2021-11-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Som jag har funnit var det Arrival som blev mycket stor. Och där finns låtar som "Dancing Queen" och "When I kissed the teacher"

Jag tycker dock att "Dancing Queen" är överskattad. Det som sticker ut är att man använder pianot lite ovanligt och man mixar ihop det bra.

I Vietnam spelar man "Happy New Year" ständigt varje år. Ganska märkligt, det är ju inte någon av dom bättre. "Winner takes it all" och "the Day before you came" är ovanligt starka låtar.

Även om Mamma Mia och SOS var stora hits så har jag också förstått att det var med Arrival som precis allt släppte.

När jag hör andra artister försöka sjunga Dancing Queen så låter det verkligen uselt. Jag gillar den. Samma sak med Happy New Year. Dra upp volymen och bara lyssna, det är mycket finess i den låten. Innan jag blev ett riktigt ABBA-fan så gillade jag The Winner Takes It All, men nu kan jag bli rörd när jag lyssnar på den. Det är enormt mycket känslor i rösten hon förmedlar. Enormt. Kan varmt rekommendera My Love, My Life och I´ve Been Waiting For You även om slutet på den var under deras nanana-period.

Måste bara: Ring Ring och Waterlooalbumen - dynga?
Nina Pretty Ballerina, He Is Your Brother, I'm Just A Girl, Hasta Mañana, Honey Honey för att nämna några riktiga guldkorn - helt underbara låtar.

PS 1: För egen del när jag lagar mat så kör jag ofta svenska versionerna på Ring Ring, Waterloo, Honey Honey, SOS och Fernando.

PS 2: För de som finner AFs röst förtrollande så har hon sjungit in mängder av fina låtar innan ABBA-tiden men även under och efter så klart.
Citera
2021-11-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Även om Mamma Mia och SOS var stora hits så har jag också förstått att det var med Arrival som precis allt släppte.

När jag hör andra artister försöka sjunga Dancing Queen så låter det verkligen uselt. Jag gillar den. Samma sak med Happy New Year. Dra upp volymen och bara lyssna, det är mycket finess i den låten. Innan jag blev ett riktigt ABBA-fan så gillade jag The Winner Takes It All, men nu kan jag bli rörd när jag lyssnar på den. Det är enormt mycket känslor i rösten hon förmedlar. Enormt. Kan varmt rekommendera My Love, My Life och I´ve Been Waiting For You även om slutet på den var under deras nanana-period.

Måste bara: Ring Ring och Waterlooalbumen - dynga?
Nina Pretty Ballerina, He Is Your Brother, I'm Just A Girl, Hasta Mañana, Honey Honey för att nämna några riktiga guldkorn - helt underbara låtar.

PS 1: För egen del när jag lagar mat så kör jag ofta svenska versionerna på Ring Ring, Waterloo, Honey Honey, SOS och Fernando.

PS 2: För de som finner AFs röst förtrollande så har hon sjungit in mängder av fina låtar innan ABBA-tiden men även under och efter så klart.

ABBA hade och har förmågan att göra enkel musik komplicerad. Jag tror man måste lyssna mer för att förstå. Andra underskattade låtar är "Another Town another Train". Den är annorlunda men man lyckades inte helt med ABBA-soundet. En annan bra är "Dance, while the music still goes on". Inspelningstekniken är kanske inte den bästa men jag ser på youtube att många reagerar positivt på den låten.
Jag är ingen expert och har lyssnat för lite på dom två första albumen. Nu hoppas jag att Voyage inte blir en flopp, det finns alltid en risk att anta utmaningar.
Citera
2021-11-04, 12:51
Medlem
1) Jag tittade på ett antal trailers på youtube och jag måste säga att jag är överraskad över hur bra och verkliga dom här ABBAtarerna är. Jag lämnar mina tidigare omdömen. Dessa nästan verkliga figurer tillsammans live-orkester kommer att bli en succé.

Det hade inte varit rättvist att släpa upp Agnetha och Frida på en scen i den åldern dom är nu. Vad inte ABBAtarerna kan åstadkomma är naturligtvis den speciella charm som framförallt Agnetha hade när hon med minspel levde sig in i låtarnas story. Det är inte möjligt. Men jag hade gärna sett showen, beredd att lägga 1000 spänn. Så här är framtiden. Vi vet snart inte själva vilka vi är.

2) Albumet Voyage släpps snart och en ABBA-fan satt på youtube och gjorde en ranking av låtarna....utan att ha hört mer än 3 av dom... ....Mycket kul. Han gick på känsla, titelnamn och på statistik från tidigare album. Sämst var "I can be that Woman" som han tyckte var lite tråkig. Näst sämst var "Keep an eye on Dan", det var för mycket gamla grepp och för enkelt... ...Av dom släppta låtarna låg "Dont shut me Down" bäst till som nr 4.
Högsta betyg och plats nr 1 till "Ode to Freedom" och julsången "Little Things" rankas som tvåa... .... Ganska kul. Jag hoppas inte låtarna floppar. Detta blir kul att följa.
Citera
2021-11-04, 13:08
Medlem
Jon.Holmss avatar
Någon som vet om det kommer något direktsänt specialevenemang på fredag när nya albumet släpps? Något i stil med evenemanget från London alltså när de första två låtarna släpptes?

