2021-11-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vilket är det grisigaste laget i PL?
Det känns lite som du blandar omdömena på grisigt lag och spelare och vad de påståendena står för.
Men kul ide oavsett
Grisigt lag för mig är ett lag som spelar ofantligt fult själv men inte tål ett lillfinger i ryggen utan gör en Son och behöver läkarvård i 5 minuter för absolut ingeting (nu är Son inte ett exempel på grisig spelare men just den händelsen passar in).
Citera
2021-11-04, 13:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det känns lite som du blandar omdömena på grisigt lag och spelare och vad de påståendena står för.
Men kul ide oavsett
Grisigt lag för mig är ett lag som spelar ofantligt fult själv men inte tål ett lillfinger i ryggen utan gör en Son och behöver läkarvård i 5 minuter för absolut ingeting (nu är Son inte ett exempel på grisig spelare men just den händelsen passar in).

Är ju ett lite luddigt begrepp och jävligt subjektivt vad som är grisigt, men ja.

Därför är ju Atletico ett sånt grisigt lag. Kombinationen filma + maska + spela död för ingenting men samtidigt göra karriär-ändande tacklingar på motståndarna och låtsas som ingenting. Den sortens cynism har inget lag i PL per idag.
Citera
2021-11-04, 13:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tänkte först att det bästa är att ignorera dig som många andra gör. Men lite roligt hur du allt som oftast har så fel.

Liverpool leder fairplay ligan i hela PL, har faktiskt en massa spelare som visar respekt mot både motståndare, de flesta är föredömen och proffsiga på och utanför planen.

Tror även motståndares fans här kan medge att Liverpool är ett lag som faktiskt är tvärt om det du beskriver.
På vilket sätt har jag fel, om jag får fråga?

Jo, det var fel av mig att påstå att Liverpool spelar fult/grisigt. Det tycker jag inte att de gör.

Däremot, så har Liverpool jobbiga, tjatiga, arroganta och direkt äckliga fans (Vet att jag tar och geniraliserar här men ändå). Jag såg min första match i England i 1990, och har varit på minst 1 Arsenal match i året sedan 98 (Förutom 2020 och 21, förstås). Tror aldrig att jag har träffat på ngn Arsenal, United, Chelsea, Tottenham, Villa, West Ham, City, Hull, Everton, Coventry etc, etc supporter som har sagt ngt positivt om fanskaran till Liverpool.
Citera
2021-11-04, 14:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Så Google.com är det du baserar ditt "mina uttalanden är 100% pure fakta som stämmer så jag behöver inte hänvisa källa".
FourFourTwo när du för en gång skull faktiskt har källa för ett påstående, herre jösses. Tack och godnatt.
Ironi är som oftast inte fakta, du vet Hörde/läste ryktet om att Man City tydligen ser Rodgers som ersättare för Pep, när han väljer att lämna oljeklubben. Delade uppgifterna här inne, fast då så dök ju ett trollkälla upp. Gjorde då en snabb söknad på Google, och källan från FourFourTwo var det första som dök upp. Kort o gott
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ja använder man google som källa kan man ju hitta alla möjliga knasigheter. Går garanterat att googla typ "Mbappe Arsenal" och hitta någon sida som säger att han 100% är på väg dit.

För övrigt vad gäller hur 'grisigt' ett lag är så känns det ju bara som ren pajkastning från generalens håll. Dessutom att dra in fansen i argumentet är ju bara löjligt då alla upplever att motståndarfans är värre. Dessutom är väl Arsenal betydligt grisigare än Liverpool om man kollar över senaste året eller så? Vill minnas att Arsenal under Arteta hade någon period där de åkte på väldigt många röda kort. Sen kan man ju såklart diskutera om de stämde eller ej, bara Xhaka t.ex. stod väl för 40% av de röda korten, men tycker inte Liverpool åker på det speciellt ofta?
Givetvis. Men jag hävdade inte att ryktet kring Rodgers/City var fakta, var ju därför jag skrev ”tydligen” i det nämnda inlägget. Lägger inte längre ut några källor öht här inne, så om du/ni önskar källor för vad skriver så får ni ta och göra ett besök hos Google.com
Citera
2021-11-04, 15:20
Medlem
Har Robertson någonsin fått rött kort? Tycker han borde kvala in som en Premier League's fulaste spelare med alla sina tjuvnyp, knuffar över reklamskyltar och stämplingar. När någon ställer honom mot väggen kommer pappa Virgil till undsättning. Tycker han är en fegare variant av Diego Costa när denne härjade runt som mest. En spelare man älskat om han spelat för det egna laget men som man istället hatar

Arsenal kommer för övrigt vinna Champions League den här säsongen! För den som inte tror mig vill jag vänligen hänvisa er till sökmotorn Google.com, där kan ni läsa allt om detta
Citera
2021-11-04, 15:27
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ingen har motsagt Daglish som kandidat? Enda som sagts är att det var så pass längesedan att det inte riktigt är relevant med hur dagens fotboll ser ut.

