan spåras?

Ser du hyckleriet här? På grund av kommentarer där folk kallar varandra för "samhallare", då har jag trott att det var ok att skoja med folk om att "de svettas i vissa källare".

Den här reglen kommer att behöva att ändras i framtiden utan att det finns några kompromisser i den.
Just nu är godtyckligheten och kompromisserna kring 1.06 som ett svart hål, som sakta men säkert äter upp det här forumet. Antagligen så är ni konsekventa med den här regeln, samt med alla användare. Eller så tar ni bort den helt och hållet. Poängen är här är att man inte kan ha kakan och äta den samtidigt.

pbo ta inte detta som ett personligt påhopp, detta är mer riktat till alla moderatorer och admins i det här forumet.

Om jag hade fått bestämma så hade jag ändrat 1.06, och tagit bort alla luddiga kompromisser och hycklerier i den här regeln. Ingen användare hade fått kalla en annan användare för något annat än själva användarnamnet. Därmed hade den här regeln kunnat bli konsekvent, på riktigt.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-11-05 kl. 00:00.
2021-11-05, 00:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Jag blir så himla besviken på denna Tophat som hela tiden duckar diskussionen och skickar fram sina fränder för att föra sin talan. ...

Du verkar inte förstå att det inte är min talan. Det är moderatorskollegiet som har talat genom en omröstning.

Det enda jag kan säga är samma sak som sades redan i inlägg #4 och åtskilliga gånger efter det.

Regel 1.06 är totalt humorlös eftersom det kanske är forumets viktigaste regel. Att en varning delats ut innebär att en omröstning har skett bland moderatorskollegiet och att utfallet från omröstningen var att inlägget stred mot 1.06. Vidare kan ingen enskild moderator besluta om påföljder för 1.xx eller överpröva/ändra utfallet av en omröstningen.

När dessutom admin i tråden fastslår att en varning var en lämplig påföljd för inlägget finns det liksom inget mer att diskutera.
Senast redigerad av madtop 2021-11-05 kl. 00:15.
2021-11-05, 00:01
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Ett företag som Samhall är fortfarande en arbetsgivare/arbetsplats som någon kan spåras till. Fast det går bra att kalla andra för "samhallare". Din huvud är så långt uppe i moderatorernas arslen att du inte ser hyckleriet kring det hela.
Gör ditt bästa för att förstå vad jag skriver. Man får nämna arbetsplatser om kriteriet "välkänt uttryck" är uppfyllt. Det finns ingen nolltolerans mot att nämna ett arbete. Frågan en mod ställer sig är INTE "är det en arbetsplats eller ej?" Därför är din invändning om att "Samhall är ju en arbetsplats" helt irrelevant. Jag har förklarat det flera gånger.

Förstår du vad orden jag precis skrev betyder? Om inte, vilken del förstår du inte?
2021-11-05, 00:08
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Gör ditt bästa för att förstå vad jag skriver. Man får nämna arbetsplatser om kriteriet "välkänt uttryck" är uppfyllt. Det finns ingen nolltolerans mot att nämna ett arbete. Frågan en mod ställer sig är INTE "är det en arbetsplats eller ej?" Därför är din invändning om att "Samhall är ju en arbetsplats" helt irrelevant. Jag har förklarat det flera gånger.

Förstår du vad orden jag precis skrev betyder? Om inte, vilken del förstår du inte?

Då får du läsa inlägg #387. Där har du svaret på ditt nuvarande inlägg också:

https://www.flashback.org/sp77815800
2021-11-05, 00:10
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Så varför är det här ok? Men inte "börjar det bli svettigt" i en viss källare, vars adress aldrig kan spåras?

Ser du hyckleriet här? På grund av kommentarer där folk kallar varandra för "samhallare", då har jag trott att det var ok att skoja med folk om att "de svettas i vissa källare".
Skämt, även skämt om källare som är omöjliga att spåra upp, är otillåtna. Även uppenbara skämt är otillåtna. Om du skämtar om att någon jobbar på MUST så är innebörden av skämtet att användaren jobbar där, eller hur? Själva innebörden av vad du skriver är "du jobbar på den platsen", även om det är skämtsamt. Så långt hänger du med, va?

Innebörden av att kalla någon "Samhallare" är dock inte att han jobbar på samhall. "Samhallare" är ett ord som betyder något i stil med mongo. Alltså är innebörden av "Samhallare" inte "du jobbar på samhall", utan "mongo". Har du invändningar på det eller förstår du innebörden av uttrycket "Samhallare"?

Om jag kallar dig samhallare så görs det en bedömning av moderatorerna. Kallar jag dig för mongo, eller försöker jag outa/skämta om ditt arbete? Om de bedömer att jag inte använder uttrycket (vars innebörd är "mongo") så blir jag varnad eller avstängd för 1.06. Om de bedömer att jag använde uttrycket som betyder "mongo" så blir jag av uppenbara skäl inte varnad eller avstängd, eftersom jag kallade dig för mongo och inte skämtade om/outade din arbetsplats.
2021-11-05, 00:12
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Skämt, även skämt om källare som är omöjliga att spåra upp, är otillåtna. Även uppenbara skämt är otillåtna. Om du skämtar om att någon jobbar på MUST så är innebörden av skämtet att användaren jobbar där, eller hur? Själva innebörden av vad du skriver är "du jobbar på den platsen", även om det är skämtsamt. Så långt hänger du med, va?

