2021-11-03, 19:45
Medlem
Bagheeeras avatar
Har testat några kina genom aliexpress men tycker ändå att de svenska återförsäljarna är bättre, framförallt när det kommer till bildkvalitén och utbud som är anpassad efter nordiska marknaden. Och det tycker jag är värt att betala extra för.
Citera
2021-11-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokoncensus
Nja inte 200:- kanske men 600-800:- skulle jag kunna tänka mig. För alla Svenska kanaler ev. med 4K om det inte laggar hela tiden. C-more kanaler och div. andra sportkanaler. PPV när det behövs. Amerikanska kan även det vara kul ibland. Men inte nödvändigt. Svenska serier, och VOD.

Men vad ska man söka på för ord? Har testat en massa men får upp 2-4 leverantörer bara på AliBabba.

Titta på säljare av olika boxar på aliexpress och kolla igenom kommentarer osv
Citera
2021-11-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Dom som påstår sig ha 100 procent uptime över tex 3,6 eller 12 månader bakåt kan du skippa helt och hållet.
För ingen har det.

Sen om du kontaktar din säljare och påpekar att du har problem med en kanal så är det ju väldigt enkelt för din säljare att visa att det funkar för han om han nu påstår att det gör det.
Kan ju faktiskt vara så att problemet ligger lokalt hos dig.

Enklaste är väl att du testar något Kina-abonnemang för att se om det uppfyller dina krav på utbud och stabilitet.
Finns de serier du vill se?
Lägg det till nya filmer och serier i samma takt som ett 1300 kronors abonnemang?
Finns alla sportsändningar från alla olika tvbolag och streamingtjänster?

Helt upp till dig vilka krav du har.

Vissa nöjer sig med att ha de svenska kanalerna i HD-upplösning.
Så för dom är det ju lätt att vara nöjd.

Rätt enkel matematik att fatta att ett abonnemang för 200 kr/året inte är samma som ett för 1300 kr/året.
För då skulle dom sälja det billigare än vad dom själva får betala för det.

Kanske inte 100%. Men Nordens ledande som man skriver, påstår att dom har 98%. Är det realistiskt, och vad och varför är det som skiljer den ena från den andra? Om inte vad kan upptiden realistiskt vara för de större? Använde dom för ett par år sedan, men farbror polisen stängde ner dom. Är uppe igen och en av de större vad jag vet.
Senast redigerad av Nokoncensus 2021-11-03 kl. 22:42.
Citera
2021-11-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokoncensus
Kanske inte 100%. Men Nordens ledande som man skriver, påstår att dom har 98%. Är det realistiskt, och vad och varför är det som skiljer den ena från den andra? Om inte vad kan upptiden realistiskt vara för de större? Använde dom för ett par år sedan, men farbror polisen stängde ner dom. Är uppe igen och en av de större vad jag vet.

98-99 % uptime är inget ovanligt om man kör statistik på tex. 1 månad eller 3 månader.

Men då ska man ju också kunna visa upp siffrorna.

Inte bara skriva "ledande på marknaden" 😁
Men det är lätt att lockas av texterna på dessa hemsidor. Största delen av de sidorna är inte en tiondel så stora som dom påstår sig vara med si och så många kunder.

Nu vet jag ju inte vilken du syftar på men ta allt med en stor nypa salt när du sållar ut bland alla hemsidor.

Finns ett skräckexempel där den hemsidan "lottar" ut en 65 tums Oled TV varje månad bland alla som köper 12 eller 24 månaders abonnemang. 😂😂
Innan dess en iPhone 13 Pro Max.

Såklart har INGEN fått något av det.
Men ovetande blivande kunder kan ju mycket väl gå på sånt.

Men förvisso så borde man kanske reagera när samma hemsida skriver att allt funkar 100 % och skulle en sportkanal inte finnas så får man pengarna tillbaka.
För att inte glömma den ännu värre lögnen att hemsidan tvmatchen.se utsett säljaren till den mest stabila iptv-leverantören... 😂 😂 😂

Jo... För det skulle ju en seriös hemsida som tvmatchen göra. 🤣

Med detta sagt...
Gå på magkänsla, testa, utvärdera, ställ frågor, se hur snabbt och hur vettiga svar du får.
Även när frågorna inte enbart handlar om att du vill köpa.
Senast redigerad av instagam 2021-11-04 kl. 00:54.
Citera
2021-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
98-99 % uptime är inget ovanligt om man kör statistik på tex. 1 månad eller 3 månader.

