2021-11-03, 03:51
Medlem
Ett ex är att feminism inte bygger upp något hållbart utan endast bryter ner allt som den kommer i kontakt med.
Citera
2021-11-03, 03:54
Medlem
För jag hatar hycklare, så enkelt är det
Citera
2021-11-03, 12:40
Medlem
Sugerattvaradigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Vad jag vet så står inte vanliga feminister för något radikalt.

Har inte träffat eller sett en enda feminist som skulle tala om problemen män har och säger något överguvudtaget positivt om män. Enda tillfällen när feminister talar väl om män är när dom lyder allt vad kvinnor säger. Feminister vill inte ha jämställdhet. De vill ha kontroll.
Citera
2021-11-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugerattvaradig
Har inte träffat eller sett en enda feminist som skulle tala om problemen män har och säger något överguvudtaget positivt om män. Enda tillfällen när feminister talar väl om män är när dom lyder allt vad kvinnor säger. Feminister vill inte ha jämställdhet. De vill ha kontroll.

Jag är feminist, jag talas gärna om problem som män har, och anser också att många av mäns problem också har lösts tack vare feminism, försörjningsansvaret ex. mäns sämre kontakt med sina barn, mäns kortare medellivslängd, mäns hälsa etc.

Och jag säger ständigt positiva saker om manliga individer när de gjort något bra.
jag förstår inte varför jag ska behöva säga något extra positivt om någon bara för att han är en han?

Patriarkala män eller antifeminsiter vill ha kontroll över kvinnor, feminister vill ha tillbaka kvinnors rätt till kontroll över sina egna liv.
Citera
2021-11-03, 16:24
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är feminist, jag talas gärna om problem som män har, och anser också att många av mäns problem också har lösts tack vare feminism, försörjningsansvaret ex. mäns sämre kontakt med sina barn, mäns kortare medellivslängd, mäns hälsa etc.

Och jag säger ständigt positiva saker om manliga individer när de gjort något bra.
jag förstår inte varför jag ska behöva säga något extra positivt om någon bara för att han är en han?

Patriarkala män eller antifeminsiter vill ha kontroll över kvinnor, feminister vill ha tillbaka kvinnors rätt till kontroll över sina egna liv.

Nej, det vill jag absolut inte. Jag vill inte ha kontroll över någon annan människa/grupp.
Citera
2021-11-04, 12:50
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny77
exakt! vi vinner alla på feminism och jämställdhet. Gäller bara att ha kunskap om vad det handlar om. Fundamentalister är aldrig bra

Ingen vinner på att driva en ekonomiskt ansvarslös politik som grundar sig på felaktiga premisser och utgår från att män och kvinnor borde vara lika varandra på alla möjliga sätt. Istället för att försöka likställa något som är olikt, kan man istället försöka att utnyttja det som varje kön är bra på.

I kvinnans fall handlar det i alla fall inte om att försöka göra henne mer lik en man, utan att göra husfruar populära igen. Låt kvinnor vara kvinnor. Moderna kvinnor bryr sig mer om att "förverkliga sig själva" än att bli goda mödrar och fruar åt sina hårt arbetande män.
Det är förmodligen många fler än bara jag som insett att det enda kvinnor idag kan erbjuda är ett fuktigt hål i några minuter. Kvinnor var bättre förr, med andra ord.

Vad fundamentalismen gör (om vi talar om traditionellt patriarkala religioner) är att behålla traditionella levnadsmönster som fungerat i århundraden. Det är definitivt något alla vinner på i längden, men det kräver att alla drar sitt strå till stacken. Visst behöver kvinnor ta hand om sina män, och männen behöver ta hand om kvinnorna, men den stora befolkningstillväxten ett patriarkalt samhälle genererar går inte att förneka. När den vite svenske mannen går åt samma håll som dinosaurierna kommer de patriarkala samhällena så småningom att ta över.

Då kommer alla som säger att "... vi alla vinner på jämställdhet ..." att vara borta sedan länge.
Citera
2021-11-04, 13:36
Medlem
skottlands avatar
Citat:

Ja, snart kanske feminismen också botar prostatacancer.

Du försöker desperat få det att låta som att män också vinner på feministisk politik. Dina försök är dock förgäves; allt fler män börjar se att de är förda bakom ljuset och att jämställdhet mer eller mindre är ett annat ord för kommunism. Distributionspolitik slutar aldrig väl.

Försörjningsansvaret, eller försörjningsplikten som det även kallas, är för det första inget problem som män har haft. När hörde vi senast män som ansåg att försörjningsplikten inte var tillräckligt jämställd? Inte heller är har mäns kontakt med deras barn varit något problem för män. Detta hade lika väl kunnat vara ett problem för kvinnor.

När det gäller hälsa och livslängd har det med vetenskapen att göra. Ingen feministisk politik har hjälpt till där.

Citat:

Kvinnor har alltid behövt män, och de har inte haft "kontroll över sina egna liv". Det är ett nytt påfund detta.

Kontroll över kvinnor betyder att männen tar hand om kvinnorna, och att kvinnorna blir omhändertagna. Det är så samhällen fungerat i årtusenden.
Citera
2021-11-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Ja, snart kanske feminismen också botar prostatacancer.

Du försöker desperat få det att låta som att män också vinner på feministisk politik. Dina försök är dock förgäves; allt fler män börjar se att de är förda bakom ljuset och att jämställdhet mer eller mindre är ett annat ord för kommunism. Distributionspolitik slutar aldrig väl.