Kan annars tipsa om P4 Plus kl. 16:00 nu på fredag som kommer att handla om ABBA och nya albumet
Citera
2021-11-04, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
1) Jag tittade på ett antal trailers på youtube och jag måste säga att jag är överraskad över hur bra och verkliga dom här ABBAtarerna är. Jag lämnar mina tidigare omdömen. Dessa nästan verkliga figurer tillsammans live-orkester kommer att bli en succé.

Det hade inte varit rättvist att släpa upp Agnetha och Frida på en scen i den åldern dom är nu. Vad inte ABBAtarerna kan åstadkomma är naturligtvis den speciella charm som framförallt Agnetha hade när hon med minspel levde sig in i låtarnas story. Det är inte möjligt. Men jag hade gärna sett showen, beredd att lägga 1000 spänn. Så här är framtiden. Vi vet snart inte själva vilka vi är.

2) Albumet Voyage släpps snart och en ABBA-fan satt på youtube och gjorde en ranking av låtarna....utan att ha hört mer än 3 av dom... ....Mycket kul. Han gick på känsla, titelnamn och på statistik från tidigare album. Sämst var "I can be that Woman" som han tyckte var lite tråkig. Näst sämst var "Keep an eye on Dan", det var för mycket gamla grepp och för enkelt... ...Av dom släppta låtarna låg "Dont shut me Down" bäst till som nr 4.
Högsta betyg och plats nr 1 till "Ode to Freedom" och julsången "Little Things" rankas som tvåa... .... Ganska kul. Jag hoppas inte låtarna floppar. Detta blir kul att följa.

Hoppas innerligt att det inte är PK och politiska texter/undertoner i dessa låtar, vilket förefaller bli deras definitiva avsked till fansen. Det är det enda som gör att de skulle floppa och då kommer deras arv bli att de sålde ut sig på slutet. Det hade varit oerhört sorgligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Någon som vet om det kommer något direktsänt specialevenemang på fredag när nya albumet släpps? Något i stil med evenemanget från London alltså när de första två låtarna släpptes?

Kan annars tipsa om P4 Plus kl. 16:00 nu på fredag som kommer att handla om ABBA och nya albumet

Vet man närmare bestämt klockslag när låtarna kommer finnas tillgängliga? Blir det om 7 timmar och 8 minuter eller blir det tex 12:00 eller 16:00?
Citera
2021-11-04, 17:19
Avslutad
Hoppas inte Björn sjunger på någon av låtarna, kan inte med hans sångröst.
Citera
2021-11-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hoppas innerligt att det inte är PK och politiska texter/undertoner i dessa låtar, vilket förefaller bli deras definitiva avsked till fansen. Det är det enda som gör att de skulle floppa och då kommer deras arv bli att de sålde ut sig på slutet. Det hade varit oerhört sorgligt.

Det är lite oroväckande med en låttitel som "Ode to Freedom". Jag kan tyvärr se Björn stoppa in mycket PK-skit i en sådan text. Och vi får hoppas att "I can be that woman" är en ordinär kärlekssång och inte något nytt bidrag till F!s valkampanj.

Citat:
Vet man närmare bestämt klockslag när låtarna kommer finnas tillgängliga? Blir det om 7 timmar och 8 minuter eller blir det tex 12:00 eller 16:00?

Jag har inte hört något om exakt klockslag. "Just a Notion" släpptes vid midnatt.
Citera
2021-11-04, 17:58
Medlem
Det verkar som om albumet läckt. Finns på SB. Vet ej dock kvaliten på den.
Citera
2021-11-04, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman

För en oinvigd, vad är SB?
Citera
2021-11-04, 18:11
Medlem
SB betyder Superbits. En torrentsida.
Citera
2021-11-04, 18:21
Medlem
En kille på youtube sitter och sjunger två av låtarna. Den ena är "little things" men killen sjunger inte så särskilt bra. Låten verkar dock bli eccelent för ABBA. I slutet skall finnas en barnkör.

Den andra som han sjunger är "When you danced with me".

En musikkritiker har hört alla låtarna och ger höga poäng. "I can be that woman" ger han 9,5 poäng av 10 möjliga.

Den rockiga låten "No doubt about it" ger han bara 8,5 poäng av dom 10 möjliga. Om man får tro denne kritiker har ABBA gjort ett gott jobb.

Ja albumet släpps väl i morgon men det sipprar ut låtar hela tiden. Jag återkommer om jag kan få fram något mer.
Det verkar inte som om BJORN... ....sjunger Bumble Bee. Förmodligen växlar Agnetha och Frida den låten.
Citera
2021-11-04, 18:22
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Ser den på SB, men tänker inte ladda ner!

ABBA-Voyage-WEB-2021-ENTiTLED

artist........ | ABBA
title......... | Voyage
label......... | Polar Music International AB
genre......... | Pop
url........... | https://www.deezer.com/album/269122192
rip date...... | 2021-11-04
retail date... | 2021-11-05
runtime....... | 37:05
tracks........ | 10
size.......... | 85.91MB
source........ | WEB
quality....... | 320kbps 44.1kHz
codec......... | MP3 (MPEG-2 Audio Layer III)
encoder....... | LAME

01 > I Still Have Faith In You < 05:09
02 > When You Danced With Me < 02:50
03 > Little Things < 03:08
04 > Don't Shut Me Down < 03:56
05 > Just A Notion < 03:31
06 > I Can Be That Woman < 04:01
07 > Keep An Eye On Dan < 04:05
08 > Bumblebee < 03:57
09 > No Doubt About It < 02:56
10 > Ode To Freedom < 03:32
Senast redigerad av Dr.Kati 2021-11-04 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in