2018-04-28, 16:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Den analoga ABBA är fortfarande bättre än den digitaliserade.
På vilket viss är det bättre?
Citera
2018-04-28, 17:08
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Kontot behövde till sist fyllas på alltså.
Citera
2018-04-28, 18:06
Medlem
OntOmQs avatar
De giriga jävlarna.

Just när man trodde att vi kunde glömma ABBA för gått. Ja, då återuppstår de på "yttersta dagen".

Suck
Citera
2018-04-28, 18:12
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Musiken förändras publiken dör ut gissar på flopp. Hur många unga idag känner egentligen till och lyssnar på ABBA?

Kanske det, jag gissar på flip dock.
Ta ett land som Tyskland, där är dem fortfarande stora.
Citera
2018-04-28, 18:18
Medlem
XaoqcHs avatar
Det kommer givetvis bli en enorm världssuccé. De skulle kunna sitta i rullstol och framföra sina gamla hits och responsen skulle ändå bli enorm. Det är trots allt flera generationer som växt upp med deras musik och som skulle ta chansen att se gruppen live för sista gången.
Citera
2018-04-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
På vilket viss är det bättre?

Tror att han/hon menade "ABBA av kött och blod på scen" i motsats till ett hologram-ABBA som i princip blir 100% förinspelat och helt bundet till digitala körscheman som upprepas varje kväll.
Citera
2018-04-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Det är trots allt flera generationer som växt upp med deras musik och som skulle ta chansen att se gruppen live för sista gången.

Visst är det så. Synd bara att de inte kommer få se de live. Vad de kommer få se, som jag förstår det, är ett hologram av medlemmarna samt få lyssna på ett liveband som spelar musiken. Enligt mig är det, ärligt talat, riktigt slappt. Hade kunnat köpa det som ABBA faktiskt åkte ut på turné och ställde sig på scenen, men nu är det ju inte så.
Citera
2018-04-28, 18:35
Avslutad
100% Flopp
Citera
2018-04-28, 18:36
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Visst är det så. Synd bara att de inte kommer få se de live. Vad de kommer få se, som jag förstår det, är ett hologram av medlemmarna samt få lyssna på ett liveband som spelar musiken. Enligt mig är det, ärligt talat, riktigt slappt. Hade kunnat köpa det som ABBA faktiskt åkte ut på turné och ställde sig på scenen, men nu är det ju inte så.

De kommer aldrig orka det fysiskt. Det är dock helt fantastiskt att de kan låta sina hologram framföra det som är dem så att en ny generation får upp ögonen för deras livsverk.

Bra musik och en möjlighet till avknoppning hos unga talangfulla drömmare.
Citera
2018-04-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
De kommer aldrig orka det fysiskt. Det är dock helt fantastiskt att de kan låta sina hologram framföra det som är dem så att en ny generation får upp ögonen för deras livsverk.

Bra musik och en möjlighet till avknoppning hos unga talangfulla drömmare.

Problemet är, att det säljs in som en återförening, och när de då ska köra någon turné så tror jag att många även förväntar sig att ABBA faktiskt är med på turnén. Vilket de ju, som jag förstår det, överhuvudtaget inte är. Jag hade nästan hellre sett att de i så fall sket i att "återförenas" (läs: spela in två låtar i en studio) och gjorde någon grej där de kör 3D projektion av ABBA från förr och även marknadsförde det som just det. En möjlighet att se ABBA "live" så som de såg ut förr genom en 3D projektion.

Angående att de aldrig skulle orka en turné fysiskt. Antagligen inte, men skit i det helt då. Alternativt kör ett väldigt begränsat antal spelningar eller gör någon grej live vid någon form av event.
Senast redigerad av yokisuci 2018-04-28 kl. 20:03.
Citera
2018-04-28, 20:27
Medlem
De kommer såklart att toppa listorna runtom i världen. De kommer också, vilket förmodligen är skälet, öka försäljningen till bristningsgräns på sina övriga skivor. Frågan är dock om det är nya låtar eller några överblivna ej utgivna som dammats av? Detta handlar om pengar men det förändrar inte deras storhet!
Citera
2018-04-28, 21:03
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Problemet är, att det säljs in som en återförening, och när de då ska köra någon turné så tror jag att många även förväntar sig att ABBA faktiskt är med på turnén. Vilket de ju, som jag förstår det, överhuvudtaget inte är. Jag hade nästan hellre sett att de i så fall sket i att "återförenas" (läs: spela in två låtar i en studio) och gjorde någon grej där de kör 3D projektion av ABBA från förr och även marknadsförde det som just det. En möjlighet att se ABBA "live" så som de såg ut förr genom en 3D projektion.

Angående att de aldrig skulle orka en turné fysiskt. Antagligen inte, men skit i det helt då. Alternativt kör ett väldigt begränsat antal spelningar eller gör någon grej live vid någon form av event.

Fast dom säljer ju inte alls inte in det som en återförening. Tvärtom. Managern var ju extremt tydlig med att det inte var en regelrätt återförening.

Att skräpmedia sen skriver "ÅTERFÖRENING!" med stora svarta bokstäver är väl knappast ABBAs fel, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in