Försörjningsansvaret, eller försörjningsplikten som det även kallas, är för det första inget problem som män har haft. När hörde vi senast män som ansåg att försörjningsplikten inte var tillräckligt jämställd? Inte heller är har mäns kontakt med deras barn varit något problem för män. Detta hade lika väl kunnat vara ett problem för kvinnor.

När det gäller hälsa och livslängd har det med vetenskapen att göra. Ingen feministisk politik har hjälpt till där.

Kvinnor har alltid behövt män, och de har inte haft "kontroll över sina egna liv". Det är ett nytt påfund detta.

Kontroll över kvinnor betyder att männen tar hand om kvinnorna, och att kvinnorna blir omhändertagna. Det är så samhällen fungerat i årtusenden.
¨

Män har uppenbart vunnit rätt mycket på feminism ja..
Ni slipper försörja era fruar, mödrar eller ogifta döttrar och systrar, de försörjer sig själva idag.
Ni har därmed sluppit massa stress som tidigare i historien gjorde att de flesta män dog betydligt tidigare än idag.
Ni sköter er hälsa bättre.
Ni har fått bättre sociala kontakter med era barn, ytterligare en hälsoeffekt.
Ni har breddat er mansroll så ni idag kan syssla med sånt som absolut inte var acceptabelt för män syssla med för bara 50 år sen.
Ni mår bättre idag (i vår del av världen) än vad ni förmodligen någonsin gjort bak i historien.
Ni slipper födas som tvångsutvecklade oönskade barn av en morsa utan möjligheter och som desperat tvingas dumpa er på en kyrktrapp eller i värsta fall i en soptunna.

Så Ja! män har definitivt tjänat på feminism.
Citera
2021-11-04, 22:47
Medlem
skottlands avatar
Citat:
¨
Ni slipper försörja era fruar, mödrar eller ogifta döttrar och systrar, de försörjer sig själva idag.
Ni har därmed sluppit massa stress som tidigare i historien gjorde att de flesta män dog betydligt tidigare än idag.
Ni har breddat er mansroll så ni idag kan syssla med sånt som absolut inte var acceptabelt för män syssla med för bara 50 år sen.
Ni mår bättre idag (i vår del av världen) än vad ni förmodligen någonsin gjort bak i historien.
Ni slipper födas som tvångsutvecklade oönskade barn av en morsa utan möjligheter och som desperat tvingas dumpa er på en kyrktrapp eller i värsta fall i en soptunna.

Bokstavligen allt du nämnde — utom att fler kvinnor har en möjlighet att försörja sig med hjälp av staten — är en slutprodukt av det moderna samhället och inte feministerna. Du försöker att få ansvarslös vänsterpolitik att låta attraktivt, eller som jag skulle kalla det: du försöker polera en bit skit.

Som flera andra redan visat går det varken att ta dig eller dina argument på allvar.

Här är ett exempel på en av många "självständiga" kvinnor som vår feministiska politik skapat:

"Shukri Mohamed Hassan, 34, kom från Somalia till Åmål för åtta år sedan. Med sig hade hon tre barn och en fyrårig skolutbildning.
Hon tycker att det svenska språket är svårt, men pratar ändå ganska bra och kan göra sig förstådd.
I dag är hon sexbarnsmamma, skild och ensamstående och har tidigare försörjt sig och sina barn på bidrag.
– Jag har fått 32 000 kronor i månaden. Sverige är ett bra land, säger hon.
" (Expressen 2021, Shukri hade fått lika mycket pengar med bidrag – jobbar ändå)
Citera
2021-11-04, 22:49
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
¨

Så Ja! män har definitivt tjänat på feminism.

Det där var bland det mest korkade jag läst på Flashback.

Grattis! Du vinner en alldeles egen dumstrut!
Citera
2021-11-05, 00:06
Bannlyst
https://menarehuman.com/killallmen/

Den artikeln sammanfattar det för mig.

Lite godbitar:

Valerie Solanas – famous radical Feminist writer, stalker, attempted murderer, and paranoid schizophrenic

Citat ifrån ovanstående
To call a man an animal is to flatter him; he’s a machine, a walking dildo.”
“the male is an incomplete female, a walking abortion,”
“Every man, deep down, knows he’s a worthless piece of shit.”
“The male is a biological accident”
“He [“the male”] is trapped in a twilight zone halfway between humans and apes”

Om inte det är nog så tas även Emelie Combs deputy editor på Huffington post upp

"Ms Emily McCombs has a new years resolution – to kill all men. Yes, all of them. Of course, she doesn’t have the army to do it – but in a world where the president of the USA can get knocked off twitter, it’s a bit shocking that she hasn’t been."

Sedan har du Clementine Ford, en annan berömd feminist som skrivit artiken "Have you killed any men today"

Att den här rörelsen för ett fullständigt krig mot pojkar i skolan, män ute i samhället och manlighet som helhet är ingen överraskning med tanke på vilka deras ledande gurus är.

Denna plåga måste fysiskt tas bort ifrån vårt samhälle. Jag föreslår internering på specialbyggda anstalter runt om i periferin dit feminister skickas iväg för "rehabilitering".
Citera
2021-11-05, 01:27
Medlem
Citat:

Men ditt krav på att män klär och beter sig traditionellt maskulint har inte ett dugg med sexism eller kontrollbehov att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in