2021-11-04, 10:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Med tanke på att tränare som Arteta och Ole plockas in från ingenstans med ännu mindre erfarenhet så borde väl Potter ändå kunna få en chans i ett bättre lag? Sen om han lyckas eller inte är upp till honom själv såklart.
Jodå, men listan är lång över tränare som gör ett väldigt bra jobb i de mindre klubbarna, men som inte får till det i de stora klubbarna. Och jag tror Potter kan fort vara en sådan typ av manager.
Citera
2021-11-04, 11:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Andra halvan av gruppspelet i CL inleds tisdag-onsdag, hur ser det ut för de engelska lagen?

Manchester United - leder gruppen på 6p efter vändningen mot Atalanta senast. Nu borta i Bergamo. Vinner man här har man utmärkt läge att gå vidare. Förlust kan bli kostsamt då alla lag i gruppen fortfarande kan gå vidare.

Chelsea - tvåa i gruppen bakom Juventus. Ska ändå inte ha några problem att avancera, då MFF och Zenit inte ska ha något att sätta emot. Enda frågan är väl ifall de lyckas vinna gruppen eller "bara" komma tvåa och riskera en svårare lottning.

Manchester City - Tvåa i gruppen bakom PSG med ett Club Brugge 2p bakom (och Leipzig oväntat nollade så långt). Vinner man hemma mot Brugge i veckan ska avancemanget vara i princip klart med 5p ner till trean i gruppen, men frågan är om man tar förstaplatsen.

Liverpool - Englands enda lag som gått rent så långt. Vinner man Hemma mot Atletico kan man potentiellt vara klar gruppetta med två omgångar kvar. Frågetecken om man gör det dock med alla skador på mittfältet - blir det Henderson, Ox och CuJo som startar på onsdag?

Troligen går alla vidare, men håller United som laget som är mest illa ute. Nyckelmatch på tisdag. Får Ole ordning på detta?

Då ser bilden lite klarare ut:

Liverpool: klar gruppetta med två matcher kvar. Hur B-betonad elva kommer man skicka ut mot Porto hemma (mellan ligamatcher mot Arsenal och Saints, alla hemmamatcher)? Milan möter man mellan Wolves borta och Villa hemma i december som är riktigt match-intensiv. För egen del hade jag förlåtit Klopp för att skicka ut U17 i dessa matcher, men gissar det blir lite gott och blandat. Reserver som luftas med några ordinarie. Finns väl lite vinstpengar att hämta hem vid poäng, vilket styrelsen vill ha. Kommer knappt kolla på matcherna. Har absolut inget emot om man tappar poäng mot Porto och Milan så Atletico åker, det kan de ha. Inte LFCs problem om de ryker, grisarna.

City: I ledning efter sent PSG-poängtapp igår. 5p före Brugge. Redan vidare i praktiken, men viktigt att komma etta pga lottningen. Bör behöva matcha starkt mot PSG, som man möter mellan Everton och Hammers. Alla hemmamatcher dock. Kan innebära lite poängtapp i dessa matcher, svårt att ta tre av tre.

Chelsea: 9p och i praktiken vidare även dem, men behöver spöa Juventus hemma om de ska kunna vinna gruppen. Möter Juve mellan Leicester (B) och Man United (H). Inte helt lätt att få full pott i de matcherna. Kanske påverkas Chelseas chanser till ligaledning och vinna gruppen i CL av dessa matcher?

Man U: Om de förlorat bägge mot Atalanta hade de nu legat på 3p delat sist med YB, 4p upp till Villareal med två matcher kvar. De hade behövt vinna mot Villareal borta + lita på att Villareal förlorar mot ett Atalanta som troligen hade varit klart för slutspel.

Nu ser det betydligt bättre ut - gruppsegern är inom räckhåll om man klarar av att ta tre pinnar borta mot Villareal. Enklare sagt än gjort dock. Skulle Atalanta vinna medan United tappar poäng i Spanien är det helt öppet inför sista omgången. Som tur är för United så möter de YB hemma i sista omgången, ett YB som troligen är helt utslaget i det läget. Tror de grejar avancemanget, men förstaplatsen kan bli knepig.