Men då ska man ju också kunna visa upp siffrorna.

Inte bara skriva "ledande på marknaden" 😁
Men det är lätt att lockas av texterna på dessa hemsidor. Största delen av de sidorna är inte en tiondel så stora som dom påstår sig vara med si och så många kunder.

Nu vet jag ju inte vilken du syftar på men ta allt med en stor nypa salt när du sållar ut bland alla hemsidor.

Finns ett skräckexempel där den hemsidan "lottar" ut en 65 tums Oled TV varje månad bland alla som köper 12 eller 24 månaders abonnemang. 😂😂
Innan dess en iPhone 13 Pro Max.

Såklart har INGEN fått något av det.
Men ovetande blivande kunder kan ju mycket väl gå på sånt.

Men förvisso så borde man kanske reagera när samma hemsida skriver att allt funkar 100 % och skulle en sportkanal inte finnas så får man pengarna tillbaka.
För att inte glömma den ännu värre lögnen att hemsidan tvmatchen.se utsett säljaren till den mest stabila iptv-leverantören... 😂 😂 😂

Jo... För det skulle ju en seriös hemsida som tvmatchen göra. 🤣

Med detta sagt...
Gå på magkänsla, testa, utvärdera, ställ frågor, se hur snabbt och hur vettiga svar du får.
Även när frågorna inte enbart handlar om att du vill köpa.

Jag syftar på dem som med honbekläfdd hjälm seglade över haven och härjade på kusterna i bl.a England.
Så har jag inte sagt för mycket här.
Citera
2021-11-04, 11:15
Medlem
thebandit777s avatar
Har fortfarande ingen EPG. Såg nåt om portalbyte... Jag har https://iptvworld.nl:2095/xmltv---

Är den för gammal? Nån som har koll? Får inget svar från säljaren.
Citera
2021-11-04, 12:15
Medlem
Kör själv iplaytv på en Apple TV.
Har även GSE på samma enhet och oftast när det strular på iplaytv fungerar det på GSE.
Blir bättre ett litet tag om jag raderar iplaytv och installerar om den.
Gillar iplaytv gränssnitt bäst men upplever att att appen blir sämre och ostabilare hela tiden.
Kanske samma för er andra när ni tror det är N1 som strular?
Citera
2021-11-04, 13:09
Medlem
Citat:
Även om din säljare lägger av, så ligger ju ändå ditt konto på leverantörens server.
Så det kommer ju vara aktivt tills ditt abonnemang har gått ut.
Men jag har för mig att man måste byta portaladress. Det hände mig när min leverantör försvann så fick jag ett test hos en annan och då funkade mitt abonnemang utan att min nya leverantör hade kopplat på mig.
Citera
2021-11-04, 13:17
Medlem
Citat:
Inte heller realistiskt att säljare där skulle sälja exakt samma abonnemang för 600 - 800 kr som 1300 kr varianten i Sverige.
Som sagt så säljer dom såklart inte under sitt egna inköpspris dom har från leverantören.

Gällande Aliexpress så har dom blivit hårdare med att plocka bort säljare som öppet säljer iptv.

Du får inte alls lika många träffar som förr där.
Ofta säljs det bland säljare av boxar.
Jag köper mitt abonnemang från en säljare i Kina för 100 dollar/år. Det är exakt samma som du får i Sverige för 1300/år. Har haft det i över 4 år och det funkar klockrent.
Citera
2021-11-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Har fortfarande ingen EPG. Såg nåt om portalbyte... Jag har xxxxxxxxxxx

Är den för gammal? Nån som har koll? Får inget svar från säljaren.

Det gällde inte den adressen.
Citera
2021-11-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxidus
Men jag har för mig att man måste byta portaladress. Det hände mig när min leverantör försvann så fick jag ett test hos en annan och då funkade mitt abonnemang utan att min nya leverantör hade kopplat på mig.
Stämmer inte.
Varje återförsäljare har inte en egen portaladress.
Citera
2021-11-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.order
Kör själv iplaytv på en Apple TV.
Har även GSE på samma enhet och oftast när det strular på iplaytv fungerar det på GSE.
Blir bättre ett litet tag om jag raderar iplaytv och installerar om den.
Gillar iplaytv gränssnitt bäst men upplever att att appen blir sämre och ostabilare hela tiden.
Kanske samma för er andra när ni tror det är N1 som strular?

Enda som blivit sämre med den på sistone är att efter man kollat på ett avsnitt av någon serie så hoppar det ut till ATV startsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in