Innebörden av att kalla någon "Samhallare" är dock inte att han jobbar på samhall. "Samhallare" är ett ord som betyder något i stil med mongo. Alltså är innebörden av "Samhallare" inte "du jobbar på samhall", utan "mongo". Har du invändningar på det eller förstår du innebörden av uttrycket "Samhallare"?

Om jag kallar dig samhallare så görs det en bedömning av moderatorerna. Kallar jag dig för mongo, eller försöker jag outa ditt arbete? Om de bedömer att jag inte använder uttrycket (vars innebörd är "mongo") så blir jag varnad eller avstängd för 1.06. Om de bedömer att jag använde uttrycket som betyder "mongo" så blir jag av uppenbara skäl inte varnad eller avstängd, eftersom jag kallade dig för mongo och inte skämtade om/outade din arbetsplats.

Du har fel. Samhallare syftar på att någon arbetar eller skulle kunna arbeta på Samhall, på grund av at de inte kan ta ett vanligt jobb. Hur mycket du än förnekar det, så kan det tolkas så.
2021-11-05, 00:16
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Du har fel. Samhallare syftar på att någon arbetar eller skulle kunna arbeta på Samhall, på grund av at de inte kan ta ett vanligt jobb. Hur mycket du än förnekar det, så kan det tolkas så.
Ja, det kan tolkas så. Men i de fall det uppenbart betyder "mongo" och inte syftar på var du arbetar så blir du inte straffad.

"Käften jävla samhallare" = En moderator bedömer antagligen att jag använder uttrycket med innebörden "mongo" och varnar mig inte.
"Okej. Ha så kul på Samhall. " = Antagligen inte samma bedömning, och personen får varning/avstängning oavsett om det är ett skämt eller ej.
2021-11-05, 00:22
Medlem
Citat:
Jag kommer alltid att överklaga alla varningar, så enkelt är det.

Jag tycker inte att man som användare bör automatiskt överklaga alla varningar
utan först fundera och reflektera främst huruvida man själv kanske faktiskt har gjort fel trots allt.

Citat:
Självklart vill jag inte ha några varningar, fast när jag väl får några då vill jag ha det svart på vitt att allt har gått rätt till. Moderatorer är också människor som kan begå misstag.

Ja absolut kan både användare och moderatorer ibland begå misstag, för vi är ju alla människor och ibland kan man göra fel.

Jag anser dock inte utifrån den information som framkommit att det har begåtts något direkt fel i just det här ärendet.

Du skrev ett diskussionsinlägg som kan tolkas som ett regelbrott,
fast av mildare karaktär och därför blev det enbart en varning, vilket är fullt proportionerligt och rimligt kan jag tycka.

Citat:
Jag tänker inte ta den i röven och hålla käften helt enkelt, jag kommer alltid att försvara mig tills den dagen jag blir bannlyst. Nu är fokuset i den här tråden kommentaren i den trådstraten. Om du har problem med innehållet i övriga trådar, då får du tar det i dessa trådar.

Jag anser att en del tidigare klagomål från dig blir av viss relevans eftersom jag försöker utröna
huruvida du är fullt seriös eller inte då du inte tycks vilja förstå alla förklaringar och svar som ges till dig.

Det är inte många användare som får så många förklaringar och svar från både administratör, användare och moderatorer
angående den här typen av enskilda klagomål och ärenden.

Du får ganska mycket feedback av både ansvariga och användare,
men det känns som om att du inte ens vill försöka förstå det som förklaras.
Senast redigerad av 12-12 2021-11-05 kl. 00:35.
2021-11-05, 02:17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Men vilket jävla gnällspammande!

Regeln är till för att skydda oss, så vi tryggt kan skriva vårt hjärtas mening här på forumet. Det är bra. Motarbeta inte det mer TS, gränstestandet tycker jag du ta med dina föräldrar.

Förkortningen MUST fick jag lov att googla och jag lär inte vara den enda. Inte ett vedertaget uttryck med andra ord.
2021-11-05, 04:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Min kommentar specificerade inte heller var arbetsplatsen var. Om det är specificerat, då får du bevisa det. Var ligger källaren hos MUST? Jag tar en bannlysning direkt, om du kan bevisa var källaren hos MUST ligger.

Som sagt är adressen egal för 1.06. Ingen här behöver bevisa var den ligger, det har du fått förklarat för dig upprepade gånger utan att det går in.. Den som jobbar i det specifika "källaren på MUST" vet var den ligger och har då inte ett oräkneligt antal arbetskamrater vid sin sida varför den utpekade riskerar att få sin anonymitet avslöjad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in