United påminner om United från förr - de går aldrig att räkna bort, hur illa det än ser ut. Sen att dåtidens United alltid löste ett resultat för de var riktigt jävla bra, medan dagens United ordnar det via en sekunds individuell skicklighet under 90 minuters oskicklighet, det är en annan sak.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-11-04 kl. 11:24.
Citera
2021-11-04, 11:26
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Då ser bilden lite klarare ut:

Liverpool: klar gruppetta med två matcher kvar. Hur B-betonad elva kommer man skicka ut mot Porto hemma (mellan ligamatcher mot Arsenal och Saints, alla hemmamatcher)? Milan möter man mellan Wolves borta och Villa hemma i december som är riktigt match-intensiv. För egen del hade jag förlåtit Klopp för att skicka ut U17 i dessa matcher, men gissar det blir lite gott och blandat. Reserver som luftas med några ordinarie. Finns väl lite vinstpengar att hämta hem vid poäng, vilket styrelsen vill ha. Kommer knappt kolla på matcherna. Har absolut inget emot om man tappar poäng mot Porto och Milan så Atletico åker, det kan de ha. Inte LFCs problem om de ryker, grisarna.

...

För mig får Reds gärna spelat ett B/C-lag, eller ett rent juniorlag och förlora matcherna mot Porto och Milan om det innebär att Atletico missar avancemang. Riktigt grisigt lag, vill inte överhuvudtaget se de vidare i turneringen ...
Citera
2021-11-04, 11:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
För mig får Reds gärna spelat ett B/C-lag, eller ett rent juniorlag och förlora matcherna mot Porto och Milan om det innebär att Atletico missar avancemang. Riktigt grisigt lag, vill inte överhuvudtaget se de vidare i turneringen ...

Helt överens där. Brukar försöka hålla mig borta från hatkänslor, men Atletico är fan på listan. Gnälliga, fula, osportsliga, griniga och jävliga. Ett riktigt grisgäng som förtjänar all olycka.
Citera
2021-11-04, 12:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Helt överens där. Brukar försöka hålla mig borta från hatkänslor, men Atletico är fan på listan. Gnälliga, fula, osportsliga, griniga och jävliga. Ett riktigt grisgäng som förtjänar all olycka.
”Gnälliga, fula, osportsliga, griniga och jävliga..”

Trodde först att det var Liverpool som du siktade till här, din beskrivning passar nämligen 100% med en viss Merseysideklubb.
Citera
2021-11-04, 12:19
Medlem
Citat:
Sen när d vinner la liga eller krossar barca eller real då huller man alla de,även de som hatar på dem..
Citera
2021-11-04, 13:30
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Trodde först att det var Liverpool som du siktade till här, din beskrivning passar nämligen 100% med en viss Merseysideklubb.
Vi har bara "vunnit" fair play ligan sisådär 5 år i rad.... fast du sitter väl på annan fakta du. Tomte
Citera
2021-11-04, 13:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Generalens juvenila försök att trigga igång en fajt aside, finns det en diskussion här: Vilket är det grisigaste laget i PL?

Jag kan inte komma på ett lag som kommer i närheten av Atletico. Chelsea under Mourinho (följt av United under Mourinho) var riktigt dryga för sin antifotboll. Minns någon match mot endera av lagen där de - utan att skämmas - maskade från minut ett. De betedde sig som att de ledde med 1-0 i vm-finalen på övertid, när det var 0-0 i andra minuten.

Det är tråkigt att möta ett United eller Chelsea som parkerar buss från minut ett, men så cyniska och grisiga som Atletico är de då inte.

