Citat:
Som jag har funnit var det Arrival som blev mycket stor. Och där finns låtar som "Dancing Queen" och "When I kissed the teacher"
Jag tycker dock att "Dancing Queen" är överskattad. Det som sticker ut är att man använder pianot lite ovanligt och man mixar ihop det bra.
I Vietnam spelar man "Happy New Year" ständigt varje år. Ganska märkligt, det är ju inte någon av dom bättre. "Winner takes it all" och "the Day before you came" är ovanligt starka låtar.
Jag tycker dock att "Dancing Queen" är överskattad. Det som sticker ut är att man använder pianot lite ovanligt och man mixar ihop det bra.
I Vietnam spelar man "Happy New Year" ständigt varje år. Ganska märkligt, det är ju inte någon av dom bättre. "Winner takes it all" och "the Day before you came" är ovanligt starka låtar.
Även om Mamma Mia och SOS var stora hits så har jag också förstått att det var med Arrival som precis allt släppte.
När jag hör andra artister försöka sjunga Dancing Queen så låter det verkligen uselt. Jag gillar den. Samma sak med Happy New Year. Dra upp volymen och bara lyssna, det är mycket finess i den låten. Innan jag blev ett riktigt ABBA-fan så gillade jag The Winner Takes It All, men nu kan jag bli rörd när jag lyssnar på den. Det är enormt mycket känslor i rösten hon förmedlar. Enormt. Kan varmt rekommendera My Love, My Life och I´ve Been Waiting For You även om slutet på den var under deras nanana-period.
Måste bara: Ring Ring och Waterlooalbumen - dynga?

Nina Pretty Ballerina, He Is Your Brother, I'm Just A Girl, Hasta Mañana, Honey Honey för att nämna några riktiga guldkorn - helt underbara låtar.
PS 1: För egen del när jag lagar mat så kör jag ofta svenska versionerna på Ring Ring, Waterloo, Honey Honey, SOS och Fernando.
PS 2: För de som finner AFs röst förtrollande så har hon sjungit in mängder av fina låtar innan ABBA-tiden men även under och efter så klart.
....Mycket kul. Han gick på känsla, titelnamn och på statistik från tidigare album. Sämst var "I can be that Woman" som han tyckte var lite tråkig. Näst sämst var "Keep an eye on Dan", det var för mycket gamla grepp och för enkelt...
...Av dom släppta låtarna låg "Dont shut me Down" bäst till som nr 4.
.... Ganska kul. Jag hoppas inte låtarna floppar. Detta blir kul att följa.