Varför är det inte relevant längre? Sist jag tittade så spelas det fortfarande på 105x68 meter (på de flesta ställen), målen är lika stora, bollen är lika stor och det är 11 mot 11. Den enda riktigt stora förändringen är VAR i vissa ligor och cuper. Säg bara att vissa av er hade fel för att ni inte känner till fotbollshistorien. Graeme Souness i Rangers är en annan som lyckades.

Givetvis kommer någon att lyckas som "player manager" i framtiden och Ronaldo är faktiskt en kandidat att göra det, men jag vill ändå inte ha honom i den rollen. Det skulle inte förvåna mig om han en dag återvänder till Sporting i den rollen.
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-11-04 kl. 15:33.
Citera
2021-11-04, 15:31
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Har Robertson någonsin fått rött kort? Tycker han borde kvala in som en Premier League's fulaste spelare med alla sina tjuvnyp, knuffar över reklamskyltar och stämplingar. När någon ställer honom mot väggen kommer pappa Virgil till undsättning. Tycker han är en fegare variant av Diego Costa när denne härjade runt som mest. En spelare man älskat om han spelat för det egna laget men som man istället hatar

Arsenal kommer för övrigt vinna Champions League den här säsongen! För den som inte tror mig vill jag vänligen hänvisa er till sökmotorn Google.com, där kan ni läsa allt om detta

Haha ja jag väntade på första kommentaren ang robbo haha! Han verkar som en asskön typ utanför planen men riktig shithouse på planen. Men dock spelar han mest fult och håller sällan på med filmningar och sånt, typiskt skotte haha. Hans "putt" på Messis huvud är ju oslagbart.
Citera
2021-11-04, 15:32
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Varför är det inte relevant längre? Sist jag tittade så spelas det fortfarande på 105x68 meter (på de flesta ställen), målen är lika stora, bollen är lika stor och det är 11 mot 11. Den enda riktigt stora förändringen är VAR i vissa ligor och cuper. Säg bara att vissa av er hade fel för att ni inte känner till fotbollshistorien. Graeme Souness i Rangers är en annan som lyckades.

Givetvis kommer någon att lyckas som "player manager" i framtiden och Ronaldo är faktiskt en kandidat att göra det, men jag vill ändå inte ha honom i den rollen.

Spelet är mer taktiskt idag med, vilket man vid sidlinjen ser bättre än när man är på planen och koncentrerar sig på att göra sin uppgift, håller med de andra i detta, blir svårare i dagens fotboll.
Citera
2021-11-04, 15:35
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Spelet är mer taktiskt idag med, vilket man vid sidlinjen ser bättre än när man är på planen och koncentrerar sig på att göra sin uppgift, håller med de andra i detta, blir svårare i dagens fotboll.

Fotboll var klart mer taktisk på 70-90-talet än idag. Idag är det bara tuta och kör och passa, passa, passa.
Citera
2021-11-04, 15:36
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell

Givetvis kommer någon att lyckas som "player manager" i framtiden och Ronaldo är faktiskt en kandidat att göra det, men jag vill ändå inte ha honom i den rollen. Det skulle inte förvåna mig om han en dag återvänder till Sporting i den rollen.

Ingenting runt fotbollen är detsamma idag som det var när Dalglish tog över.
Allting är 1000% mer professionellt och ju proffsigare det blir desto mindre blir detaljerna som skiljer vinst från förlust.
Fotbollen går vidare och utvecklas och den har aldrig varit mer professionell än vad den är idag.
Citera
2021-11-04, 15:36
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Håller med, ligans fegaste lilla gris. Han har många år kvar så hoppas han trycks ditt något hårt i framtiden.

Lite som killen som alltid stor bakom någon större och gör grimaser.

// PoK
Citera
2021-11-04, 15:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ingenting runt fotbollen är detsamma idag som det var när Dalglish tog över.
Allting är 1000% mer professionellt och ju proffsigare det blir desto mindre blir detaljerna som skiljer vinst från förlust.
Fotbollen går vidare och utvecklas och den har aldrig varit mer professionell än vad den är idag.
Exakt så. Fotbollen har utvecklats ngt enormt sedan 80/90-talet.

Dock så vill jag inte med 100% säkerhet påstå att vi aldrig får se en succerik spelande tränare igen i framtiden.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-04 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in