City försöker oftast spela fotboll. Inte fulare än någon annan. Fernandinho är iofs en riktig (smart) gris, men startar ju sällan numer. Sterling en gnällig jävel, men så är det.
Chelsea säkrar bakåt men inte fulare eller mer cyniska än någon annan. Azpi är en högljudd jävel men på samma nivå som Hendo i Liverpool. Marcos Alonsos uppsyn provocerar pga hans rattfylla-dråp-historik, men inte pga överdrivet jävlig persona på planen. Betydligt värre förr (Terry, Drogba, Ashley Cole, Carvalho, Ivanovic, Ballack, Bosingwa osv).
United har flertalet osympatiska lirare (Ronaldo, Martial, Bruno, Pogba, Shaw, Maguire) och en manager som är lite väl gnällig, men det brukade vara värre även här.

Liverpool skulle jag hålla som ett föredöme, ett lag som de flesta supportrar önskar att det vore deras. Karismatisk manager (om än en jävla gnällk*k även han om det går dåligt), offensiv spelidé med possession, lagmaskin, är bättre laget flesta matcher, försöker alltid spela fotboll, man utvecklar spelare - både inköpta och från egna leden, man spenderar de resurser man har klokt för det mesta.

De spelare jag skulle säga är grisigast i Liverpool är Robertson och Fabinho, men båda är ganska små grisar i sammanhanget. Det var ju lite gnäll på Mane och Salah att de föll lätt förr, men det har avtagit i takt med att antalet straffar Liverpool fått har reducerats. Tycker inte de faller lättare än någon annan forward i boxen.

Liverpool har för övrigt funnit fairplay-ligan fem år i rad, så att man skulle vara ett grisigt lag är felaktigt. Snarare så att man har så mycket boll och offensiv styrka att man tvingar motståndarna foula, inte foular själv.

Nej, det motståndarfans brukar hata mest med Liverpool, är Liverpool-supportrar som de finner högfärdiga, gnälliga, arroganta, sviniga. Ett omdöme jag tror många har om motståndarsupporters generellt iofs. I denna tråd skulle jag, med enskilda undantag, tycka att LFC-supportrarna håller fanan ganska högt. Enklare att vara trevlig när det går bra, iofs... Även United-fansen håller ganska hög nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Sen när d vinner la liga eller krossar barca eller real då huller man alla de,även de som hatar på dem..

Är nog mest att man tycker det är kul när jättarna faller, inte att man unnar Atletico något. Det som verkligen fällt Real och Barca är ju dock Corona, inte alls samma supermakter som för några år sen.
Citera
2021-11-04, 13:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Tänkte först att det bästa är att ignorera dig som många andra gör. Men lite roligt hur du allt som oftast har så fel.

Liverpool leder fairplay ligan i hela PL, har faktiskt en massa spelare som visar respekt mot både motståndare, de flesta är föredömen och proffsiga på och utanför planen.

Tror även motståndares fans här kan medge att Liverpool är ett lag som faktiskt är tvärt om det du beskriver.
Citera
2021-11-04, 13:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Vi har bara "vunnit" fair play ligan sisådär 5 år i rad.... fast du sitter väl på annan fakta du. Tomte
Och..? På vilket sätt avgör det huruvida ett lag spelar dirty eller inte? Har en gnällspik av en manager, de jobbigaste/mest ogillade fansen i hela England osv?

Tomte på dig själv.
Citat:
Generalens juvenila försök att trigga igång en fajt aside, finns det en diskussion här: Vilket är det grisigaste laget i PL?

Jag kan inte komma på ett lag som kommer i närheten av Atletico. Chelsea under Mourinho (följt av United under Mourinho) var riktigt dryga för sin antifotboll. Minns någon match mot endera av lagen där de - utan att skämmas - maskade från minut ett. De betedde sig som att de ledde med 1-0 i vm-finalen på övertid, när det var 0-0 i andra minuten.

Det är tråkigt att möta ett United eller Chelsea som parkerar buss från minut ett, men så cyniska och grisiga som Atletico är de då inte.

City försöker oftast spela fotboll. Inte fulare än någon annan. Fernandinho är iofs en riktig (smart) gris, men startar ju sällan numer. Sterling en gnällig jävel, men så är det.
Chelsea säkrar bakåt men inte fulare eller mer cyniska än någon annan. Azpi är en högljudd jävel men på samma nivå som Hendo i Liverpool. Marcos Alonsos uppsyn provocerar pga hans rattfylla-dråp-historik, men inte pga överdrivet jävlig persona på planen. Betydligt värre förr (Terry, Drogba, Ashley Cole, Carvalho, Ivanovic, Ballack, Bosingwa osv).
United har flertalet osympatiska lirare (Ronaldo, Martial, Bruno, Pogba, Shaw, Maguire) och en manager som är lite väl gnällig, men det brukade vara värre även här.

Liverpool skulle jag hålla som ett föredöme, ett lag som de flesta supportrar önskar att det vore deras. Karismatisk manager (om än en jävla gnällk*k även han om det går dåligt), offensiv spelidé med possession, lagmaskin, är bättre laget flesta matcher, försöker alltid spela fotboll, man utvecklar spelare - både inköpta och från egna leden, man spenderar de resurser man har klokt för det mesta.

De spelare jag skulle säga är grisigast i Liverpool är Robertson och Fabinho, men båda är ganska små grisar i sammanhanget. Det var ju lite gnäll på Mane och Salah att de föll lätt förr, men det har avtagit i takt med att antalet straffar Liverpool fått har reducerats. Tycker inte de faller lättare än någon annan forward i boxen.

Liverpool har för övrigt funnit fairplay-ligan fem år i rad, så att man skulle vara ett grisigt lag är felaktigt. Snarare så att man har så mycket boll och offensiv styrka att man tvingar motståndarna foula, inte foular själv.

Nej, det motståndarfans brukar hata mest med Liverpool, är Liverpool-supportrar som de finner högfärdiga, gnälliga, arroganta, sviniga. Ett omdöme jag tror många har om motståndarsupporters generellt iofs. I denna tråd skulle jag, med enskilda undantag, tycka att LFC-supportrarna håller fanan ganska högt. Enklare att vara trevlig när det går bra, iofs... Även United-fansen håller ganska hög nivå.

Är nog mest att man tycker det är kul när jättarna faller, inte att man unnar Atletico något. Det som verkligen fällt Real och Barca är ju dock Corona, inte alls samma supermakter som för några år sen.
Jag försöker inte att trigga igång någonting. Förklarar bara fakta, och fakta är att allt som du listade upp där (ang Atletico) stämmer i realiteten 100% med Liverpool. Förjävligt underhållande att en sk Liverpool fan tog och listade upp det Dock så tycker jag inte att Liverpool spelar fult och/eller grisigt.
Citera
2021-11-04, 13:41
Medlem
Citat:
Lär dig att använda Google.com, så kan nog även du höra/läsa mkt.
Så Google.com är det du baserar ditt "mina uttalanden är 100% pure fakta som stämmer så jag behöver inte hänvisa källa".
FourFourTwo när du för en gång skull faktiskt har källa för ett påstående, herre jösses. Tack och godnatt.
Citera
2021-11-04, 13:47
Moderator
zanteras avatar
Ja använder man google som källa kan man ju hitta alla möjliga knasigheter. Går garanterat att googla typ "Mbappe Arsenal" och hitta någon sida som säger att han 100% är på väg dit.

För övrigt vad gäller hur 'grisigt' ett lag är så känns det ju bara som ren pajkastning från generalens håll. Dessutom att dra in fansen i argumentet är ju bara löjligt då alla upplever att motståndarfans är värre. Dessutom är väl Arsenal betydligt grisigare än Liverpool om man kollar över senaste året eller så? Vill minnas att Arsenal under Arteta hade någon period där de åkte på väldigt många röda kort. Sen kan man ju såklart diskutera om de stämde eller ej, bara Xhaka t.ex. stod väl för 40% av de röda korten, men tycker inte Liverpool åker på det speciellt ofta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in